Gå til innhold

Sykemeldt 60% til og med tirsdag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt 60% til og med tirsdag. Skal til lege på mandag men skal jeg jobbe mandag eller tirsdag da?

Ped leder på jobben spurte meg om det for hun visste ikke,men vet ikke jeg heller..

Anonymous poster hash: 94fb3...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykemeldt 60% til og med tirsdag. Skal til lege på mandag men skal jeg jobbe mandag eller tirsdag da?

Ped leder på jobben spurte meg om det for hun visste ikke,men vet ikke jeg heller..

Anonymous poster hash: 94fb3...6f8

Du skal jo jobbe 60 % frem til og med tirsdag. Hvordan det legges opp,, må du jo avtale med arbeidsgiver. Har du ikke gjort det?

Anonymous poster hash: e850b...bb5

Skrevet

Du skal jobbe tilsvarende 40%.

Anonymous poster hash: 2c4fb...096
Skrevet

Du skal vel jobbe en av de to dagene da? En 6-timers dag er 40% av 15 timer.

(15 timer er to dager á 7,5t)

Anonymous poster hash: 172f4...8da

Skrevet

Du skal jo jobbe 60 % frem til og med tirsdag. Hvordan det legges opp,, må du jo avtale med arbeidsgiver. Har du ikke gjort det?

Mente selvfølgelig 40%. Men hvordan kan du ikke vite om du skal på jobb eller ei?

Skrevet

Tror hi mente noe annet enn det dere svarer på. Hva betyr "til og med tirsdag". Mange som ikke vet det her inne. Spørsmålet er jo ofte oppe. Det betyr at du er sykemeldt tirsdag også. Til og MED, altså MED tirsdagen.

Anonymous poster hash: 39cea...7c7

Skrevet

Tror hi mente noe annet enn det dere svarer på. Hva betyr "til og med tirsdag". Mange som ikke vet det her inne. Spørsmålet er jo ofte oppe. Det betyr at du er sykemeldt tirsdag også. Til og MED, altså MED tirsdagen.

Anonymous poster hash: 39cea...7c7

Hun spør om hun skal jobbe mandag eller tirsdag. Og jeg har svart det du svarer

Gjest Trøfler
Skrevet

60 % sykemeldt betyr som regel at du skal være på jobben i 40 % av tiden du vanligvis er der (det finnes unntak, men la oss gå ut ifra at det er tilfelle her). Hva har legen anbefalt – at du jobber to fulle dager i uken, at du jobber fem korte dager, eller noe i mellom? Hva har du avtalt med sjefen din? Legen din kan komme med en anbefaling på sykemeldingen, men du må også bli enig med sjefen. Så det er umulig å svare på spørsmålet ditt uten å vite hvordan du har avtalt dette og hvordan det har fungert så langt i sykemeldingsperioden din.

Skrevet

Jg har jobbet to fulle dager i de ukene jg har vært sykemeldt. Har vært på "tilrettelegging" via Nav de tre andre dagene jg ikke har jobbet.

På sykemeldinga mi står det at jeg skl jobbe 40% og være sm 60% TIL og MED tirsdag. Sjefen var ikke jobb i dag så ped leder i bhgen jg jobber lurte på om jg visste det? Mn aldri vært sykemeldt i halve uker før så jg vet dessverre ikke.

HI

Gjest Trøfler
Skrevet

Hvilke to fulle dager har du jobbet da? Hvis det har vært mandager, og ikke tirsdager, skal du på jobb mandag, men ikke tirsdag. Hvis det har vært mandag og tirsdag, skal du på jobb mandag og tirsdag. Hvis det har vært onsdag og fredag skal du ikke på jobb verken mandag eller tirsdag. Og så skal du da på tilrettelegging hos NAV de andre dagene.

Mulig jeg ikke forstår spørsmålet ditt?

Skrevet

Antar du vanligvis har 7,5t dag?

Da skal du jobbe 6t i løpet av de to dagene og være sykemeldt 9t.

Anonymous poster hash: 5dea3...47d

Skrevet

Dagene jg har jobbet har variert fra uke til uke. Kurset via nav har vært på forskjellige dager så.

Jobber vanlig 7.5 timers dag de dagene jg jobber ja:)

HI

Gjest Trøfler
Skrevet

Da blir spørsmålet hvor mange timer du har jobbet resten av det som vil utgjøre én sykemeldingsuke. M.a.o. i går, i dag og i morgen. Så får dere regne ut og bli enige om hvilken dag/hvilke dager du skal jobbe de timene. Når er NAV-kurset denne uken da? Her er det ingen rette og gale svar, du må bare bli enig med arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...