GĂ„ til innhold

Hodelus? đŸ˜±

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gÄr lus pÄ skolen, i klassen. Gikk over hÄret til min datter i dag og der fant jeg sort/brune rusk. Jeg kan ikke si sikker om det var lus?! SÄ ikke de rÞrte seg... Men, jeg tÞrr ikke annet enn Ä tro det er lus.

Har gÄtt over med lusekam i tÞrt hÄr. Vasket det, kjemmet vÄtt hÄr med lusekam og hatt i en spray som er forebyggende (hat ikke annet pr nÄ). Tenkte gÄ over igjen med lusekam nÄr det er tÞrt igjen. Vasket sengetÞy...

Hva nÄ? Kan hun gÄ pÄ skole i morgen. Eller holdes hun hjemme til jeg fÄr kuret det? Apoteket Äpner 9.

Og hva med meg? Har ingen til Ă„ sjekke 😔

Hjelp! Aldri hatt lus, tror jeg dĂžr litt

Anonymous poster hash: e1fef...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gÄr lus pÄ skolen, i klassen. Gikk over hÄret til min datter i dag og der fant jeg sort/brune rusk. Jeg kan ikke si sikker om det var lus?! SÄ ikke de rÞrte seg... Men, jeg tÞrr ikke annet enn Ä tro det er lus.

Har gÄtt over med lusekam i tÞrt hÄr. Vasket det, kjemmet vÄtt hÄr med lusekam og hatt i en spray som er forebyggende (hat ikke annet pr nÄ). Tenkte gÄ over igjen med lusekam nÄr det er tÞrt igjen. Vasket sengetÞy...

Hva nÄ? Kan hun gÄ pÄ skole i morgen. Eller holdes hun hjemme til jeg fÄr kuret det? Apoteket Äpner 9.

Og hva med meg? Har ingen til Ă„ sjekke 😔

Hjelp! Aldri hatt lus, tror jeg dĂžr litt

Det kan like godt vÊre sand. PÄ deg selv mÄ du kamme over et hvitt papir eller hvitt hÄndkle. Jeg har funnet brune og sorte prikker i hÄret pÄ begge mine mange ganger. De har aldri hatt lus.

Anonymous poster hash: 3945b...c18

Skrevet

Hm jeg tror man ser at lus rÞrer pÄ seg hvis man fÞrst finner dem? Fant du noen egg da? SÞnnen min har "rusk" i hodebunnen hele tiden uten at det er lus. (Regner i alle fall med vi hadde merket det til nÄ hvis det var det. :P)

Anonymous poster hash: 57494...2bf
Skrevet

Kanskje jeg er litt hysterisk. Tror ikke jeg fant egg nei, eller er de i samme farge? De er vel hvite?

Sand sitter vel i hodebunnen? Disse satt litt ut pĂ„ hĂ„rstrĂ„et i nakken đŸ˜± "grĂžss". Var en pĂ„ den ene siden av nakken og 10 pĂ„ den andre ca (som jeg kunne se). De havnet i vasken og vi studerte de lenge uten Ă„ se noen bevegelse...

Hi

Skrevet

Du ser tydelig hvis det et lus.

De er smÄ, men den flate kroppen og beina kam en lett se.

SĂ„ tipper rusket var nettopp rusk.

Skrevet

Men du, prÞv Ä slappe av litt. Selv om dette ikke er lus sÄ kan det godt vÊre dere fÄr det en gang, men det er ikke farlig. :)

Skrevet

Du ser tydelig hvis det et lus.

De er smÄ, men den flate kroppen og beina kam en lett se.

SĂ„ tipper rusket var nettopp rusk.

Åh, er det sant? Jeg sender henne pĂ„ skolen da og fortsetter med den kammen en stund til for sikkerhetsskyld.

NĂ„ klĂžr jeg helt ille gĂŠli i huet ogsĂ„ altsĂ„ 😳

Hi

Skrevet

Men du, prÞv Ä slappe av litt. Selv om dette ikke er lus sÄ kan det godt vÊre dere fÄr det en gang, men det er ikke farlig. :)

😂👍 I know, jeg bare synes de er sĂ„ ekle, som edderkopper og mye annet 😂

Skrevet

Åh, er det sant? Jeg sender henne pĂ„ skolen da og fortsetter med den kammen en stund til for sikkerhetsskyld.

NÄ klÞr jeg helt ille gÊli i huet ogsÄ altsÄ

Hi

Det gjÞr jeg ogsÄ, bare pga denne trÄden. Helt normalt. ;)

Skrevet

Gre med lusekammen og slÄ kammen mot et hvitt papir mellom hvert drag, lusa faller da av kammen og ned pÄ det hvite papiret. Du ser det godt om det er lus selv om de er smÄ, vi har hatt det i hus en gang.

Rusk i hÄret har ungene nesten bestandig nÄr jeg tar lusesjekk pÄ dem, det er helt umulig Ä unngÄ tror jeg.

Anonymous poster hash: bdacd...b17
Skrevet

Lus ser ut som smĂ„ grĂ„ fluer. Er de unge er de bitte smĂ„, men de voksne kan vĂŠre 2-3mm store og er lette Ă„ se. Det er enkelt Ă„ skille lus fra rusk - lusa flytter pĂ„ seg! 😉

Det er ekkelt, men helt ufarlig. Ungene har hatt lus flere ganger. Jeg sjekker meg selv ved Ă„ gre med lusekam over badekaret eller i dusjen (uten vann). Da ser du om det som faller ut beveger seg...

Anonymous poster hash: 57361...725

Skrevet

Eggene sitter forresten limt fast i hÄrstrÄene. Hvis de faller ut er det tomme skall.

Anonymous poster hash: 57361...725

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...