Gå til innhold

Gravid , med aktiv treåring. Hva kan vi finne på ?

Anbefalte innlegg

Hei. Er gravid i uke 34 med mye plager. Kvalme,bekkenløsning og voldsom halsbrann. Har en veldig aktiv 3 åring som jeg finner det litt vanskelig å holde tritt med for tiden. Har så dårlig samvittiģhet for at jeg ikke får blitt med på ting sammen med han...føler jrg sier mye nei...:( men trampolinehopping og løpe omkapp feks er noe av tingene som liksom ikke så aktuelt nå :P

Så jeg lurer litt på hva gjør dere som går mot slutten av graviditeten, med deres barn ? Noen forslag til aktiviteter jeg kan gjøre med lillemann ?

(Tegning og slike ting har han ikke ro i kroppen til for tiden... )

Fortsetter under...

Er gravid med førstemann så er ikke i samme situasjon, men har også mye plager og har prøvd å leke med nevøer og nieser på tross av det, så har litt ideer :-)
Har en veldig aktiv nevø på den alderen og vi kan sparket ball der jeg sitter på en hagestol og sparker mens han løper rundt. Samme taktikk funker med plastikk-bowling. Ellers liker han å sykle på gårdsplassen mens vi ser på, men det funker kanskje ikke hvis han vil at du skal delta?
Kan også blåse såpebobler eller bade/vasse i et lite hagebasseng, da kan du sitte og plaske med beina ;-) Kommer an på uteplassen da, men han kan jo leke med vannsprederen også nå når sommeren kommer i gang. 

Hvis du skal ordne litt hageting kan du også sitte og få hjelp av ham? Kanskje bake eller lage is sammen. Nevøen min er glad i å hjelpe til men også glad i å pynte seg, så utkledning og ta på falske tatoveringer var veldig populært.

Har også en niese som er utrolig glad i å kaste stein (!) så der er det bare å sette opp en bøtte el lignende med litt vann i, og så kaster hun stein oppi :-p 
Av og til (helst når det er tid for lørdagsgodt) har vi skattejakt der jeg gjemmer sjokolademynter og så kan ungene lete etter dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...