Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 I går var vi i selskap hele familien. Datteren min i 4. klasse rakk derfor ikke å gjøre ferdig leksene sine selv om hun jobbet intenst fra hun kom fra skolen til vi måtte dra. Da vi kom hjem og jeg sendte henne i seng ble hun helt fortvilet. Hun kom til å få kryss av læreren og hun kom til å bli kjempefint. Hvis hun fikk tre kryss ville hun få melding hjem. Jeg forsøkte å forklare at så farlig var det ikke og at jeg skulle skrive i meldingsboka at hun skulle gjøre det ferdig til fredag, og hun roet seg ned. I dag morges hadde hun stått tidlig opp og gjort leksene ferdig. Jeg mener det er bra at hun er samvittighetsfull, men så farlig er det ikke å av og til ikke rekke alt. Hvordan hjelper jeg henne til å bli litt mer avslappet til skolearbeidet? Anonymous poster hash: 63da1...7f4
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Jeg synes det er fint at hun har denne innstillingen. Synes ikke du skal prøve å forandre henne. Jeg var som henne som barn, og har tatt med meg denne egenskapen i studier og arbeidsliv. Har dermed kommet meg langt, og gjort det bra. Synes selv lekser er veldig viktig å få gjort. Om mine barn ikke rekker å gjøre de dagen før, så gjør vi det morgenen etter. Synes heller du skal legge til rette for henne slik at hun får gjort det som er viktig for henne. Ikke bagatelliser, det er ikke noen bagatell for henne. Anonymous poster hash: 251d2...8dc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 Jeg synes det er fint at hun har denne innstillingen. Synes ikke du skal prøve å forandre henne. Jeg var som henne som barn, og har tatt med meg denne egenskapen i studier og arbeidsliv. Har dermed kommet meg langt, og gjort det bra. Synes selv lekser er veldig viktig å få gjort. Om mine barn ikke rekker å gjøre de dagen før, så gjør vi det morgenen etter. Synes heller du skal legge til rette for henne slik at hun får gjort det som er viktig for henne. Ikke bagatelliser, det er ikke noen bagatell for henne. Anonymous poster hash: 251d2...8dc Det er jeg helt uenig i! Min største skrekk for barna mine er det såkalte "flink-pike-syndromet". Jeg jobber med ungdom, og ser at det å ha evnen til å være litt avslappet rundt slike ting er gull verdt. Alt må ikke være 100% til enhver tid. Ungdommen i dag har mer press på seg enn det vi hadde, slik at når vi vokste opp var det nok en mer positiv egenskap å være så samvittighetsfull. I dag skal de prestere på alle arenaer, og prestasjonene skal vises fram i sosiale medier. Så selv om skolearbeidet er viktig, er det ikke viktigere ennå mestre selve livet. Anonymous poster hash: 2bf11...085
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 Leksene er viktigere enn et selskap. Jeg stns du har en slett opoførsel mot skolearbeid. Hva hastet slik at du ikke kunne la ungen gjøre seg ferdig før dere dro i selskap? Anonymous poster hash: b7384...578
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 Leksene er viktigere enn et selskap. Jeg stns du har en slett opoførsel mot skolearbeid. Hva hastet slik at du ikke kunne la ungen gjøre seg ferdig før dere dro i selskap? Anonymous poster hash: b7384...578 Det som hamret var å komme til avtalt tid til middag. Hvis du virkelig mener det du skriver her synes jeg du skal tenke godt gjennom hva du ønsker for dine barn. Hvilke verdier vil du gi dem? Bør skole og jobb prioriteres foran familie og venner absolutt bestandig, også når du like godt kan gjøre arbeidet neste dag? Gode studieplaner er viktig å innarbeide, men også evnen til å ta fri og gjøre andre ting innimellom selv om ikke alle oppgaver er gjort perfekt. Anonymous poster hash: 63da1...7f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå