Gå til innhold

Noen her som har født uke 33-37

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må muligens settes igang snart, får ukentlige vurderinger. Noen erfaring? Hvordan hadde baby det, lå dere lenge på sykehus, fikk baby behandling, hvordan er barnet i Dag?

Anonymous poster hash: bc58d...ade

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 37 med tvillinger. De var 43 og 44 cm. 2300g og 2500g. Var en uke på syke, men det var pga min svangerskapsforgiftning. De fikk ingen behandling, friske og raske nå som femåringer.

Anonymous poster hash: 650c5...c0d

Skrevet

Som regel svært lite problematisk å føde i ukene du oppgir...

Anonymous poster hash: 7f938...342

Skrevet

Fødte i uke 36, hadde da blitt fulgt tett siden uke 30 da det ble oppdaget vekstavvik, og jeg fikk ofte beskjed om at de kanskje måtte sette igang, men det endte hver gang opp med "vente-og-se". Veldig frustrerede og utmattende periode... Fødselen startet spontant i uke 36 og babyen veide 2090g og var 45cm lang. Vært frisk som en fisk hele veien (utenom vanlige barnesykdommer :P ) Er nå 3 år og veldig langt fremme på mange punkt, spesielt språk. :)

Anonymous poster hash: 58dca...dca
Skrevet

Fødte i uke 36, hadde da blitt fulgt tett siden uke 30 da det ble oppdaget vekstavvik, og jeg fikk ofte beskjed om at de kanskje måtte sette igang, men det endte hver gang opp med "vente-og-se". Veldig frustrerede og utmattende periode... Fødselen startet spontant i uke 36 og babyen veide 2090g og var 45cm lang. Vært frisk som en fisk hele veien (utenom vanlige barnesykdommer :P ) Er nå 3 år og veldig langt fremme på mange punkt, spesielt språk. :)Anonymous poster hash: 58dca...dca

samme grunn her, babyen vokser ikke nok. Så bra, takk for svar til dere :)

Anonymous poster hash: bc58d...ade

Skrevet

Jeg har født to barn i uke 37 og et barn i uke 38, jeg har bare vært på sykehuset de vanlige 3 dagene og ungene hadde litt gulsott men ellers friske, raske og fine. Ingen problemer hverken da de var små eller nå som de er skolebarn alle sammen :)

Anonymous poster hash: fd9f7...90a
Skrevet

Spontan fødsel i uke 36. Babyen hadde lavt blodsukker så måtte ligge på nyfødt intensiv i et døgn. Det gikk fort bedre med han, så vi ble sendt på barselavd. Så fikk han gulsott og måtte ha lysbehandling. Lå på sykehuset i en uke før vi fikk reise hjem på permisjon, men måtte komme tilbake annenhver dag for nye blodprøver.

Ift amming så gikk det ikke i det hele tatt. Han klarte ikke å suge og jeg fikk veldig lite melk. Gikk over til mme etter 2 uker med pumping og styr uten at det økte produksjonen.

Nå er han en frisk og fin 2 åring som er stor for alderen. Han har vært sjeldent syk men fått et par runder med forkjølelse etter han begynte i barnehagen. Han var litt sen med å gå og ligger litt etter ift språk men er en blid og sosial gutt :)

Nå kommer snart lillebror også, og da mest sannsynlig prematurt nå også. Håper jeg kommer meg over uke 34 hvertfall :)

Lykke til, hi :)

Anonymous poster hash: 38000...ff7

Skrevet

Ble igangsatt i begynnelsen av uke 36 grunnet svangerskapsforgiftning, babyen var stor til å være født så tidlig; 2800 gram. Hun fikk litt gulsot, men behøvde ikke behandling. Ellers var hun frisk og fin, sugde fra første stund. Hun har fått astma, men da kan også være utløst av andre faktorer enn at hun var litt tidlig. Vi var innlagt en uke, dette var ikke pga. barnet, men på grunn av mine vedvarende symptomer. 

Andremann ble født spontant første dag i uke 37, han var hele 3500 gram (herlighet hvis jeg hadde gått ut eller over tiden!). Han hadde litt pustevansker, men dette var fordi han hadde fostervann i lungene. Reiste hjem etter 3 dager. 

lykke til :)

Anonymous poster hash: f1857...d63
Skrevet

Midterste er født i uke 36+6, 3170 gr og 51 cm. Frisk og fin når han ble født, men fikk gulsott og lå i lys ett døgn. Er idag 12.5 år, større og tyngre en de fleste i klassen. Har astma, og har slitt litt med migrene men ellers frisk som en fisk ☺

Skrevet

Spontan fødsel i uke 36. Babyen hadde lavt blodsukker så måtte ligge på nyfødt intensiv i et døgn. Det gikk fort bedre med han, så vi ble sendt på barselavd. Så fikk han gulsott og måtte ha lysbehandling. Lå på sykehuset i en uke før vi fikk reise hjem på permisjon, men måtte komme tilbake annenhver dag for nye blodprøver.

Ift amming så gikk det ikke i det hele tatt. Han klarte ikke å suge og jeg fikk veldig lite melk. Gikk over til mme etter 2 uker med pumping og styr uten at det økte produksjonen.

Nå er han en frisk og fin 2 åring som er stor for alderen. Han har vært sjeldent syk men fått et par runder med forkjølelse etter han begynte i barnehagen. Han var litt sen med å gå og ligger litt etter ift språk men er en blid og sosial gutt :)

Nå kommer snart lillebror også, og da mest sannsynlig prematurt nå også. Håper jeg kommer meg over uke 34 hvertfall :)

Lykke til, hi :)

Anonymous poster hash: 38000...ff7

Hvorfor er lillesøster mest sannsynlig prematur hun også?

Anonymous poster hash: 7f938...342

Skrevet

Jente født i uke 34. 2375 g 43 cm. Lå 10 dager på nyfødtintensiv, men fikk ingen behandling annet enn ekstra påfyll av mat i sonde.

Var en del syk det første året, men ikke spesielt verre enn normalt. Er i dag en veldig aktiv og snakkesalig 3,5 åring :)

Anonymous poster hash: 278a3...bcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...