Gå til innhold

Gravid uke 27 -vondt i hodet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt sammenhengende vondt i hodet i flere dager nå 😔 Har lest om svangerskapsforgiftning og at hodepine kan være et tegn på det, men jeg har ingen andre symptomer på det. Burde jeg dra å gå sjekket for sikkerhets dkyld, eller er det hysteri fra min side? Har satt opp time til svangerskapskontroll på fredag neste uke...

 

Anonymous poster hash: 2b7b1...46b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du hatt hodepinen? Er den konstant? Har du tatt ustix selv for test av proteiner? Blodtrykket?

 

Anonymous poster hash: d3bb7...fdc

Skrevet

Hvor lenge har du hatt hodepinen? Er den konstant? Har du tatt ustix selv for test av proteiner? Blodtrykket?

 

Anonymous poster hash: d3bb7...fdc

Har hatt det konstant siden midt på dagen på onsdag. Ustix har jeg ikke hørt om, leste om det nå. Kan jeg tolke resultatet selv? Står at det krever faglig vurdering av resultat på nett.. Uansett tusen takk for tips! Har ikke utstyr til å måle blodtrykk dessverre.

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 2b7b1...46b

Skrevet

Har hatt det konstant siden midt på dagen på onsdag. Ustix har jeg ikke hørt om, leste om det nå. Kan jeg tolke resultatet selv? Står at det krever faglig vurdering av resultat på nett.. Uansett tusen takk for tips! Har ikke utstyr til å måle blodtrykk dessverre.

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 2b7b1...46b

Siden du har den hodepinen(som selvfølgelig kan komme av andre ting) og den har vart såpass lenge ville jeg utelukket de andre typiske tegnene på forgiftning. Tror det er viktig du går analysert en urinprøve og tatt et blodtrykk. Har du lang vei til legevakt? Du kan se på testresultat på ustix selv, men er nok lurest å la en fagperson vurdere.. Er det noe som åpenbart kan ha utløst hodepinen? Stress? Lite væske? Lite søvn? Jeg ville uansett fått sjekket det hos fagpersoner, masse lykke til 😊

 

Anonymous poster hash: d3bb7...fdc

Skrevet

Siden du har den hodepinen(som selvfølgelig kan komme av andre ting) og den har vart såpass lenge ville jeg utelukket de andre typiske tegnene på forgiftning. Tror det er viktig du går analysert en urinprøve og tatt et blodtrykk. Har du lang vei til legevakt? Du kan se på testresultat på ustix selv, men er nok lurest å la en fagperson vurdere.. Er det noe som åpenbart kan ha utløst hodepinen? Stress? Lite væske? Lite søvn? Jeg ville uansett fått sjekket det hos fagpersoner, masse lykke til 😊

 

Anonymous poster hash: d3bb7...fdc

Ta en telefon til føden er kanskje lurest? Hør om du skal komme der eller legevakten..

 

Anonymous poster hash: d3bb7...fdc

Skrevet

I mine to svangerskap har hodepine betydd høyt blodtrykk. Dette kome ikke før i uke 33 i første svangerskap, men allerede i uke 21 i dette svangerskapet.

 

Det er noe du må ta alvorlig, for høyt blodtrykk må behandles. Jeg tar nå medisin morgen og kveld, og blodtrykket holder seg heldigvis stabilt (uke 33 nå).

 

I første svangerskap klarte de ikke å få det under kontroll, og jeg fikk etterhvert svangerskapsforgiftning.

 

Du bør kontakte føden eller legevakten så raskt som mulig, og få komme inn til sjekk av blodtrykk og urin.

 

Anonymous poster hash: e7715...cbb

Skrevet

Hos meg betydde det svangerskapsdiabetes. Få en legetime (minimum lever en urinprøve og ta bt på labben hos fastlegen)

 

Anonymous poster hash: 0a983...178

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...