Gå til innhold

Minimalt med søvn, over lengre tid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre, jeg sover mellom 1,5 og 4 timer pr natt, vært slik i 2 mnd nå. Sov ikke så lite pr natt når ungene var nyfødt engang. Jeg er sliten og føler meg trøtt, men klarer ikke sove, jeg sovner greit nok, men våkner mellom 9 og 21 ganger pr natt :/ Legger meg klokka 21:30, står opp klokka 7:00 og på den tiden får jeg fa 1,5-4 timer med søvn, siste 3 nettene har jeg fått 2, 2,5 og 1,5 timer med søvn, er alene med ungene 14 dager av gangen. Er ikke i jobb, arbeidssøker.

Har også hatt smerter daglig i 3 mnd nå, har krøpet til korset og ringt legen for time.. Men så er det slik da, jeg kan ikke bruke sovetabletter, ikke når jeg er alene med ungene, da alle merkene gjør meg groggy, gjør så jeg sover ekstremt lenge og/eller gjør meg direkte dårlig. (Har hatt søvnproblemer noen turer før også gjennom livet, men ikke så ille som nå)

Finnes det noe som helst håp om å få sove noenlunde normalt igjen lurer jeg på.. Finnes ikke stresset, er ikke psykisk plaget eller annet, får bare ikke sove o.O

Anonymous poster hash: 685cf...f5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du ikke får sove? Hvorfor våkner du så ofte? Har du smerter? Er det barn som skriker?

Det du skriver om høres veldig underlig ut. Så lite søvn som du skriver om er svært skadelig. 

Da må du gå til doktoren. 

Anonymous poster hash: 2c9b2...6e8
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du ikke får sove? Hvorfor våkner du så ofte? Har du smerter? Er det barn som skriker?

Det du skriver om høres veldig underlig ut. Så lite søvn som du skriver om er svært skadelig. 

Da må du gå til doktoren. 

Anonymous poster hash: 2c9b2...6e8

Som jeg skrev, har allerede fått ordnet meg med legetime, første mnd så var det smerter gjennom natta, og jeg tenkte at det var bare de, når smertene roet seg, så ville det gå over, for slik var det når jeg var yngre.. Men nå som smertene er mest tilstede på morgenen og litt utover dagen, så har det jo fortsatt :/

Ungene sover begge 11-12 timer i strekk, hender seg at de står opp på do, men det er ikke noe de kommer inn på vårt soverom for, de går på do, og opp igjen.. Smertene er svake og nesten ikke merkbare på kvelden når jeg legger meg, og når jeg våkner, så er det ikke pga smerter :( Vet rett og slett ikke hvorfor dette har fortsatt, er derfor jeg nå har måtte kontakte legen, jeg er ikke videre glad i å gå til legen, men må jo ta til vett og krype dit, for dette funker bare ikke lenger :/

Jeg er mye aktiv på dag, og tross lite energi, så har jeg greit med energi mellom klokka 8 og klokka 13.. Men så daler det brått, veldig brått, går hjem fra bhg, så er det nesten så jeg sovner mens jeg går (går heldigvis ikke noen farlige veier)

Prøvd knep som å være mye ute i frisk luft på dagtid, prøvd det å gå en kort tur på kvelden før jeg legger meg, men det kan jeg kun gjøre når samboeren er hjemme, ikke at det hjelper så mye heller, har prøvd varm melk, har prøvd å spise kokt banan (da også skallet) på kveld, har prøvd naturlige sovemidler, men ikke noe av det har fungert til nå :(

HI

Skrevet

Jeg bruker en lav dose med Seroquel, som er et legemiddel mot noe helt annet. Det gjør at jeg blir naturlig trøtt og sover som vanlige mennesker.  Våkner av barn og har ingen hangover. Jeg har slitt med søvn i mange år og har prøvd det meste. Bør prøves.

Anonymous poster hash: 7f2a3...3d9
Skrevet

Men da bør far ta seg fri eller du få noen til å hjelpe deg med ungene(evn ei venninne som kan sove over) så du får sovet godt med medisiner til utredning er ferdig.

Å gå med så få timer søvn over så lang tid er ikke bra. Psykiske lidelser, diabetes, hjerte- kar sykdommer er noe av det som kan være konsekvensen av for lite søvn. Typ under 4 timer sammenhengende hver natt over lengre tid.

Håper legen hjelper deg fort og at du får noen til å hjelpe deg frem til det. Søvn er utrolig viktig.

Anonymous poster hash: 046be...8c5
Skrevet

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre, jeg sover mellom 1,5 og 4 timer pr natt, vært slik i 2 mnd nå. Sov ikke så lite pr natt når ungene var nyfødt engang. Jeg er sliten og føler meg trøtt, men klarer ikke sove, jeg sovner greit nok, men våkner mellom 9 og 21 ganger pr natt :/ Legger meg klokka 21:30, står opp klokka 7:00 og på den tiden får jeg fa 1,5-4 timer med søvn, siste 3 nettene har jeg fått 2, 2,5 og 1,5 timer med søvn, er alene med ungene 14 dager av gangen. Er ikke i jobb, arbeidssøker.

Har også hatt smerter daglig i 3 mnd nå, har krøpet til korset og ringt legen for time.. Men så er det slik da, jeg kan ikke bruke sovetabletter, ikke når jeg er alene med ungene, da alle merkene gjør meg groggy, gjør så jeg sover ekstremt lenge og/eller gjør meg direkte dårlig. (Har hatt søvnproblemer noen turer før også gjennom livet, men ikke så ille som nå)

Finnes det noe som helst håp om å få sove noenlunde normalt igjen lurer jeg på.. Finnes ikke stresset, er ikke psykisk plaget eller annet, får bare ikke sove o.O

Jeg ville forsøkt søvnregresjon (tror jeg det heter). Mannen min har brukt det med hell. Han har slitt med søvn heke livet og sliter fortsatt litt, men starter da opp igjen med søvnregresjon. Du legger deg veldig tidlig, ikke rart med den dårlige søvnkvaliteten, men det kan ødelegge for kroppen og hjernen din sin oppfatning av å være trøtt vs søvnig. Da må du tvinge kropp og hode til å assosiere senga med søvn og at det er godt å legge seg.

Anonymous poster hash: 7775f...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...