Gå til innhold

Forkortelser brukt her inne


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe sted man kan lese om de mest vanlige forkortelsene som brukes her inne? F.eks. hi, AB osv.



Anonymous poster hash: 6f1df...5d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe svar på spm (spørsmålet) ditt, men:

 

Det er heldigvis myyyye mindre bruk av forkortelser her inne enn på amerikanske forum!

 

Der florerer det av DH (dear husband) eller SO (significant other), DS (dear son), DD (dear daughter).

 

Synes det blir så kvalmende med den obligatoriske "dear". Veldig 50-talls-husmorfølelse 😜

 

Når det gjelder norske forkortelser er det vel ikke så mange andre enn HI som brukes her inne? Står for hovedinnlegg. TS er trådstarter men det har jeg ikke sett her

 

Anonymous poster hash: c0e39...f94

Skrevet

HI = hovedinnlegg. Takk! Har forsøkt å forstå selv hva det stod for, men ikke klart det.

 

Jeg har sett AB flere ganger, og det virker fra konteksten som det betyr en person som har lagt inn svar lengre oppe, men som ikke er HI.

 

Har også sett EK i flere tråder.



Anonymous poster hash: 6f1df...5d4
Skrevet

 

HI = hovedinnlegg. Takk! Har forsøkt å forstå selv hva det stod for, men ikke klart det.

 

Jeg har sett AB flere ganger, og det virker fra konteksten som det betyr en person som har lagt inn svar lengre oppe, men som ikke er HI.

 

Har også sett EK i flere tråder.

 

Anonymous poster hash: 6f1df...5d4

Disse forkortelsene er jo navn. Så hva de står for må man skjønne utifra den enkelte tråd. Men jeg som ikke følger med på blogger og slikt har ikke peiling, og hopper glatt over slike tråder😉

 

Anonymous poster hash: f0b0f...b8a

Skrevet

 

HI = hovedinnlegg. Takk! Har forsøkt å forstå selv hva det stod for, men ikke klart det.

 

Jeg har sett AB flere ganger, og det virker fra konteksten som det betyr en person som har lagt inn svar lengre oppe, men som ikke er HI.

 

Har også sett EK i flere tråder.

 

Anonymous poster hash: 6f1df...5d4

AB er forresten "anonym bruker".

 

Anonymous poster hash: f0b0f...b8a

Skrevet

EK er egenkapital og har ingenting med forumets sjargong å gjøre. 



Anonymous poster hash: 0e73c...eaf
Skrevet

Disse forkortelsene er jo navn. Så hva de står for må man skjønne utifra den enkelte tråd. Men jeg som ikke følger med på blogger og slikt har ikke peiling, og hopper glatt over slike tråder

 

Anonymous poster hash: f0b0f...b8a

AB og HI er jo ikke navn. Det er hhv (henholdsvis) anonym bruker og hovedinnlegger.

 

Anonymous poster hash: df880...cdd

Skrevet

Ok, da kan jeg HI og AB, begge hjelper her inne på forumet. Har aldri sett egenkapital forkortet til EK før (har aldri sett det forkortet i det hele tatt, tror jeg). Takk!



Anonymous poster hash: 6f1df...5d4
Skrevet

 

AB og HI er jo ikke navn. Det er hhv (henholdsvis) anonym bruker og hovedinnlegger.

 

Anonymous poster hash: df880...cdd

HI = hovedinnlegg(et) eller hovedinnlegger.

 

Anonymous poster hash: 97b27...842

Skrevet

U/T da?

 

Anonymous poster hash: b8051...4e8

Skrevet

U/T da?Anonymous poster hash: b8051...4e8

Uten tekst

 

Anonymous poster hash: 2d47d...2b1

Skrevet

El-eggløsning

Ikm-ikke kommende mens

Dpo-days past ovulation (dager etter eggløsning

Annie-anonym bruker (noen bruker ab også)

Sambo-samboer

 

Det var noen av de jeg kom på i farta...

 

Anonymous poster hash: 635fc...577

Skrevet

Ikke glem BF, som her inne betyr Barnets Far (eller barnefar).

Skrevet

Ikke glem BF, som her inne betyr Barnets Far (eller barnefar).

Men som jeg fortsatt, etter årevis her inne, leser som bjørnefitte og lurer på hva denne lua har med noe å gjøre.

 

Anonymous poster hash: 229a5...642

Skrevet

Men som jeg fortsatt, etter årevis her inne, leser som bjørnefitte og lurer på hva denne lua har med noe å gjøre.

 

Anonymous poster hash: 229a5...642

(Og det gjør egentlig jeg også, men da jeg hadde skrevet det pusset jeg det ut igjen for jeg turte ikke poste det :D )

Skrevet

Har også sa-spontanabort, ma - missed abortion, pa - provosert abort, oul - ordinær ultralyd, bhg - barnehage.

 

Anonymous poster hash: 0ce08...3dc

Skrevet

Ikke glem BF, som her inne betyr Barnets Far (eller barnefar).

Og bio-mor, som betyr biologisk mor

 

Anonymous poster hash: bd423...905

Skrevet

FF = Fotballfrue? Så det i en tråd for et par dager siden.

 

Tusen takk for alle som har lagt inn forkortelser, har lært masse!



Anonymous poster hash: 6f1df...5d4
Skrevet

Ikm, ikke kommende mens, så dust? Hvorfor ikke heller kalle det forventet dag for mens/? Og kommer den ikke den dagen så jippi? Ikke kommende mens er jo meningsløst?

 

Anonymous poster hash: 040b6...481

Skrevet

Ikm, ikke kommende mens, så dust? Hvorfor ikke heller kalle det forventet dag for mens/? Og kommer den ikke den dagen så jippi? Ikke kommende mens er jo meningsløst?

 

Anonymous poster hash: 040b6...481

 

Det er nok fordi ikm er er mer positivt ladet uttrykk. Det disse kvinnene (og mennene) ønsker seg mer enn noe annet er at mensen ikke skal komme. Så ved å si "ikm" så prøver man å tenke veldig positivt. Jeg synes også det er litt rart, men jeg kan forstå det likevel.

 

Anonymous poster hash: 6f1df...5d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...