Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Ikke hørt fra faren på 6 måneder. Barnet er ikke interessert i kontakt med far lengre og vil bytte fra farens etternavn til mitt. Hva tenker dere om saken? Anonymous poster hash: 7fe3c...d7d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 Ikke hørt fra faren på 6 måneder. Barnet er ikke interessert i kontakt med far lengre og vil bytte fra farens etternavn til mitt. Hva tenker dere om saken? Anonymous poster hash: 7fe3c...d7d for at barn under 18 år skal få byttet etternavn må far (eller mor, kommer ann på hvem som søker) godkjenne det, når du legger inn endringer får han beskjed og må inn på altinn.no for å godkjenne. ville kanskje luftet det for far før han får denne beskjeden. det vil heller ikke skje noen endring om han ikke er enig. Anonymous poster hash: 1c8f1...080
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 for at barn under 18 år skal få byttet etternavn må far (eller mor, kommer ann på hvem som søker) godkjenne det, når du legger inn endringer får han beskjed og må inn på altinn.no for å godkjenne. ville kanskje luftet det for far før han får denne beskjeden. det vil heller ikke skje noen endring om han ikke er enig. Anonymous poster hash: 1c8f1...080 Selv om far ikke har foreldreansvar? Anonymous poster hash: 7fe3c...d7d
EnUndreneMor Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 Selv om far ikke har foreldreansvar? Anonymous poster hash: 7fe3c...d7d Ja, han er vel fortsatt far. og står oppført som far på papiret.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #6 Skrevet 26. mai 2016 Ja, han er vel fortsatt far. og står oppført som far på papiret. Hvorfor kan man gi barnet navn uten fars godkjenning men ikke endre det? Anonymous poster hash: 7fe3c...d7d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #7 Skrevet 26. mai 2016 Hvorfor kan man gi barnet navn uten fars godkjenning men ikke endre det? Anonymous poster hash: 7fe3c...d7d Ikke vet jeg, men han har vel måttet godkjenne navnet på en måte? mener vi sendte inn navn med begges underskrift. Anonymous poster hash: 1c8f1...080
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #8 Skrevet 26. mai 2016 Ikke vet jeg, men han har vel måttet godkjenne navnet på en måte? mener vi sendte inn navn med begges underskrift. Anonymous poster hash: 1c8f1...080 Nei. Siden han ikke har foreldreansvar så måtte han ikke godkjenne navnet. Kun meg som skrev under og fortalte han navnet etterpå. Valgte hans etternavn for det var finest og jeg trodde helt ærlig ikke at han skulle bli en så elendig far Anonymous poster hash: 7fe3c...d7d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #9 Skrevet 26. mai 2016 Ikke vet jeg, men han har vel måttet godkjenne navnet på en måte? mener vi sendte inn navn med begges underskrift. Anonymous poster hash: 1c8f1...080 Ehh nei! Jeg valgte navn til barnet uten at han måtte godkjenne det. Skulle bare mangle når ikke faren hadde kontakt med barnet. Anonymous poster hash: e605f...493
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #10 Skrevet 26. mai 2016 Jeg tror jeg hadde foreslått at barnet tok ditt etternavn, men beholdt fars navn som mellomnavn. Selv om barnet ikke har kontakt så er han far, og det å ta hans etternavn helt vekk er et sterkt signal som kanskje kan gjøre det vanskeligere for ham å ta kontakt hvis han på ett eller annet tidspunkt vokner opp og blir voksen. For barnets del kan det også være godt at du som mor på denne måten viser at selv om hun ikke har kontakt med far, så er det likevel greit at hun har en tilknyttning til ham. Anonymous poster hash: f9806...821
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #11 Skrevet 26. mai 2016 Når far ikke har foreldreansvar, må han ikke godkjenne navnbytte. Dette vet jeg 100% sikkert, fordi jeg har byttet navn på sønnen min selv. Anonymous poster hash: b04fd...1c0
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #12 Skrevet 26. mai 2016 Dette gjorde jeg, og jeg har foreldreansvaret alene. Far fikk vel beskjed om at navnet var endret (hans navn fjernet som mellomnavn), men tror ikke han måtte godkjenne dette på noe vis. Anonymous poster hash: ceec5...0d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå