Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Inspirert av tråden om foreldre i bhg som ikke hilser kom jeg til å tenke på hvordan man egentlig skal gripe det an når barnet ditt ikke hilser? Hver morgen i bhg f.eks så hilser de ansatte på ungene mine men de virker for sjenerte i den settingen til at de klarer/vil si hei. Noen som har vært ute for det samme, hva gjorde dere? Jeg hilser selv alltid på andre og prøver å være et godt forbilde, sier også til ungene at de må hilse men maser ikke om det. De er 3 og 4 år. Har også snakket om det hjemme særlig med eldste og da er hun veldig enig men gjør det likevel ikke. Anonymous poster hash: 4d703...aac
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 Jenta her var lik i starten (startet i bhg når hun var 2,5 år) Storebror har aldri hatt restriksjoner der, han hilser og smiler av natur, men lillesøster er ikke slik, hun måtte vi "få slik" Når vi kom inn i bhg og de sa hei til henne, så satte jeg meg på huk ved henne og sa "Å så sier vi hei, vi sier det sammen sant, 1, 2, 3".. Etter en stund sa jeg lavere hei, for så å slutte å si det og byttet over til "Din tur til å si det", det gikk ikke mange ukene før det var innlært.. "problemet" nå er vel heller at jenta på 4 år løper rundt og sier "Hei" til alt og alle hun møter Men, det går nok bra, om folk ikke svarer henne, så benytter jeg sjansen til å si "Det er ikke alle som hilser på mennesker de ikke har noe kjennskap til" Anonymous poster hash: 66317...0a0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 Takk for tips. Å si det sammen og gjøre det litt morsomt på 1 2 3 hørtes lurt ut. Har liksom ikke villet mase og lage en stor sak ut av det heller, men har lurt litt på om de ansatte egentlig synes jeg burde. Jeg vil jo at de skal lære seg det, de prater jo i vei ellers, bare dårlig på å svare på "hei" men det må vel øves på. Anonymous poster hash: 4d703...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå