Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Dersom en person har en IQ på 56 og grensa for at de ikke skal kunne sone i fengsel er 53, hvor hører da denne personen hjemme? Dersom vedkommende er på er kognitivt nivå med et barn og egentlig ikke hører hjemme i febgsel? En lukket institusjon med egnet personal? Leste en artikkel istad og lurer på hvilket tilbud Norge har for psykisk utviklingshemmede som er kriminelle. # nysgjerrig vernepleierstudent Anonymous poster hash: 8904f...f0c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 De blir stort sett puttet i fengsel, og med iq som en 8-åring blir de løpegutter og grovt utnyttet av hardbarka kriminelle. Det er vel derfor det lages artikler og er litt medieomtale på dette om dagen, de ønsker flere institusjoner med tvungen helsehjelp til denne gruppen? Anonymous poster hash: 24d52...371
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 De blir stort sett puttet i fengsel, og med iq som en 8-åring blir de løpegutter og grovt utnyttet av hardbarka kriminelle. Det er vel derfor det lages artikler og er litt medieomtale på dette om dagen, de ønsker flere institusjoner med tvungen helsehjelp til denne gruppen? Anonymous poster hash: 24d52...371 Det er virkelig bare trist. I artikkel leste jeg om han som er på nivå med en åtteåring og bytter vekk seksuelle tjenester mot røyk og godis og som ikke forstår hvorfor han sitter i fengsel. Håper det lages et bedre tilbud for denne gruppen. Også for psykisk utviklingshemmede som er psykisk syke, de faller liksom mellom to stoler. Anonymous poster hash: 8904f...f0c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 Det er vel denne ordningen med tvungen omsorg de vil ha mer av, men dessverre er det igjen økonomien som styrer... I denne artikkelen står det at det bare er 1 av 10 psykisk utviklingshemmede som får det, men av de som får det har enda ikke en eneste en blitt straffet for alvorlig kriminalitet igjen. http://www.nrk.no/norge/_-vil-ha-flere-farlige-utviklingshemmede-1.12959266 Anonymous poster hash: 24d52...371
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Det er vel denne ordningen med tvungen omsorg de vil ha mer av, men dessverre er det igjen økonomien som styrer... I denne artikkelen står det at det bare er 1 av 10 psykisk utviklingshemmede som får det, men av de som får det har enda ikke en eneste en blitt straffet for alvorlig kriminalitet igjen. http://www.nrk.no/norge/_-vil-ha-flere-farlige-utviklingshemmede-1.12959266 Anonymous poster hash: 24d52...371 Sorry, leste litt fort, ikke 1 av 10, men akkurat nå er det bare 9 stykker som får denne type behandling/rehabilitering. Anonymous poster hash: 24d52...371
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå