Gå til innhold

Dagens unngå å sove strofe fra barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter den vanlige runden med at de skal legge bort leker, være stille etc kommer det plutselig fra 5 åringen " men mamma jeg har så mye ørevoks. Vi må ned å rense ørene!".

Den var faktisk ny😂

Anonymous poster hash: 4fb34...125

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være noe med alderen, for den fikk jeg også servert da minste var 5 år.

"Mamma, vi har glemt å vaske ørene mine"

Når alle andre grunner er brukt opp trumfet depresjonen inn, ha ha.

Skrevet

eller denne; "men mamma, jeg har litt vondt i viljen ikveld!!"

Anonymous poster hash: fcc9d...497
Skrevet

Jenta her på 4 år i kveld "man mamma, det klør i øyet mitt, vi må ned for å sjekke det" Jeg responderer enkelt "nå har du gnukket øynene i 15 minutter alt, fordi du er trøtt, slik du selv sa hver av de 2 gangene jeg spurte deg, stemmer ikke det lenger?"

"Jo da mamma, men det klør sånn, og da klarer jeg ikke........................." Der sov hun ja :P

Sønnens beste hit til: "Jeg MÅ ned igjen mamma, jeg glemte å sette tannkremen på rett plass" :P hehe

Skrevet

Et lite utdrag/eksempel fra våre leggerutiner:

To min etter vi har sagt god natt til femåringen:

-Mamma, jeg lurer på hvorfor alt brenner opp når det nærmer seg sola?

-Fordi det er mange tusen grader varmt der, med branner og eksplosjoner. Men nå må du sove, god natt.

5 min stillhet:

- Maaaaammaaaaa

- Ja?

- Hvordan putter man strøm inn i batterier?

- (kort forklaring, streng beskjed om å lukke øynene og sove)

10 minutters ro på sofaen:

Det går i soveromsdøra, femåringen lister seg ut i stua.

- Mamma, jeg tenker så mye på.... Hvordan vet hjertet at det skal slå hele tiden, så vi ikke dør? Hva skjer hvis hjertet tar pause?

- Noen ting gjør kroppen helt av seg selv, vi puster, hjertet slår, vi blir sultne og tørste. Det styres fra et sted i hjernen som ordner alt uten at vi trenger å tenke på det...

- Ok, kan jeg sove i deres seng?

- (desperat mamma) Ja, det er greit, men da må du sovne med en gang...

Og sånn går kveldene våre, med spørsmål om dinosaurer, jetmotorer, skjelettet, og alt annet... Mye morsomme og store tanker i et fem år gammelt hode!😊

Anonymous poster hash: 69e21...2ef

Skrevet

5-åringen:

'Mamma, kan jeg prøve alle klærne i klesskapet mitt for å se om de passer?'

3-åringen:

'Mamma, kan jeg legge meg nå'

(Klokka 17.45)

Skrevet

-Fordi det er mange tusen grader varmt der, med branner og eksplosjoner. Men nå må du sove, god natt.

5 min stillhet:

- Maaaaammaaaaa

- Ja?

- Mamma, jeg tenker så mye på.... Hvordan vet hjertet at det skal slå hele tiden, så vi ikke dør? Hva skjer hvis hjertet tar pause?

- Noen ting gjør kroppen helt av seg selv, vi puster, hjertet slår, vi blir sultne og tørste. Det styres fra et sted i hjernen som ordner alt uten at vi trenger å tenke på det...

Og sånn går kveldene våre, med spørsmål om dinosaurer, jetmotorer, skjelettet, og alt annet... Mye morsomme og store tanker i et fem år gammelt hode!😊

Nå ble jeg faktisk veldig nysgjerrig på hva du svarte på batteri-spørsmålet?!

Anonymous poster hash: a39ce...848

Skrevet

5 min stillhet:

- Maaaaammaaaaa

- Ja?

Hehe dette blir en liten luring! For noen fantastiske spm han kommer med!

Jeg tipper han er smart for alderen :)

Anonymous poster hash: bf64d...f20

Skrevet

Jeg også!

