Gå til innhold

Migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe poeng å utrede om man har det dersom msn har levd med det i ca 25 år? Bruker mye paracet, ibux og naproxen. Ikke mer enn det som står på pakka, prøver å begrense meg pga dette med medikamentutløst hodepine. Det påvirker meg sosialt de dagene jeg har det værst med hodepine (kanskje 5 dager i mnd) og de dagene blir det ofte at ting med ungene går med harelabb (ligger med hodet i bordet når de spiser kvelds, blir lett sint og sur, dropper dusjing, utsetter legging osv). Går veldig sjelden hjem fra jobb eller holder meg hjemme.

Føler liksom at jeg sikkert bare blir avfeid med hodepine. Og at jeg har stiv nakke. Og at jeg er en sytepave. Det er vel heller ikke så mye å gjøre med?

Anonymous poster hash: e982b...0bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe poeng å utrede om man har det dersom msn har levd med det i ca 25 år? Bruker mye paracet, ibux og naproxen. Ikke mer enn det som står på pakka, prøver å begrense meg pga dette med medikamentutløst hodepine. Det påvirker meg sosialt de dagene jeg har det værst med hodepine (kanskje 5 dager i mnd) og de dagene blir det ofte at ting med ungene går med harelabb (ligger med hodet i bordet når de spiser kvelds, blir lett sint og sur, dropper dusjing, utsetter legging osv). Går veldig sjelden hjem fra jobb eller holder meg hjemme.

Føler liksom at jeg sikkert bare blir avfeid med hodepine. Og at jeg har stiv nakke. Og at jeg er en sytepave. Det er vel heller ikke så mye å gjøre med?Anonymous poster hash: e982b...0bc

Du beskriver det som en gang var meg.

Gå til legen og forklar deg. Du vil få migrenemedisin for utprøving og beskjed om å føre hodepinedagbok. Jeg fikk medisin som fungerer og i tillegg så er jeg gått over til et lavkarbokosthold. Resultatet er at jeg har gått fra å ha migreneanfall 9-15 dager i måneden, i tillegg til vanlig hodepine, til å være nede i 2-3 anfall.

Ja, jeg har fått et nytt liv.

Anonymous poster hash: 839db...219

Skrevet

Det er absolutt verdt å utrede, ja. I det minste prøve migrenemedisin i samråd med lege.

Vær obs på at det kan ta mange forsøk på mange forskjellige medisiner før du finner den som fungerer for deg. Tok meg 15 år å finne medisinen for meg... Lykke til :)

Anonymous poster hash: 14a78...8d0

Skrevet

Gå til legen. Jeg fikk teste medisiner som virket heldigvis. Jeg har fått et nytt liv. Fra å ha 2-3 kraftige anfall i måneden, som varte i ca to døgn hver, har jeg nå mye mindre. Går på forebyggende medisiner samt at jeg har anfallsmedisiner i tillegg. Jeg gikk å trodde jeg hadde stram nakke, hodepine osv osv....men nå som jeg har fått hjelp kan jeg ikke skjønne at jeg overlevde. Ikke har jeg nakkeplager heller, alt kom av migrenen. Virkelig verdt det å be om hjelp!

Anonymous poster hash: e94e2...09b

Skrevet

Bestill deg legetime og begynn med hodepinedagbok allerede idag :)

Finnes mye bra medisin som kan gi deg et bedre liv, så kom deg til legen!

I mellomtiden, har du prøvd Dispril, Paralen, eller Fenazon-koffein? Særlig Paralen eller Dispril virker bra på min migrene :)

Anonymous poster hash: 3bd68...e84

Skrevet

Bestill deg legetime og begynn med hodepinedagbok allerede idag :)

Finnes mye bra medisin som kan gi deg et bedre liv, så kom deg til legen!

I mellomtiden, har du prøvd Dispril, Paralen, eller Fenazon-koffein? Særlig Paralen eller Dispril virker bra på min migrene :)

Anonymous poster hash: 3bd68...e84

Tusen takk for svar alle sammen! Dispril har jeg prøvd for lenge siden og det var effektivt! Men ble skremt fra å bruke det (husker ikke lenger hvorfor). De to andre har jeg ikke prøvd, men det skal jeg! OG dra til lege!

Anonymous poster hash: e982b...0bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...