Gå til innhold

Kriminelle psykisk utviklingshemmede.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom en person har en IQ på 56 og grensa for at de ikke skal kunne sone i fengsel er 53, hvor hører da denne personen hjemme? Dersom vedkommende er på er kognitivt nivå med et barn og egentlig ikke hører hjemme i febgsel? En lukket institusjon med egnet personal? Leste en artikkel istad og lurer på hvilket tilbud Norge har for psykisk utviklingshemmede som er kriminelle. # nysgjerrig vernepleierstudent

 

Anonymous poster hash: 8904f...f0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir stort sett puttet i fengsel, og med iq som en 8-åring blir de løpegutter og grovt utnyttet av hardbarka kriminelle.

 

Det er vel derfor det lages artikler og er litt medieomtale på dette om dagen, de ønsker flere institusjoner med tvungen helsehjelp til denne gruppen?

 

Anonymous poster hash: 24d52...371

Skrevet

De blir stort sett puttet i fengsel, og med iq som en 8-åring blir de løpegutter og grovt utnyttet av hardbarka kriminelle.

 

Det er vel derfor det lages artikler og er litt medieomtale på dette om dagen, de ønsker flere institusjoner med tvungen helsehjelp til denne gruppen?

 

Anonymous poster hash: 24d52...371

Det er virkelig bare trist. I artikkel leste jeg om han som er på nivå med en åtteåring og bytter vekk seksuelle tjenester mot røyk og godis og som ikke forstår hvorfor han sitter i fengsel. Håper det lages et bedre tilbud for denne gruppen. Også for psykisk utviklingshemmede som er psykisk syke, de faller liksom mellom to stoler.

 

 

 

Anonymous poster hash: 8904f...f0c

Skrevet

Det er vel denne ordningen med tvungen omsorg de vil ha mer av, men dessverre er det igjen økonomien som styrer...

 

I denne artikkelen står det at det bare er 1 av 10 psykisk utviklingshemmede som får det, men av de som får det har enda ikke en eneste en blitt straffet for alvorlig kriminalitet igjen.

 

http://www.nrk.no/norge/_-vil-ha-flere-farlige-utviklingshemmede-1.12959266



Anonymous poster hash: 24d52...371
Skrevet

 

Det er vel denne ordningen med tvungen omsorg de vil ha mer av, men dessverre er det igjen økonomien som styrer...

 

I denne artikkelen står det at det bare er 1 av 10 psykisk utviklingshemmede som får det, men av de som får det har enda ikke en eneste en blitt straffet for alvorlig kriminalitet igjen.

 

http://www.nrk.no/norge/_-vil-ha-flere-farlige-utviklingshemmede-1.12959266

 

Anonymous poster hash: 24d52...371

 

Sorry, leste litt fort, ikke 1 av 10, men akkurat nå er det bare 9 stykker som får denne type behandling/rehabilitering.

 

Anonymous poster hash: 24d52...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...