Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #1 Skrevet 28. mai 2016 Er det et must? Eller er en 3 åring stor nok til å tåle solen på Kanariøyene med solfaktor 50? (Cosmica) Anonymous poster hash: 59320...9d4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #2 Skrevet 28. mai 2016 En treåring er stor nok til faktor 50. Anonymous poster hash: ff25d...303
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #3 Skrevet 28. mai 2016 Faktor 50 og har dere ikke mulighet til å trekke der inn i skyggen i tolvtiden så hadde jeg tatt på en t-skjorte. Mine har hatt på en skjorte mellom tolv og tre frem til fem år. Tar den bare av når de bader. Skuldre blir fort solbrent og særlig på de minste som ofte sitter og leker med sola i ryggen. Anonymous poster hash: 18709...976
Appelsinpiken Skrevet 28. mai 2016 #4 Skrevet 28. mai 2016 Vi bruker faktor 30, og evt bare en uv-tskjorte midt på dag.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #5 Skrevet 28. mai 2016 Synes det er mer fleksibelt med uv-skjorte og badebukse enn drakt. Da slipper du tykk glidelås også. Anonymous poster hash: 136da...cdc
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #6 Skrevet 28. mai 2016 Synes det er mer fleksibelt med uv-skjorte og badebukse enn drakt. Da slipper du tykk glidelås også. Anonymous poster hash: 136da...cdc Jada, tenkte mer på UV-klær i det heletatt..... ;) Ikke hvordan jeg får det på. Anonymous poster hash: 59320...9d4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 Vi brukte bare UV-drakt (overdel) når vi var mye ute i solen/i vannet og om barnet hadde fått mye sol dagen før. Jeg har tynne barn som selv i sydenvarme vann blir kalde etter en stund i vannet. Med UV-drakt blir de enda fortere kald. Går man inn og ut av vannet som små barn gjerne gjør så kan UV-drakt være veldig kaldt.Men UV-drakt er godt å ha om man er solbrent eller på vei til å bli det og om man driver vannsport (som f.eks. seiling). Anonymous poster hash: 8f1fc...aae
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #8 Skrevet 28. mai 2016 Vi brukte bare UV-drakt (overdel) når vi var mye ute i solen/i vannet og om barnet hadde fått mye sol dagen før. Jeg har tynne barn som selv i sydenvarme vann blir kalde etter en stund i vannet. Med UV-drakt blir de enda fortere kald. Går man inn og ut av vannet som små barn gjerne gjør så kan UV-drakt være veldig kaldt. Men UV-drakt er godt å ha om man er solbrent eller på vei til å bli det og om man driver vannsport (som f.eks. seiling). Anonymous poster hash: 8f1fc...aae Ok. Men med kun overdel blir de vel ikke kalde? Hun leker jo bare i vannkanten uansett. Anonymous poster hash: 59320...9d4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #9 Skrevet 28. mai 2016 Ok. Men med kun overdel blir de vel ikke kalde? Hun leker jo bare i vannkanten uansett. Anonymous poster hash: 59320...9d4 Det er jo forskjellig hvem som blir kalde. Mine barn er tynne så de blir det. Man blir ikke kalde av en tørr drakt. Det man blir kalde av er en våt drakt som tørker. Så er barnet uti og blir våt for deretter å komme rett på land igjen for å leke og drakten tørker for så å gjenta blir man fort kald. Anonymous poster hash: 8f1fc...aae
Lille krøll Skrevet 28. mai 2016 #10 Skrevet 28. mai 2016 Faktor 30 er bedre fordi den inneholder et partikkelfiltre som kroppen ikke tar opp. 50 er kun kjemikalier som kroppen tar opp. Min 3 åring er lett rødhåret og har aldri brent seg med cosmica 30 partikkelfiltre. Smør litt oftere bare.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #11 Skrevet 28. mai 2016 Faktor 30 er bedre fordi den inneholder et partikkelfiltre som kroppen ikke tar opp. 50 er kun kjemikalier som kroppen tar opp. Min 3 åring er lett rødhåret og har aldri brent seg med cosmica 30 partikkelfiltre. Smør litt oftere bare. I følge mitt apotek er dette bare bull. De anbefaler faktor 50. Vi bruker de til barn og baby fra La roche posay Anonymous poster hash: ff25d...303
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #12 Skrevet 28. mai 2016 I følge mitt apotek er dette bare bull. De anbefaler faktor 50. Vi bruker de til barn og baby fra La roche posay Anonymous poster hash: ff25d...303 Ville absolutt gått for faktor 50, minst. Var i Australia i fjor, og der selger de omtrent ikke solkrem med faktor lavere enn 50 - det var en vekker for meg. Men husk at det er viktig å smøre med store nok mengder solkrem (mange bruker for lite!), og ofte nok. Jeg synes det er genialt med UV-skjorte til barn, fordi det blir mindre hud å smøre, særlig hvis de er mye ute i vannet. Men som noen skriver, enkelte barn kan bli kalde, hvis de er mye oppe av vannet i våt UV-drakt. Anonymous poster hash: 136da...cdc
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #13 Skrevet 28. mai 2016 Ville absolutt gått for faktor 50, minst. Var i Australia i fjor, og der selger de omtrent ikke solkrem med faktor lavere enn 50 - det var en vekker for meg. Men husk at det er viktig å smøre med store nok mengder solkrem (mange bruker for lite!), og ofte nok. Jeg synes det er genialt med UV-skjorte til barn, fordi det blir mindre hud å smøre, særlig hvis de er mye ute i vannet. Men som noen skriver, enkelte barn kan bli kalde, hvis de er mye oppe av vannet i våt UV-drakt. Anonymous poster hash: 136da...cdc Australia er ikke nødvendigvis et land vi skal kopiere helt når det gjelder uv-beskyttelse, for det har faktisk d-vitaminmangel blitt et problem hos en del barn fordi de "for flinke," til å bruke solkrem og uv-drakter. Anonymous poster hash: 522c3...234
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #14 Skrevet 28. mai 2016 Hudlegen her sa at faktor 30 var nok i syden og faktor 15 var nok her i Norge! Ellers kokte vi huden innvendig. Anonymous poster hash: 8420f...89a
Lille krøll Skrevet 28. mai 2016 #15 Skrevet 28. mai 2016 I følge mitt apotek er dette bare bull. De anbefaler faktor 50. Vi bruker de til barn og baby fra La roche posay Anonymous poster hash: ff25d...303 Så rart siden jeg har blitt fortalt det av mitt apotek.
*Miss Marple* Skrevet 28. mai 2016 #16 Skrevet 28. mai 2016 Bruker faktor 30, har på tynn skjorte og søker skygge. Uv drakt er klamt og enten for varm eller for kald.
mariabee Skrevet 28. mai 2016 #17 Skrevet 28. mai 2016 Vil anbefale å ha en uv drakt overdel. Vi hadde to som ble mye brukt når vi reiste med vår jente på 3.5. Sånn lang kortearm på.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #18 Skrevet 28. mai 2016 Kjøpte UV skjorte å UV skjorta idag til min snart 4åring brukt det siden hun var liten. Da trenger man ikke å smørre så mye Anonymous poster hash: baf0f...bc5
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #19 Skrevet 28. mai 2016 Kjøpte UV skjorte å UV skjorta idag til min snart 4åring brukt det siden hun var liten. Da trenger man ikke å smørre så mye Anonymous poster hash: baf0f...bc5 Vi bruker ikke solfaktor 50 (har lært at det tetter huden å da blir barnet glo varmt inni..) Vi bruker 30 alle mann Anonymous poster hash: baf0f...bc5
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #20 Skrevet 28. mai 2016 Vi bruker ikke solfaktor 50 (har lært at det tetter huden å da blir barnet glo varmt inni..) Vi bruker 30 alle mann Anonymous poster hash: baf0f...bc5 I begynnelsen av ferien bruker vi alle faktor 50 på ryggen, skuldrene og øvre del av brystet. Synes ikke dette kjennes annerledes ut enn andre faktorer. Innimellom kommer det tester på solkremer (hva de inneholder av skadelige stoffer og om de holder faktoren de lover). Vel verd å lese før en ferie Anonymous poster hash: 8f1fc...aae
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #21 Skrevet 28. mai 2016 I begynnelsen av ferien bruker vi alle faktor 50 på ryggen, skuldrene og øvre del av brystet. Synes ikke dette kjennes annerledes ut enn andre faktorer. Innimellom kommer det tester på solkremer (hva de inneholder av skadelige stoffer og om de holder faktoren de lover). Vel verd å lese før en ferie Anonymous poster hash: 8f1fc...aae Ja leste på den IATA. Jeg hadde faktisk kjøpt en solkrem som bare fikk en 2er med masse skadelige stoffer å som kan utløse allergier. Novea kids heter den. Så jeg blir å kjøpe ny Anonymous poster hash: baf0f...bc5
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #22 Skrevet 28. mai 2016 Ja leste på den IATA. Jeg hadde faktisk kjøpt en solkrem som bare fikk en 2er med masse skadelige stoffer å som kan utløse allergier. Novea kids heter den. Så jeg blir å kjøpe ny Anonymous poster hash: baf0f...bc5 **leste på den ista Anonymous poster hash: baf0f...bc5
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #23 Skrevet 29. mai 2016 Hudlegen her sa at faktor 30 var nok i syden og faktor 15 var nok her i Norge! Ellers kokte vi huden innvendig. Anonymous poster hash: 8420f...89a Jeg håper virkelig ikke at legen din har sagt at man koker huden innvendig for det er nå det rene og skjære sprøyt. Anonymous poster hash: 85858...cf9
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #24 Skrevet 29. mai 2016 Hva skal dere egentlig til syden etter når det er faktor 50, heldekkende drakter og skygge som er tingen??? Anonymous poster hash: 55dd1...48f
februarprins2013 Skrevet 29. mai 2016 #25 Skrevet 29. mai 2016 hadde brukt uv drakt, ikke abefalt og bruke 50 på barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå