Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Jeg blir så eitrende forbanna! Det er en gutt i klassen til det ene barnet mitt som systematisk mobber ungen min. Han sier hun er ekkel, at de andre ikke må leke med henne, eller ta i leker som hun har tatt I. Dette gjøres hver dag og i mange situasjoner. Han får med seg fler, og nå er det kommet til det at flere av de andre ungene også gjør dette. Jeg har tidligere snakket med læreren om problemet og han tok da tak i det og vi trodde problemet var løst. Men i det siste har barnet mitt klaget mye over vondt i magen og til og med blitt sendt hjem fra skolen 3-4 ganger siste mnd fordi hun klager på magevondt. I kveld forteller hun at hun ikke har det så bra på skolen, om hva som denne gutten gjør og hvordan han får med seg de andre. Skal selvfølgelig ringe læreren i morgen, men kjenner jeg har god lyst til å konfrontere gutten selv. Er så drittlei av at de tar med silkehansker på disse ungene. Har lyst til å stikke han til veggs og be han la jenta mi være i fred! Anonymous poster hash: ff18a...bb8
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 Jeg blir så eitrende forbanna! Det er en gutt i klassen til det ene barnet mitt som systematisk mobber ungen min. Han sier hun er ekkel, at de andre ikke må leke med henne, eller ta i leker som hun har tatt I. Dette gjøres hver dag og i mange situasjoner. Han får med seg fler, og nå er det kommet til det at flere av de andre ungene også gjør dette. Jeg har tidligere snakket med læreren om problemet og han tok da tak i det og vi trodde problemet var løst. Men i det siste har barnet mitt klaget mye over vondt i magen og til og med blitt sendt hjem fra skolen 3-4 ganger siste mnd fordi hun klager på magevondt. I kveld forteller hun at hun ikke har det så bra på skolen, om hva som denne gutten gjør og hvordan han får med seg de andre. Skal selvfølgelig ringe læreren i morgen, men kjenner jeg har god lyst til å konfrontere gutten selv. Er så drittlei av at de tar med silkehansker på disse ungene. Har lyst til å stikke han til veggs og be han la jenta mi være i fred! Anonymous poster hash: ff18a...bb8 Jeg har em gang ring foreldrene til den det gjaldt, dette er mer preventivt enn å snakke med læreren (om man tar høyde for at foreldrene er oppegående). Når dette barnet som mobber vet at dere foreldre snakker sammen, tror jeg han kommer til å passe mer på hvordan han oppfører seg. Ønsker jenta di alt godt Anonymous poster hash: 746b6...75a
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 Forstår deg kjempegodt HI. Ukorrekt å si, men jeg hadde innerst inne hatt lyst å banke dritten ut av drittungen! Har nok å gjøre med at jeg ble mobba selv.. Håper dere finner en løsning Anonymous poster hash: faff8...3de
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 Jeg støtter også forslaget om å kontakte lærerne til mobberen. Og Være saklig Anonymous poster hash: 6bc4f...261
Ylva og Mathilde Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Jeg hadde nok konfrontert den lille skiten med hvorfor han plaget ungen min på den måten, hva han får ut av det, og om han ikke innser at han er en liten drittunge. Alt for mange mennesker her i verden som ikke har fått klar og tydelig beskjed noe det er nok. Rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Kjenner ikke disse foreldrene spesielt godt, men kanskje det er veien å gå? Skal som sagt snakke med læreren i morgen. Kommer da til å spørre om han informerte foreldrene forige gang. Hvis ikke, kommer jeg til å kreve at han gjør det nå. Hvis ikke, så gjør jeg det selv! Frøkna mi er ei lita flis av en unge og har ingenting å stille opp med hvis de andre prøver å ta henne. Hun forteller meg at denne gutten har truet med at han skal drepe henne hvis hun sladrer og hun er oppriktig redd. I dag hadde hun prøvd å komme unna han ved å gjemme seg i et hjørne på skolen. Da hadde han funnet henne og begynt å true henne. Heldigvis var det noen større elever som hadde sett dette og fått han unna. De gikk for å finne læreren hennes, men han var opptatt. I mellomtiden hadde da han gått for å finne en annen voksen og fortalt at jenta mi var slem med han. Denne voksne kom til og jenta mi fikk klar beskjed om at hun måtte slutte å være så slem! Er vist sånn han opererer, forteller lærere at jenta mi gjør de tingene som han gjør og i følge henne har hun fått mye kjeft for dette i det siste. Men denne gangen var det heldigvis noen andre som også fikk med seg hva som hadde skjedd. Har som sagt mest lyst til å ta ha for meg. Ikke direkte truende. Men å fortelle han at for hans egen del, er det best at han slutter og lar henne være. At om jeg hører om en eneste episode til, så kommer jeg til å ringe politiet. Men uansett, så har han allerede gjort stor skade. Min fantastisk glade unge har begynt å se på seg selv som ekkel, som en de andre ikke vil være med. Anonymous poster hash: 8b597...6a7
NormaJean Skrevet 25. mai 2016 #7 Skrevet 25. mai 2016 Har du snakket med foreldrene til barnet? Gått sammen og snakket sammen om situasjonen? Eller har du bare snakket med lærer/skole? Hva med å kontakte dem direkte og snakk sammen om mobbingen?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #8 Skrevet 25. mai 2016 Jeg ringte moren til barnet som plaget barnet mitt, dessverre var ikke moren oppegående nok til å forstå eller ville inse at hennes barn var en mobber, men jeg fikk sagt hva jeg mente. De flyttet og da var det ingen problem lenger . Anonymous poster hash: 964d1...fbf
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #9 Skrevet 25. mai 2016 Da gjør du som følger: Skriv et brev til skolen der du forklarer saken, at du har prøvd å snakke med lærer uten hell, og at nå får skolen ta tak og snakke med foreldrene. Skriv at du vil ha skriftlig tilbakemld innen x antall dager/uker med tiltak ang dette. Ta to kopier. Den ene beholder du, den skal rektor signere og stemple at de har mottatt. Den andre skriver du under på og leverer rektor. Anonymous poster hash: 50af8...d9c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #10 Skrevet 25. mai 2016 Har du snakket med foreldrene til barnet? Gått sammen og snakket sammen om situasjonen? Eller har du bare snakket med lærer/skole? Hva med å kontakte dem direkte og snakk sammen om mobbingen? Nei, jeg har ikke det. Vet ikke engang om de er klar over det som skjer. Har tenkt at problemet ble borte forrige gang jeg snakket med læreren fordi jenta mi har sagt det har gått bra. Men nå vet jeg jo at det er fordi hu er redd for hva som vil skje hvis hun sladrer. Anonymous poster hash: 8b597...6a7
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #11 Skrevet 25. mai 2016 Søk om mobbevedtak etter paragraf 9-3 i opplæringsloven. Pronto! Følg opp skolens håntering. Egentlig skulle de ha sett dette, og kommet til deg, og tilbudt dere tiltak. Ha kontakt med foreldrene til mobberen som punkt i planen. Krev at skolen kartlegger i tråd med "innblikk". Følg opp at metoden blir fulgt. Anonymous poster hash: 027c1...5e4
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #12 Skrevet 25. mai 2016 Da gjør du som følger: Skriv et brev til skolen der du forklarer saken, at du har prøvd å snakke med lærer uten hell, og at nå får skolen ta tak og snakke med foreldrene. Skriv at du vil ha skriftlig tilbakemld innen x antall dager/uker med tiltak ang dette. Ta to kopier. Den ene beholder du, den skal rektor signere og stemple at de har mottatt. Den andre skriver du under på og leverer rektor. Anonymous poster hash: 50af8...d9c Jeg tenker å gi læreren en mulighet til å ta tak i dette. Forrige gang hadde ha samtaler med ungene og jenta har jo selv sagt at det ikke skjer lengre. Men det viser seg jo at hu har sagt fordi hun er redd! Skjer det ikke noe nå, så skal jeg gjøre som du sier. Anonymous poster hash: 8b597...6a7
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #13 Skrevet 25. mai 2016 Jeg gir dem ut skoleåret til å gå 100% slutt på dette. Hvis ikke, så flytter jeg henne til en annen skole. Det er nok av privatskoler i området, så det er ikke noe problem. Jeg nekter å sitte å se på at ungen blir ødelagt! Anonymous poster hash: 8b597...6a7
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #14 Skrevet 25. mai 2016 Jeg hadde ringt på døra hjemme hos gutten en kveld etter inntid. Hadde ikke ringt på forhånd slik at gutten kunne finne på unnskyldninger eller stikke av. Hadde saklig fortalt om hva denne gutten lar barnet mitt gjennomgå. At dette ikke er akseptabelt. Og fortsatt med å fortalt om senvirkningene dette gir et barn. Som avslutning hadde jeg sakt til foreldrene at jeg håper de ser alvoret i situasjonen, at de tar saken videre med sitt barn når jeg hadde gått. Og at hvis dette ikke slutter er neste steget å hente inn barnevernet slik at de kan ta saken videre. Skolen vil uansett bli varslet. Anonymous poster hash: d84c0...bdf
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #15 Skrevet 25. mai 2016 Gutten min ble banka på skoleveien. Skolen fikk selvfølgelig beskjed om dette, men de gikk ikke videre med det da det var så mye problemer med de gutta som banket ham 😨 Hjemmesituasjonen for disse gutta var slik at jeg ikke ville ta det med foreldrene da jeg var redd for konsekvensene det ville fått for gutta, rett og slett. Det som ble gjort var at svogeren min, som er 2meter høy og 2meter bre og ser skikkelig skummel ut, fulgte sønnen min til og fra skolen sammen med en rotwiler hver dag I ei uke, da de traff gutta sa ikke svogeren min noe, men han stirra de I senk. Sønnen min kobla ikke hvorfor han ble fulgt, for han er jo denne skumle mannen onkel. Det å bli banka på skoleveien tok slutt på dagen. Dessverre gikk gutten min fra å være en trygg og tøff og glad gutt til å bli en usikker, redd og trist gutt. Dette sliter vi med enda, 4 år senere... Anonymous poster hash: ac3f9...00e
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #16 Skrevet 25. mai 2016 Jeg hadde ringt på døra hjemme hos gutten en kveld etter inntid. Hadde ikke ringt på forhånd slik at gutten kunne finne på unnskyldninger eller stikke av. Hadde saklig fortalt om hva denne gutten lar barnet mitt gjennomgå. At dette ikke er akseptabelt. Og fortsatt med å fortalt om senvirkningene dette gir et barn. Som avslutning hadde jeg sakt til foreldrene at jeg håper de ser alvoret i situasjonen, at de tar saken videre med sitt barn når jeg hadde gått. Og at hvis dette ikke slutter er neste steget å hente inn barnevernet slik at de kan ta saken videre. Skolen vil uansett bli varslet. Anonymous poster hash: d84c0...bdf Dette tror jeg at jeg gjør i morgen. TAKK! Anonymous poster hash: 8b597...6a7
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #17 Skrevet 25. mai 2016 Jeg hadde holdt min datter hjemme til skolen har funnet en løsning på truslene og mobbeproblemet, ikke pokker om jeg hadde sendt henne på skolen. Gutten har kommet med drapstrusler, da har det gått altfor langt. Ville sendt mail til rektor med kopi til fylkesmannen der du begrunner hvorfor hun ikke er på skolen, så ville jeg også ringt barnevernet og informert om at du ikke kan sende henne på skolen fordi hun ikke er trygg der. Da er du i forkant hvis skolen sender bekymringsmelding. Gjør du alt dette garanterer jeg at skolen kommer til å reagere. Jeg hadde ikke gått på jobb hvis kollegaene drapstruet meg, da skal heller ikke ungene måtte gå på skolen og oppleve det. Lykke til. Ps går du til legen og forklarer vil nok denne gi deg en sykemelding pga "Psykisk ubalanse, situasjonsbetinget" Da kan du være hjemme og trygge din datter. Anonymous poster hash: 88724...b46
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #18 Skrevet 25. mai 2016 Takk til dere alle! Jeg har allerede sendt en mail til læreren og forklart problemet kort. Har også gitt beskjed om at jeg ikke kommer til å tvinge jenta på skolen før vi har løst dette. Så da gjenstår det å se hva som skjer videre. Anonymous poster hash: 8b597...6a7
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #19 Skrevet 25. mai 2016 Dette tror jeg at jeg gjør i morgen. TAKK!Anonymous poster hash: 8b597...6a7 Håper det har en effekt da. Å ta det saklig, men uventet uten mulighet for å sno seg unna hadde iallfall vært effektivt her i huset. Har ikke opplevd at mine har mobbet, men har hatt en sint pappa på døra for noe annet, og det holdt hos mitt barn Fikk også besøk av sint pappa da jeg var barn for noe tull jeg hadde gjort, og det var så pinlig at jeg aldri gjorde noe lignende igjen. Anonymous poster hash: d84c0...bdf
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #20 Skrevet 25. mai 2016 Takk til dere alle! Jeg har allerede sendt en mail til læreren og forklart problemet kort. Har også gitt beskjed om at jeg ikke kommer til å tvinge jenta på skolen før vi har løst dette. Så da gjenstår det å se hva som skjer videre.Anonymous poster hash: 8b597...6a7 Ved å holde jenta borte fra skole vinner mobberen. Jeg hadde heller krevd at hun skal få være inne i friminuttene sammen med en venninne til alt var løst. Anonymous poster hash: d84c0...bdf
