Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Flagret ned en liten murtrapp ned på asfalten og traff eg stolpe med nakken på veien ned i går. Slo meg en del og fikk spesielt vondt i nakken, særlig høyre side der jeg traff stolpen. Har fortsatt ganske vondt, sliter spesielt med å løfte hodet når jeg ligger og det er generelt litt anstrengende å holde hodet oppe. Jeg har egentlig ganske lav terskel for å kontakte legen, men hadde absolutt ikke tenkt å gå til legen pga dette. Men nå har to ulike personer sagt at jeg burde gå til legen selv om jeg klarer å gå på jobb. Så lenge jeg ikke blir verre tenker jeg det ikke er nødvendig. Noen råd? Hadde dere gått til legen for noe slikt? Anonymous poster hash: 8ae2e...782
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 Selv ville jeg gått til en kiropraktor. En kiropraktor har bedre kompetanse om og erfaring med å undersøke nakken din ordentlig enn det vanlige fastleger har. En kiropraktor kan også sende deg til røntgen eller MR om det skulle være nødvendig. Anonymous poster hash: 3c090...81f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 Dytter litt Anonymous poster hash: 8ae2e...782
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 Selv ville jeg gått til en kiropraktor. En kiropraktor har bedre kompetanse om og erfaring med å undersøke nakken din ordentlig enn det vanlige fastleger har. En kiropraktor kan også sende deg til røntgen eller MR om det skulle være nødvendig. Anonymous poster hash: 3c090...81f Enig med dette. Eventuelt manuellterapeut. Anonymous poster hash: fca4b...ca9
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 Kiropraktor regnes som alternativ medisin, så jeg ville helt klart gått til fastlegen i første omgang. Slo du hodet ditt, eller bare nakken? Hvis du kan ha fått hjernerystelse burde du nok få deg time, i tilfelle. Hvis ikke kan du f.eks. ringe legevakta og be om råd via telefon? Og så bestille time hos fastlegen hvis de på legevakta råder deg til å se en lege? Anonymous poster hash: 15e17...5bd
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #6 Skrevet 26. mai 2016 Kiropraktor regnes som alternativ medisin, så jeg ville helt klart gått til fastlegen i første omgang. Slo du hodet ditt, eller bare nakken? Hvis du kan ha fått hjernerystelse burde du nok få deg time, i tilfelle. Hvis ikke kan du f.eks. ringe legevakta og be om råd via telefon? Og så bestille time hos fastlegen hvis de på legevakta råder deg til å se en lege? Anonymous poster hash: 15e17...5bd Det er bare tull at kiropraktor regnes som alternativ behandling. Kiropraktorer i Norge har refusjonsordning overfor trygdeetaten, de har henvisningsrett til ulike spesialister og undersøkelser og de har rett til å sykemelde pasientene. Det er det ingen alternative behandlere som har. Kiropraktorbehandlinger er innlemmet i helsesystemet. En fastlege har sjelden mer (heller mindre) kunnskap om funksjonsundersøkelse enn det f.eks. jeg som fysioterapeut har i slike tilfeller Hi forteller om. En kiropraktor har langt mer kunnskaper rundt dette! Så selv kun for undersøkelse av en nakke vil en kiropraktor kunne være mer nøyaktig enn det de aller fleste fastleger kan være. Anonymous poster hash: 3c090...81f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #7 Skrevet 26. mai 2016 Slo ikke hodet, kun nakken på stolpen og baken der jeg landet på veien. Har fortsatt vondt, men det er bedre i dag. Har litt vondt i hodet og skuldrene også,men er helt sikker på at det er pga muskelsmertene i nakken. Går fint på jobb også, så ser ikke noen grunn til å kontakte legen. Takk for alle innspill😊 Hi Anonymous poster hash: 8ae2e...782
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #8 Skrevet 27. mai 2016 Du bør så absolutt kontakte lege! Om dette, i verste fall, skal vise seg å gi deg senvirkninger og langvarige plager vil du ha skaden dokumentert. Anonymous poster hash: 60074...5fd
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #9 Skrevet 27. mai 2016 Hvordan går det HI? Jeg er helt enig med de andre som sier at du bør dra til legen. Anonymous poster hash: 58fb5...f97
Lille krøll Skrevet 27. mai 2016 #10 Skrevet 27. mai 2016 Kiropraktor. Han kan gjøre testet for å se om det er skadede nerver eller skjelettet. Han kan skrive henvisning til feks mr og sykemelde deg opp til 20 dager om det er behov. Han har også veldig mye mer utdanning på akkurat muskler og skjelett i nakke og rygg enn hva en lege har. De har omtrent like lang utdanning men kiropraktor konsentrerer seg kun om muskler og skjelett og hvordan disse fungerer sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå