Gå til innhold

Barnesete som kan settes både fremover og bakovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som festes med belter og går opp til 25kg? Finnes det? Jeg har lett og lett men finner ingen.. De jeg har funnet som kan settes begge veier har iso fix, og det har jeg ikke i bilen min :( 

Anonymous poster hash: a9522...229
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Britax Multi-tech. Men generelt er det ikke anbefalt å bruke disse setene forover, de gir ikke særlig god sikkerhet - de er for tunge. Vi brukte det kun forover, og byttet til beltestol da barnet ble snudd. Fordelen med et sete som kan brukes opp til 25 kg bakover, er at barnet kan sitte bakover lenge!

Skrevet

Britax two-way.

Anonymous poster hash: 64221...9f2

Skrevet

Jeg har et besafe som kan festes med seler begge veier, men mulig det bare går til 18kg? Ble usikker nå😁

Skrevet

Besafe combi går bare til 18 og. Men internbelter sksl uansett ikke brukes når barnet er over 18 kg. Hvorfor ønsker du et kombisete? Kjøp heller et bakovervendt som varer lenge. Se på besafe izi Plus og britax maxway. De kan monteres med både liten og stor beinplass.

Skrevet

Besafe combi går bare til 18 og. Men internbelter sksl uansett ikke brukes når barnet er over 18 kg. Hvorfor ønsker du et kombisete? Kjøp heller et bakovervendt som varer lenge. Se på besafe izi Plus og britax maxway. De kan monteres med både liten og stor beinplass.

Enig. Å kjøpe et sete som kun kan brukes bakovervendt opp til 25kg gir den beste sikkerheten. Barnet kan sitte bakover lenge, lengre enn til fire år. Når det vokser ut av setet, går du rett til beltestol.

Skrevet

Men er det v8ktig/nødvendig at setet går til 25 kg? Er ikke ungen uansett for stor for bakovervendt sete i god tid før 25 kg? Min snart 4.klassing veier 26 kg og er gjennomsnittlig stor. 15 kg ved 4 år og 17-18 ved 5 år, så med mindre ungen er veldig stor så holder det med eg sete som passer til 18 kg?

Anonymous poster hash: b45f9...475

Skrevet

Men er det v8ktig/nødvendig at setet går til 25 kg? Er ikke ungen uansett for stor for bakovervendt sete i god tid før 25 kg? Min snart 4.klassing veier 26 kg og er gjennomsnittlig stor. 15 kg ved 4 år og 17-18 ved 5 år, så med mindre ungen er veldig stor så holder det med eg sete som passer til 18 kg?

Mine barn var for store før de ble 25kg, men det viktigste (synes jeg) er at disse setene er lengre i ryggen, siden de er beregnet på større barn. Min eldste, helt gjennomsnittlig størrelse, satt bakover til han var godt over seks år. Yngste er på 97-percentilen på både lengde og vekt, og satt bakover til han var ca 4,5. Vi hadde vært nødt til å snu dem mye tidligere i et 18kg-sete. Begge hadde seter fra Britax som gikk til 25kg bakover.

Skrevet

Min yngste var vel 15kg da han var ca 1,5 år gammel, og i tillegg var han kjempelang. Bare sånn til sammenligning med dine barn. Men min eldste var mer som dine, kanskje litt tyngre, men ikke mye. Men så satt han også bakover til han var seks år...

Skrevet

Saken er at han er 3,5 år, og vi hadde izi-plus sete som jeg klarte å knekke isoporen på når jeg skulle etterstramme selene(spør ikke hvordan). Så istedenfor å kjøpe et nytt bakovervendt så tenkte jeg et sete som kan snus om et år ca slik at vi slipper å kjøpe enda ett nytt sete da.

Skrevet

Saken er at han er 3,5 år, og vi hadde izi-plus sete som jeg klarte å knekke isoporen på når jeg skulle etterstramme selene(spør ikke hvordan). Så istedenfor å kjøpe et nytt bakovervendt så tenkte jeg et sete som kan snus om et år ca slik at vi slipper å kjøpe enda ett nytt sete da.

Det går an å kjøpe ny isopor....

Anonymous poster hash: f2efb...df2

Skrevet

Som festes med belter og går opp til 25kg? Finnes det? Jeg har lett og lett men finner ingen.. De jeg har funnet som kan settes begge veier har iso fix, og det har jeg ikke i bilen min :(

Britax multi-tech. Var veldig fornøyd med det. Brukte det frem til gutten var 4 år.

Brukte det bare bakovervendt.

Anonymous poster hash: 12a39...a99

Skrevet

Britax two ways er vi veldig fornøyd med, det har han brukt siden han var 1 år

Skrevet

Det er ikke å anbefale. De stolene er for tunge og har for dårlig belteføring til å kunne brukes fremover. Men hvor har du knekt isoporen? Det er ikke farlig. Bare å teipe til du får kjøpt ny isopor. Koster en hundrings eller to hos forhandler. Isoporen tar opp en del støt, men er mest for comforten. Har skjedd det samme hos så sjekket hos besafe :) evt er det bare å sende dem en mail selv å spørre for sikkerhets skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...