Gå til innhold

Gradert sm -beregning av timer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var 20% sm noen uker, og er nå 40% sm. Jobber litt ulike tider hver dag, og det er meningen at det til slutt skal bli riktig timeantall jeg jobber.

En av ukene jeg var 20% sm jobbet jeg en del timer mindre enn jeg skulle, og fikk ikke jobbet dette opp igjen mens jeg var 20% sm. Dette gikk derfor i fratrekk på flex-kontoen min hvor jeg har litt oppspart.

Lurer på hvis jeg jobber noen timer ekstra nå mens jeg er 40% sm, om det da vil nulle seg ut, eller måtte jeg ha gjort det den perioden jeg var 20% sm? Vet at jeg ikke kan opparbeide meg flex, og det har jeg for så vidt ikke overskudd til heller, men kjedelig å miste flex når man er sm også.

Håper noen skjønner hva jeg mener, ble litt dårlig forklart..

Veldig glad hvis noen orker å svare meg ☺️

Anonymous poster hash: 25c41...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan vel jobbe det inn igjen nå

Anonymous poster hash: 57a50...f64

Skrevet

Du kan ikke opparbeide deg flex når du er sykmeldt. Men har du vært sammenhengende sykmeldt vil arbeidsgiver se hele sykmeldingen samlet.. Du må snakke med de som har ansvaret for gat / flex på jobben din.

Anonymous poster hash: 6558f...50f

Skrevet

Du kan ikke opparbeide deg flex når du er sykmeldt. Men har du vært sammenhengende sykmeldt vil arbeidsgiver se hele sykmeldingen samlet.. Du må snakke med de som har ansvaret for gat / flex på jobben din.

Anonymous poster hash: 6558f...50f

Takk for svar! Jeg er klar klar over at jeg ikke kan opparbeide flex ved gradert sm.

Men mister jo selvfølgelig tidligere opparbeidet flex for den uka jeg jobbet for lite, og tenkte derfor som du skriver om hele sm-perioden ses under ett, eller om perioden med 20% holdes adskilt fra perioden på 40% da det er ulike graderinger.

Hvis det som du skriver ses under ett vil jeg jo ikke miste de flextimene likevel dersom jeg jobber tilsvarende timer for mye over et par uker nå. Jobber jeg enda mer får jeg selvfølgelig ikke det godskrevet som opparbeidet plusstid.

Hi

Skrevet

Ja, du kan vel jobbe det inn igjen nå

Anonymous poster hash: 57a50...f64

Takk for svar!

Hi

Skrevet

Du må snakke med arbeidsgiver om dette. Det vil være rimelig at du ikke mister fleksitimene dersom du jobber dem inn igjen nå.

Anonymous poster hash: 64657...40a
Skrevet

Men ærlig talt. Hvis du er i stand til å jobbe mer enn 60% for å ikke miste flextiden, så burde du vel strengt talt ikke være 40% sm?

Anonymous poster hash: 0b670...8e6

Skrevet

Men ærlig talt. Hvis du er i stand til å jobbe mer enn 60% for å ikke miste flextiden, så burde du vel strengt talt ikke være 40% sm?

Anonymous poster hash: 0b670...8e6

Håper HI har en annen vinkling på saken, hvis ikke har HI løyet om sin sykdom, og legen gjort en dårlig jobb...

Anonymous poster hash: 588d6...212

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Antall timer gjelder for perioden sykemeldingen gjelder. Er du 20% sykemeldt i 2 uker og jobber enn du skal da så kan du ikke få igjen de timene om du de neste 14 dagene et sykemeldt 40%

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...