Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #1 Skrevet 27. mai 2016 I mangel på det riktige navnet var "hundebånd" det nærmeste jeg kom, men dere skjønner hva jeg mener? Anonymous poster hash: d4c8e...44e
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #2 Skrevet 27. mai 2016 GÅSELE, uff der kom det. hi Anonymous poster hash: a6b31...157
Popelko Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 Folk får gjøre som de vil, men for min del er bånd en av de tingene som skiller mennesker og hunder. Kunne aldri brukt det.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 Har absolutt sin misjon. Anonymous poster hash: e1884...6b0
Hjertefru Skrevet 27. mai 2016 #5 Skrevet 27. mai 2016 Gåsele er helt greit. Ikke alle barn liker å sitte i vogn, og sele er udiskutabelt et bedre alternativ enn påkjørsel.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #6 Skrevet 27. mai 2016 Vi brukte det da vi var ute på reiser, på flyplasser og f.eks Paris. Veldig greit! Anonymous poster hash: dfaf6...bfb
soleia Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 Veldig greit på ein flyplass og i store folkemengder, når ein har småtassar som berre går avgarde utan å tenkje på at mor/far skal fylgje med, eller korleis dei skal finne tilbake.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #8 Skrevet 27. mai 2016 Jeg hadde gåsele på datteren min da hun var rundt året. Vi dro til Spania bare oss to, og da var det veldig praktisk å ha på på feks flyplass el, der jeg hadde mye å bære på/ordne med. Fikk mange stygge blikk, men datteren min koste seg, fikk gå selv og jeg hadde kontroll på både henne og kofferter Anonymous poster hash: 9868d...92e
*Miss Marple* Skrevet 27. mai 2016 #9 Skrevet 27. mai 2016 Så lenge man ikke tjorer ungen i bakhagen har den absolutt en misjon. Med en notorisk rømmer hadde jeg lett brukt det om jeg skulle reise alene med barnet. Jeg ser virkelig ikke forskjellen på den og å bruke sele i vogn og sikkerhetsbelte. Man gjør det for trygghet, ikke fordi man skal lufte ungen.
Lille krøll Skrevet 27. mai 2016 #10 Skrevet 27. mai 2016 Kommer jo an på ungen og hva du er nødt til å gjøre. Har du en unge som stiller av så fort den får sjansen er det umulig å gjøre noe annet enn å nistirre på barnet om du ikke skal holde hånden/ bære/ sitte vognen. Da er det definitivt et bedre valg enn å miste barnet/ påkjørt. Så får folk glo så jævla mye de vil tenker jeg. Jeg hadde bare nikket og smilt til deg.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #11 Skrevet 27. mai 2016 Utrolig praktisk der det er svært upraktisk å miste barnet. Brukte det en periode, og ville nikket og smilt pent til deg om jeg hadde møtt deg og barnet. Anonymous poster hash: e293c...ba8
Chupa chups Skrevet 27. mai 2016 #12 Skrevet 27. mai 2016 Kjempekjekt, og de barna som bruker det er jo storfornøyde med å ha sin 'frihet' til å gå (når alternativet er tjoret fast i vogn). Har sett mang et barn som hyler og vrir seg fordi mamma holder hardt i handa deres og de vil bare springe. Har sldri sett et barn i seler gråte. På parkeringsplasser, langs trafikkerte veier, i folkemengder, kjekt mange steder.
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. mai 2016 #13 Skrevet 27. mai 2016 Det kan være nyttig i endel situasjoner. Min lille rabagast et lynkjapp til beins, hater å leie i hånden og jeg kan ikke holde henne bestemt fast pga hun har lett for å få albuer og skuldre ut av ledd (hun er hypermobil). På kjøpesentre, flyplasser og andre steder med mye folk bruker jeg en liten sekk med sele på til henne.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #14 Skrevet 27. mai 2016 Hva er problemet? Det er vel ingen som tror at man bruker de for å gå tur med barnet i bånd? Anonymous poster hash: 483ad...4ee
Mammaaaa? Skrevet 27. mai 2016 #15 Skrevet 27. mai 2016 Vi har brukt gåsele til to av ungene. Én gang i dyreparken og én gang på båt. Begge steder hadde det vært upraktisk å miste kontroll på barna. Ser forøvrig lien forskjell på unger tjora fast i vogn kontra gåsele, utover at de faktisk får brukt kroppen selv i gåsele. Hva i alle dager er folk så redde for?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #16 Skrevet 27. mai 2016 Jeg bruker en sele som er festa rundt barnets håndledd og mitt håndledd når vi er på steder med mye folk og lettere kaos. Gutten er snart 6 år og har en diagnose. Det er ett stort problem at han vandrer avgårde, og han klarer ikke forstå konsekvensene uansett hvor mye vi forklarer. Vi kan ikke låse oss inne hjemme til enhver tid bare fordi han er som han er Anonymous poster hash: b1d36...f45
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #17 Skrevet 27. mai 2016 Synes det er fornuftig visse steder (som internasjonale flyplasser eller storbyer) hvis du har en liten rømling og kanskje i tillegg drar alene eller har flere barn og kofferter og masse greier. Anonymous poster hash: 5668b...d38
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #18 Skrevet 27. mai 2016 Jeg brukte det på sønnen min da han var ca to år. Når han satte beina på bakken, da løp han. Spilte ingen rolle om det var ut i en trafikert vei eller utfor en brygge, for den saks skyld. Ikke nødvendigvis med en gang, men før eller siden. Så hvis han av og til skulle få gå ved siden av meg og ikke alltid sitte i vogn, så måtte han enten holde meg i hånden eller ha sele på. Han fikk velge, og ville ofte heller ha sele. Han fikk følelsen av frihet, og jeg slapp å ha panikk for at han plutselig skulle legge avgårde ut foran bilene. Anonymous poster hash: ec210...755
anel84 Skrevet 27. mai 2016 #19 Skrevet 27. mai 2016 Jeg ser definitivt behovet. Ser jo helt latterlig ut, men nå som sønnen min på 2 år har begynt å løpe..fort..så skjønner jeg godt hvorfor noen har det.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #20 Skrevet 27. mai 2016 Nei nei 🙈 Anonymous poster hash: 1e9c3...82b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #21 Skrevet 27. mai 2016 Vi er ikke vant i Norge til å se utstyr som bånd til barn, ammetelt med mer. Tror det er mye mer vanlig i Usa, der polstres hjemmet inn og barnsikres totalt, eller man lager "safe area" til toddlerne og har de bakom grinder. Så det er litt uvanlig i vår kultur. Anonymous poster hash: 34dec...f64
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #22 Skrevet 27. mai 2016 Det var vel mer vanlig før i tiden. Vet bestemor måtte tjore fast onkelen min til tider når han var liten, hun var alene med 3 tette barn samtidig som hun drev gårdsbruket alene mens bestefar var på fiske. Uten sele og bånd løp ungen på havet, så da var det tryggest med sele og bånd 😊 Anonymous poster hash: 69429...ede
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #23 Skrevet 28. mai 2016 Jeg måtte bruke det på mellomste når jeg reiste alene med barna. Hun var så forbanna rask og rømte hele tiden. Når vi feks skulle ta tog og fly hadde jeg ikke sjans til å holde orden på koffert, vogn, en fireåring og en gal toåring mens jeg selv var gravid. Fikk vel noen blikk på toget og Gardermoen men heller det enn at hun skulle ramle ned i togsporet eller forsvinne ned koffertbåndet. Var ikke slik at hun brukte det hele dagen men i situasjoner der jeg ikke klarte ha 100% fokus på henne. Av og på toget, innsjekking, sikkerhetskontroll. Unger er forskjellige. Anonymous poster hash: 8b6b8...22a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #24 Skrevet 28. mai 2016 Vi har en bamsesekk med "hale" som er et bånd vi kan ha rundt håndleddet. Vi har brukt det til barna i 2årsalderen på steder vi trengte ekstra kontroll, som ved brygger, store folkemengder osv. Har ikke brukt det som "bånd" men som ekstra sikkerhet dersom de skulle vri seg ut av hånda. Besteforeldrene har brukt den mer, da de er dårlige til beins og har vanskelig for å løpe etter dem. Anbefales Gir faktisk barnet mer frihet, Anonymous poster hash: 0302d...627
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #25 Skrevet 28. mai 2016 Jeg tenker at de som sier "nei" til gåsele ikke har hatt barn som har kvalifisert til bruken 😆 Jeg har tre barn og kun hatt behov for gåsele til et av dem og det var kun i bruk i krevende og uoversiktlige situasjoner. Han var lynrask, nysgjerrig og impulsiv. For hans egen sikkerhet var gåsele nødvendig en kort periode i 2-årsalderen. Anonymous poster hash: 15ec2...db5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå