Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Hvordan opplever dere dette teamarbeidet? Udelt positivt? Veldig utfordrende? Her har vi tidligere jobbet hver for seg, men konfererte med hverandre når vi følte behov for det. Med ny struktur på jobben kom ny rutine, at alle saksbehandlere innen samme felt (med samme utdanning) skal diskutere de fleste saker i plenum og bestemme. Dette medfører at for eksempel alle mine forslag til ting blir sakset opp, diskutert og forandret til det ugjenkjennelige, folk er veldig opptatt av å ta omkamp på alt hele tiden. Jeg føler at jeg på en måte har mistet min egen stemme og det er flertallet som får gjennomslag for sine ideer uansett. Da vi jobbet mer hver for seg, har jeg ikke mottatt noen klager på at mine forslag var dumme, ufullstendige eller i strid med praksis. Synes det er utrolig slitsomt å jobbe slik, at uansett hva man gjør, vil det bli kritisert, diskutert og endret av andre med samme eller lavere "rang" i systemet som meg. Har mulighet til å bytte avdeling og vurderer å gjøre det. Har noen samme erfaring fra teamarbeid, eller er det hos oss det er ekstremt? Anonymous poster hash: e4919...00b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Det hørtes ekstremt ut. Absolutt et system laget av, og for, de med mest behov for oppmerksomhet og makt. Er det mulig å snakke med sjefen om at dette er en uholdbar situasjon? Trives dine kollegaer med det? Avdelingsbytte høres bra ut, om du slipper dette. Anonymous poster hash: be80b...ceb
Gjest Trøfler Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 Dette høres ekstremt ut. Det høres også veldig tidkrevende ut! Å gjøre det på denne måten en dag i måneden kan være en god ide når det gjelder videreutvikling, lære av hverandre osv. Men at de fleste saker skal diskuteres i plenum og at alle beslutninger skal tas i plenum høres uvanlig ut. Jeg har jobbet masse i team, men aldri vært borti noe slikt som dette!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 Innenfor hvilket fagfelt jobber du? Jeg er sakkyndig i kommunen og fatter beslutninger som har stor innvirkning i andre menneskers liv. Vi sitter med ca 45-55 saker hver, men de største og tyngste blir drøftet i plenum, og det er til slutt min leder som signerer vedtaket, med andre ord blir min beslutning alltid vurdert og fattet av øverste leder. I tillegg har vi fagteam der alle saker skal drøftes. Saken drøftes altså i plenum når vurderinger skal skrives, men det er JEG som skriver vurderingen. Jeg finner det nyttig med innspill fra mine kolleger. Vi Kristoffer ikke hverandre, vi veileder og rådfører oss med andre. Anonymous poster hash: 759ff...65b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 Jeg jobber i team, og for oss er det udelt positivt, men vi er 4 ulike yrkesgrupper som deler våre synspunkter, og kommer frem til en strategi. Det opplegget på din jobb hadde tatt knekken på meg!! Anonymous poster hash: 0833d...a2c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #6 Skrevet 26. mai 2016 Vi jobber i team. Vi drøfter saker i teamet og tar opp problemstillinger. Alle i teamet er likeverdige, men det er teamleder og den enkelte saksbehandler som har siste ordet. Jeg trives godt med å jobbe i team. Vi hjelper hverandre og vi utfyller hverandre. Anonymous poster hash: 6dd9a...a83
Chupa chups Skrevet 26. mai 2016 #7 Skrevet 26. mai 2016 Vi er jo ulike mennesketyper. Noen elsker å jobbe i team hele dagen, og får til mer på denne måten. Liker å prate, diskutere, vinne diskusjoner. Jeg er mer innesluttet, og hadde blitt helt ødelagt av et slikt opplegg. Jeg klarer såvidt to team-møter i uka, og jeg sier ikke stort. Mine kollegaer vet dette, og vi drøfter mye på tomannshånd utenom møtene. Men jeg har såpass dårlig selvtillitt at jeg ikke klarer å sitte med 7-10 mennesker rundt meg og si fornuftige ting hele dagen. Jeg er god i faget mitt, det vet jeg, men muntlig kommunikasjon er min svake side. Dette med ulike arbeidstakeres behov og kvaliteter burde alle arbeidsplasser ta litt hensyn til, før de legger om slik som dere har gjort. Det andre jeg stiller spørsmålstegn ved er, hvor effektivt er slik team-jobbing egentlig? Om 10 mennesker er satt til å løse 100 saker i uka, vil det jo ta ti ganger så lang tid dersom alle skal sitte og diskutere hver sak i plenum? Hjelp, ikke rart saksbehandling har begynt å ta hårreisende lang tid..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå