Gå til innhold

Gravid , med aktiv treåring. Hva kan vi finne på ?


lilleboll

Anbefalte innlegg

Hei. Er gravid i uke 34 med mye plager. Kvalme,bekkenløsning og voldsom halsbrann. Har en veldig aktiv 3 åring som jeg finner det litt vanskelig å holde tritt med for tiden. Har så dårlig samvittiģhet for at jeg ikke får blitt med på ting sammen med han...føler jrg sier mye nei...:( men trampolinehopping og løpe omkapp feks er noe av tingene som liksom ikke så aktuelt nå :P

Så jeg lurer litt på hva gjør dere som går mot slutten av graviditeten, med deres barn ? Noen forslag til aktiviteter jeg kan gjøre med lillemann ?

(Tegning og slike ting har han ikke ro i kroppen til for tiden... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er gravid med førstemann så er ikke i samme situasjon, men har også mye plager og har prøvd å leke med nevøer og nieser på tross av det, så har litt ideer :-)
Har en veldig aktiv nevø på den alderen og vi kan sparket ball der jeg sitter på en hagestol og sparker mens han løper rundt. Samme taktikk funker med plastikk-bowling. Ellers liker han å sykle på gårdsplassen mens vi ser på, men det funker kanskje ikke hvis han vil at du skal delta?
Kan også blåse såpebobler eller bade/vasse i et lite hagebasseng, da kan du sitte og plaske med beina ;-) Kommer an på uteplassen da, men han kan jo leke med vannsprederen også nå når sommeren kommer i gang. 

Hvis du skal ordne litt hageting kan du også sitte og få hjelp av ham? Kanskje bake eller lage is sammen. Nevøen min er glad i å hjelpe til men også glad i å pynte seg, så utkledning og ta på falske tatoveringer var veldig populært.

Har også en niese som er utrolig glad i å kaste stein (!) så der er det bare å sette opp en bøtte el lignende med litt vann i, og så kaster hun stein oppi :-p 
Av og til (helst når det er tid for lørdagsgodt) har vi skattejakt der jeg gjemmer sjokolademynter og så kan ungene lete etter dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...