Gå til innhold

Fritt sykehusvalg ift keisersnitt? Ønsker ikke setefødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mitt sykehus er de "gode" på setefødsel og vendinger. Dette er noe jeg/vi ikke ønsker etter å vurdert faglig informasjon nøye. (Får også støtte av flere leger jeg kjenner privat.)

Dersom mitt sykehus ikke er enig med meg, eller vil se an om barnet snur seg selv helt frem til fødsel (ligger nå nesten i tverrleie, mellom fullt sete og fullt tverrleie) -kan jeg be om vurdering ved et annet sykehus?

Vi har et mindre sykehus ca 1 time herfra som ikke tar setefødsel eller driver med vending. De tar planlagte keisersnitt. Om jeg hadde bodd der hadde jeg direkte fått tilbud om keisersnitt hos dem, eller tilbud om å reise til det store sykehuset for vending/setefødsel.

Anonymous poster hash: 72735...077

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du dra til et annet sykehus! Jeg kjenner flere som har reist til andre sykehus for planlagt KS (folk som egentlig skulle tvinges til setefødsel ved Haukeland). Det er horribelt at enkelte sykehus ikke gir medbestemmelsesrett, fordi det skal man ha!

Mitt råd er; kontakt annet syjehus, få tine til utredning og få fastsatt ks-dato der. Så får du en rolig og god periode fram mot fødsel. Man skal ikke bruke siste tid av svangerskspet på å grue seg, kjempe og være i uvisshet. Du har bestemt deg for hva du vil, og det skal tas hensyn til!

Anonymous poster hash: 11f54...a75

Skrevet

Du bestemmer selv hvilket sykehus du ønsker å føde på. Jeg søkte også fødeplass med tanke på at jeg ønsket KS. Sykehusene kan vel i teorien si nei til å gi deg plass hvis det er fullt, men tror det er gamske sjeldent.

Skrevet

Jeg regner med det er Haukeland du hører til? Slik jeg har forstått det tar ikke Voss i mot kvinner _etter_ Haukeland har tatt en beslutning. Slik var det i vertfall for noen år siden på grunn av konflikter.

Når det er sagt ble jeg personlig overrasket over velviljen til Haukeland etter alt jeg har lest om de på nett. Jeg ble tilbudt keisersnitt i stedet for igangsettelese da jeg hadde svangerskapsforgiftning. Jeg takket nei siden jeg ønsket å føde vaginalt. Mulig jeg bare var heldig.

Anonymous poster hash: 87c31...f35

Skrevet

Jeg regner med det er Haukeland du hører til? Slik jeg har forstått det tar ikke Voss i mot kvinner _etter_ Haukeland har tatt en beslutning. Slik var det i vertfall for noen år siden på grunn av konflikter.

Når det er sagt ble jeg personlig overrasket over velviljen til Haukeland etter alt jeg har lest om de på nett. Jeg ble tilbudt keisersnitt i stedet for igangsettelese da jeg hadde svangerskapsforgiftning. Jeg takket nei siden jeg ønsket å føde vaginalt. Mulig jeg bare var heldig.Anonymous poster hash: 87c31...f35

Nei det er Kristiansand....

Takk for alle svar :)

Hi

Anonymous poster hash: 72735...077

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...