Anonymous poster hash: 46985...d9d

Skrevet

Haha... Husker ikke helt. Men noe i retning av at det lagres strøm inni en syre i batteriet, og at han ikke må åpne batterier for å sjekke hva som er inni, fordi det er farlig? (Batterier er ikke min sterke side, så kvaliteten på svarene varierer en del...🙈)

Skrevet

😂 5 åringe kommer med de mest filosofiske spørsmålene sent på kvelden. Gjerne noen som egentlig krever lange svar. Sier at det kan vi snakke om i morgen eller at sånn er det bare for å få ro.

Men nå plages vi mest med 2,5 åringen. Han burde ikke ha sovet 1 time sent på ettermiddagen. Sånn går d når mor jobber til 20. Blir møtt av 2 lysvåkne unger i gangen kl 2015. Sovnet ikke før 2130 2 åringen😳 Blir kosli å vekke han til BHG kl 0630 i morgen.

HI

Anonymous poster hash: 4fb34...125

Skrevet

Hehe dette blir en liten luring! For noen fantastiske spm han kommer med!

Jeg tipper han er smart for alderen :)

Anonymous poster hash: bf64d...f20

Absolutt smart for alderen, lærer lett, husker alt, og grubler på alt mulig😊

Men LITT sliten blir man av en endeløs strøm av spørsmål, og forventninger om at mamma og pappa vet og kan svare på absolutt alt! 🙄

Skrevet

Her er det:

Ørene mine er fri for strøm!

Ørene mine virker bare ikke akkurat nå mamma!

Anonymous poster hash: 41cc8...c12

Skrevet

Takk for kveldens latter, damer! :D

Masse herlige og kreative barn dere har :)

Anonymous poster hash: 7472f...7cb
Skrevet

Vi har også en del sånne spørsmål som krever grundige svar, type "hvordan virker hjernen?", "hvorfor må alle dø?"...

I kveld var hun koselig da - du lukter så godt du, mamma. Ikke for mye, bare akkurat passe :)

Anonymous poster hash: a2f73...a3a

Skrevet

Fikk denne fra frøkna på 3,5 år: "Hva har vi inni kroppen?"

Anonymous poster hash: bc212...a22

Skrevet

Flere kvelder på rad nå har gutten vår på 3 år kommet ut og sagt "det er en flue på rommet, den er skummel, du må ta den bort!" Hver kveld har vi sjekket hele rommet men ingen fluer å se. I dag oppdaget vi stort vepsebol på loftet, og kunne tydelig høre summingen fra rommet hans.... Ikke lett å vite alltid hva som er unngå å sove strofe og hva som faktisk er "sant" :P Han har brukt mye "jeg er sulten", "jeg klarer ikke sove fordi jeg har så lyst til å leke", "Se på den skyggen på veggen", "Tenk om det hadde vært koselig med bare én sang til da, mamma" osv. så flue på rommet strofen var lett å tro var fantasi.. :P

Anonymous poster hash: d72ba...e3a
Skrevet

"Mammmaaaa? Jeg bare MÅ si noe!"

Kommer inn til ham og spør hva han måtte si..

"Eh...jeg har glemt det..."

Dette gjentar han noen ganger til han sovner...

Anonymous poster hash: 4f282...aee

Skrevet

Maaaaaammaaaaaaa - jeg er tørst, jeg vil ha saft, juice, brus - ok, vann da..jeg er sulten, jeg er for varm, kald, fryser, jeg har vondt i magen, jeg må tisse, jeg må bæsje, det klør, det svir, jeg har vondt, jeg trenger plaster, jeg vil ha lyset på, døren på gløtt - nei, ikke sånn, litt mer åpen, litt til, skru av lyset i gangen, det svir i øynene av lyset. Jeg vil ikke ha plaster på, det er for stramt, dynen er tung, puten er flat, det er støv på lakenet!

Maaaaaammaaaaaaa - dukkene trenger kos! Hvor er den grønne bamsen med underbukse på? Jeg MÅ ha akkurat den grønne bamsen - jeg er mamman til den grønne bamsen. . Uææææ... grønne bamsen.. der ja.. nei, jeg mente den brune bamsen!

Maaaaaammaaaaaaa! Kan du fortelle ett eventyr til - om en prinsesse! Jeg får ikke sove..

Pjuh..syke syke barn 😉

Anonymous poster hash: 47642...9d3

Skrevet

I går kom treåringen "Mamma, jeg måtte stå opp for babyen min (dokka hennes) vil ikke sove"

Anonymous poster hash: cf1b1...f0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...