Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Ser at mange liker Skam, og at mange synes det er sært og rart. Jeg synes det er ganske naturlig. Vi jenter har alltid likt kjærlighetshistorier, og her har vi en fortelling full av ungt begjær og følelser. Klart vi faller som fluer. Alle drømmer vi om å bli begjært av en som nesten vil gjøre hva som helst for oss. Slik William så langt har gjort for Noora. Rollefiguren hans er bestemt og tar styringen, samtidig som han viser omsorg og sier de tingene alle kvinner ønsker å høre. Tror mange av oss lengter etter menn som er slik. I stedet sitter vi her med menn som er umodne, hjelpeløse, opptatt av sine ting, og som absolutt ikke koker kakao til oss eller ofrer sine behov foran våre. Tror det er samme grunn til at mange falt for Christian Grey i Fifty shades of grey. Det er nok ikke bare all sexen... det hadde ikke vært det samme med en mann som ikke var voksen, har kontroll på livet sitt og samtidig omsorgsfull. Hvorfor tror du så mange liker Skam... Anonymous poster hash: 68d0f...9fc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 jeg liker skam fordi det er morsomt, og fordi det er koselig å se romantikken mellom N og W. Skjønner godt at folk liker serien, men det er kanskje litt overdrevent oppstyr i sosiale medier. Anonymous poster hash: 87eb2...4cb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 Ja, jeg skjønner ikke at det er sånn en big deal at mange i ulike aldersgrupper liker det samme. Synes det er fint om vi kan lære noe om hvordan det er å være ung i dag også... Anonymous poster hash: 68d0f...9fc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 Ja, jeg skjønner ikke at det er sånn en big deal at mange i ulike aldersgrupper liker det samme. Synes det er fint om vi kan lære noe om hvordan det er å være ung i dag også... Anonymous poster hash: 68d0f...9fc Jeg synes i utgangspunktet det er helt greit at folk i alle aldersgrupper ser på Skam, men jeg blir ganske drittlei av alt fjollet til voksne damer. "Ååååå, William må svare!", "Herregud, håper W og N blir sammen, de passer så bra sammen", "Noorhelm <3" osv. Anonymous poster hash: 093a6...7ca
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 Jeg synes i utgangspunktet det er helt greit at folk i alle aldersgrupper ser på Skam, men jeg blir ganske drittlei av alt fjollet til voksne damer. "Ååååå, William må svare!", "Herregud, håper W og N blir sammen, de passer så bra sammen", "Noorhelm <3" osv. Anonymous poster hash: 093a6...7ca Ja, det har jeg heller aldri hørt noe skrive... ikke voksne damer i alle fall. Hvordan vet du at det er voksne damer som skriver det? Anonymous poster hash: 68d0f...9fc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #6 Skrevet 26. mai 2016 Ja, det har jeg heller aldri hørt noe skrive... ikke voksne damer i alle fall. Hvordan vet du at det er voksne damer som skriver det? Anonymous poster hash: 68d0f...9fc Det er bare å lete seg gjennom Skam-innleggene på dib de siste par ukene. Anonymous poster hash: 093a6...7ca
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 Vel, jeg liker skam fordi: - det er utrolig bra lagd, med et unikt konsept som utfordrer skillet mellom fiksjon og virkelighet. - det viser jenter som komplekse karakterer i stedet for stereotyper, som er så vanlig når nettopp jenter skildres. Jenter kan være både sterke og sårbare f eks, og de kan både være med på det brutale seksuelle spillet og ha integritet. Jentegjengen er ikke bare rivaler som slåss om guttenes oppmerksomhet, de er hverandres støttespillere slik ekte venner er - det løfter fram problemstillinger ifht seksualitet som det er så utrolig viktig at diskuteres, og det får de til uten å moralisere Blant annet... Romantiske forestillinger er ikke en del av pakka for meg. Anonymous poster hash: 7e807...e4a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #8 Skrevet 27. mai 2016 Det er en god historie, og skuespillerne spiller godt. Spennende for oss som ikke er så unge lenger å se hvordan ungdomsmiljøet er i dag. Særlig siden det ikke er så lenge til jeg har barn på den alderen, tenker jeg det er fint å skjønne litt mer. Hilsen 40-åring. Anonymous poster hash: 39d65...ac4
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #9 Skrevet 27. mai 2016 Fordi jeg husker hvordan det var å være tenåring og forelsket. Jeg er 35 år,men husker det likevel som om det skulle vært i går. Hormoner og pubertet er spennende og interessant for voksne også. Jeg vil ikke glemme at jeg også var ung en gang!Tiden går fort og snart har også jeg tre ungdommer i hus❤ Anonymous poster hash: 96dab...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå