Gå til innhold

Har 8-åringen din mobil/iPhone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har ikke, og ser ikke behovet. Han får spille på iPad og PS4, så ser ikke poenget med å gi han en iPhone?

Har deres?

Anonymous poster hash: 894a3...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei...ser virkelig ikke behovet. Han har eget nettbrett, vi har PS3, han har Nintendo DS. Han vil selv ha telefon, da helst iphone... Når jeg spør hvem han skal ringe med den sier han at han ikke skal ringe noen, han skal bare spille på den... 😏

Anonymous poster hash: ef664...f31

Skrevet

Fikk mobil til 9-årsdagen, en huawei.

Anonymous poster hash: 23490...822

Skrevet

Har ikke iphone, men en billig Samsung Young. 

Siden han ikke går på sfo, og dermed er hjemme alene litt etter skoletid synes jeg det er greit at han har tlf. Vi har ikke hjemmetlf, og det hender han går til venner. Da ringer han alltid og sier fra hvor han går. 

Betryggende, og jeg ser overhode ikke noen problemer med det. Telefonen ligger i en lomme på sekken, og tas ikke frem i skoletiden eller på veien til skolen. Han har noen få spill, men bruker ipad til å spille på . Tlf er for å ringe med og tekste venner. 

Anonymous poster hash: b6abc...16e
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja han har en iphone med kontantkort. Han går hjem fra skolen alene så greit og kunne nå oss. Han har den en sjelden gang med på skolen, men da avslått I sekken. Sikkert for å være kul.

Han bruker den kun når vi ringer han. Arvet far sin gamle, ville aldri brukt penger på det nå så tidlig

Skrevet

Ja, dessverre. En iPhone 6, som barnet ikke evner å verdsette på en flekk. Har knust skjermen flere ganger allerede. Fikk den av pappaen. Hadde det vært opp til meg, hadde barnet fått noe billig "ræl" til å starte med. Så dyre telefoner synes jeg barn burde være med på å spare til selv, hvis de vil ha dem, slik at de faktisk gidder å ta vare på dem etterpå. Jeg synes helt ærlig det er flaut at 8-åringen min har iPhone 6.

Anonymous poster hash: e59a8...dd4

Skrevet

Nei.

Han får når han begynner i 6. klasse, slik broren også fikk. 

Ikke nødvendig å ha. 

Anonymous poster hash: bce24...e32
Skrevet

nei, har en 10 åring som kommer til å få en brukt tlf i løpet av året.. Han har heller ikke nettbrett, de gikk i stykker for ca halvannet år siden. Syntes de har godt av å slippe en stund rett og slett.. ut å leke :)

Anonymous poster hash: 775f7...ed2
Skrevet

Ja, dessverre. En iPhone 6, som barnet ikke evner å verdsette på en flekk. Har knust skjermen flere ganger allerede. Fikk den av pappaen. Hadde det vært opp til meg, hadde barnet fått noe billig "ræl" til å starte med. Så dyre telefoner synes jeg barn burde være med på å spare til selv, hvis de vil ha dem, slik at de faktisk gidder å ta vare på dem etterpå. Jeg synes helt ærlig det er flaut at 8-åringen min har iPhone 6.

Anonymous poster hash: e59a8...dd4

skjønner hva du mener og er helt enig... ikke jeg engang har iphone 6 :P men ungene her ønsker seg det... utrolig dumt at de allerede skal ønske seg slike dyre ting... verden hadde vært en bedre plass om folk generelt ventet til ungene var atten med sånnt :P

hehe

Anonymous poster hash: 775f7...ed2

Skrevet

Han har en gammel iPhone 4 m kontantkort, brukes for det aller meste som hustelefon (han går hjem alene). En sjelden gang har han den m seg.

Skrevet

Nei. Får billig tlf etter hvert. Dyre telefoner får de spare til selv.

Anonymous poster hash: 01e54...182

Skrevet

Han har ein telefon med kontantkort pga er ei stund åleine heime på ettermiddagen.  Ingen iPhone.

Skrevet

Nei, har iPad som han får tilgang til i helgene. Storebrors mobil kan brukes når han kommer hjem fra skolen, storebror har stort sett lengre dager på skolen.

Anonymous poster hash: 0827a...55b

Skrevet

Nei, men hun får i meste mnd, men ikke iphone.

Anonymous poster hash: a1701...8f9
Skrevet

Min har ikke, og ser ikke behovet. Han får spille på iPad og PS4, så ser ikke poenget med å gi han en iPhone?

Har deres?

Anonymous poster hash: 894a3...fb8

Jepp!

Men det er fordi han er alene hjemme etter skolen. Han har den ikke med seg ut, men bruker den mye til å høre musikk med.

Anonymous poster hash: 2c063...d37

Skrevet

Jepp!

Men det er fordi han er alene hjemme etter skolen. Han har den ikke med seg ut, men bruker den mye til å høre musikk med.

Foresten (nå kommer noen til å gå bananas).. 6-åringen har arvet min gamle iPhone. 😱 Den brukes til musikk og litt spilling.

Skrevet

Min 7 åring har en Huawei, fordi hun er utrygg og har den av og til med seg ut ved behov. Hun bruker den ikke ellers.

Anonymous poster hash: 1d243...265

Skrevet

Mine fikk det som ca 8-åringer. De var alene hjemme før og etter skolen, så jeg ønsket at de hadde mobil. Med stesønnen på 8 år ser jeg ikke det samme behovet.

Skrevet

Ja, en gammel iphone. Men har får bare bruke Skype til å kommunisere, så han er avhengig av wifi (stort sett hjemme).

Spiller en del på den, og tar bilder.

Anonymous poster hash: e9616...b6a

Skrevet

Min på snart åtte har iPhone. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en billigere telefon, men fikk den til halv pris. Han trenger telefon til å kunne ringe oss ved behov, han er hjemme alene 30-60min hver ettermiddag (går tidlig hjem fra SFO etter eget ønske). Får bare spille i helgene (har spilletid på morgen/kveld), slik han hadde før han fikk telefon også.

Anonymous poster hash: 91be2...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...