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #21 Skrevet 25. mai 2016 Ved å holde jenta borte fra skole vinner mobberen. Jeg hadde heller krevd at hun skal få være inne i friminuttene sammen med en venninne til alt var løst. Anonymous poster hash: d84c0...bdf Det kan så være. Men jeg nekter å la datteren min betale prisen for å ta denne utspekulert ungen. Det er hun som må sitte der å ta i mot blikk og små stikk som uansett vil komme. De har dessuten aktivitetsdag i morgen, så da er hun fritt vilt hele dagen. Nei, hun skal ikke være den som må betale for dette her. Hun skal i alle fall få være hjemme frem til læreren og jeg i samråd har kommet frem til hvordan dette skal løse Anonymous poster hash: 8b597...6a7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #22 Skrevet 26. mai 2016 Da har jeg snakket med læreren hennes. Mannen min ble med henne på aktivitetsdagen i dag, så da er hun trygg. Men jeg ville nødig ha vært i den guttens sko hvis han prøver seg på noe med han i nærhet.... Vi skal ha møte med lærer, studieinspektør (rektor var ikke tilgjengelig ) og sosiallærer i kveld. Virker som om de forstår alvoret i dette her. Anonymous poster hash: 8b597...6a7
Luksusdyret Skrevet 26. mai 2016 #23 Skrevet 26. mai 2016 Kjenner ikke disse foreldrene spesielt godt, men kanskje det er veien å gå? Skal som sagt snakke med læreren i morgen. Kommer da til å spørre om han informerte foreldrene forige gang. Hvis ikke, kommer jeg til å kreve at han gjør det nå. Hvis ikke, så gjør jeg det selv! Frøkna mi er ei lita flis av en unge og har ingenting å stille opp med hvis de andre prøver å ta henne. Hun forteller meg at denne gutten har truet med at han skal drepe henne hvis hun sladrer og hun er oppriktig redd. I dag hadde hun prøvd å komme unna han ved å gjemme seg i et hjørne på skolen. Da hadde han funnet henne og begynt å true henne. Heldigvis var det noen større elever som hadde sett dette og fått han unna. De gikk for å finne læreren hennes, men han var opptatt. I mellomtiden hadde da han gått for å finne en annen voksen og fortalt at jenta mi var slem med han. Denne voksne kom til og jenta mi fikk klar beskjed om at hun måtte slutte å være så slem! Er vist sånn han opererer, forteller lærere at jenta mi gjør de tingene som han gjør og i følge henne har hun fått mye kjeft for dette i det siste. Men denne gangen var det heldigvis noen andre som også fikk med seg hva som hadde skjedd. Har som sagt mest lyst til å ta ha for meg. Ikke direkte truende. Men å fortelle han at for hans egen del, er det best at han slutter og lar henne være. At om jeg hører om en eneste episode til, så kommer jeg til å ringe politiet. Men uansett, så har han allerede gjort stor skade. Min fantastisk glade unge har begynt å se på seg selv som ekkel, som en de andre ikke vil være med. Anonymous poster hash: 8b597...6a7 Drapstrusler er jo straffbart. Selv om ungen ikke kan straffes, kan du kontakte barnevernet som vil da undersøke foreldrene. Det er ikke normalt å true med å drepe et annet barn, da har foreldrene sviktet. Ta kontakt med barnevernet i morgen og meld inn bekymring.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #24 Skrevet 26. mai 2016 Drapstrusler er jo straffbart. Selv om ungen ikke kan straffes, kan du kontakte barnevernet som vil da undersøke foreldrene. Det er ikke normalt å true med å drepe et annet barn, da har foreldrene sviktet. Ta kontakt med barnevernet i morgen og meld inn bekymring. Jeg tenker at jeg gir læreren en mulighet til å snakke med foreldrene og gjøre tiltak på skolen først. Slutter han ikke da, så er det kanskje veien å gå. Anonymous poster hash: 8b597...6a7
mamma_til_verdens_beste Skrevet 26. mai 2016 #25 Skrevet 26. mai 2016 Det er bra skolen tar tak såpass raskt. Det viser at de tar det alvorlig. Det kan jo være det sitter noen foreldre til en gutt hjemme uten å ane noe som helst om dette. Og kanskje de hadde tatt hardt tak i det om de fikk vite det? Jeg ville i alle fall veldig gjerne visst om det dersom mine barn mobbet noen. Mobbing skal aldri aksepteres, men hvor gamle er disse barna egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå