Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Skulle skrive på skravlesiden, men ser det er mest aktivitet her inne. Jeg lurer derfor på, hva gjør dere for å ta vare på dere selv? Alt fra å smøre seg med fuktighetskrem til spa. Selv var jeg veldig flink å ta vare på meg selv tidligere. Gikk jevnlig til både kiropraktor og massasje. Kunne ha litt hjemmespa på kveldene. Kjøpte enkle strips til tannbleking, hårkur osv. Var også veldig flink å unne meg selv egentid hvor jeg dro ut for å spise med venninner, gikk en lang tur osv. Men de siste årene er der redusert til at jeg bare pusser tenner og dusjer. Ingen spa og ekstremt lite sosialt. Noe jeg egentlig anser som nødvendig prioritering med 3 barn. Men jeg savner å bruke mer tid på meg selv. Hva gjør dere for å føle dere mer vell og hva er deres husmortips for å frigjøre tid og energi til å gjennomføre dette? Anonymous poster hash: 6d458...5b4
Marriet Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 Jeg sitter eller ligger i sofaen. Noen ganger spiser jeg noe. I kveld har jeg en sånn kveld faktisk. Foreløpig har jeg kun sittet i godstolen med dib. Vurderer å farge håret, ta en lang varm dusj. Gå med pysj, lage meg deilig kvelds, drikke cola og legge meg tidlig. Jeg skal ikke tenke på oppvaskmaskin, klesvask eller de enorme hybelkaninene som holder meg med selskap
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 Har faktisk aldri likt all denne egenpleien. Elsker en varm dusj, og unner meg det. Tannpuss er godt. Alt resten gjøres av "plikt". Men jeg liker å slappe av i eget selskap, enten det er i skogen eller i sofaen. Anonymous poster hash: ae078...9d5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 Jeg går på skole for meg, gjør yoga og går til fysioterapeut for helsen min, treffer venner og reiser på fester for den psykiske helsen min, spiser sunn mat for kroppen min. Akkurat nå lurte jeg på hva jeg gjør for andre... Anonymous poster hash: a404f...c65
Gjest Stjerneklart Skrevet 26. mai 2016 #6 Skrevet 26. mai 2016 (endret) Jeg syns jeg er veldig flink til å ta vare på meg selv, men det innebærer ikke spa og ansiktsmaske. Sånt har aldri fungert for meg, om ikke blir jeg bare mer stresset av det. Men jeg er flink til å ta time-outs når jeg trenger det, takke nei til invitasjoner når jeg føler jeg trenger å slappe av alene, gå turer i skog og mark og ikke minst å oppsøke stille, mørke steder og se på stjernehimmelen. Slikt gir meg ro i sjela. Det jeg vil bli flinkere til er å komme meg ut. Så snart vesla blir litt større skal jeg finne en fast barnevakt som kan passe henne slik at jeg får truffet venner litt oftere. Det kjenner jeg hadde gjort meg godt Endret 26. mai 2016 av Stjerneklart
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #7 Skrevet 26. mai 2016 Jeg bruker å bade ganske ofte, kjøper gjerne deilige badebomber eller oljer. Elsker å ta hårkur, og kjøper gjerne økologiske shampooer og balsamer siden de gir meg en "luktopplevelse" i hverdagen. Hver dag etter jobb hopper jeg inn i behagelige klær, noe jeg syns er en luksus i seg selv. På kvelden ser jeg på serier jeg liker eller leser bøker, eventuelt kjøper jeg meg et blad (men sjelden jeg finner noen interessante). Etter ekstra stressende perioder unner jeg meg selv shopping, spa, weekend eller noe annet jeg har glede av. Men det er mer som en "gulrot" for å oppnå målene mine i de stressende periodene. Dette er kanskje det viktigste punktet mitt på listen, men mat er sinnsykt viktig for meg, altså god mat. Jeg og mannen lager ofte deilige middager bare til oss to om kvelden, også i ukedagene, med vin til. Jeg blir utrolig tilfreds etter et skikkelig godt måltid og ett glass vin til! I tillegg er det artig å lage mat sammen på kvelden i perioder hvor ting er rolig og lite hektisk En annen viktig luksus for meg er å reise med jevne mellomrom på hytta, elsker den primitive hytten vår i skogen uten innlagt vann. Naturopplevelsen og avbrekket fra hverdagsrutiner og -stresset er balsam for sjelen. Anonymous poster hash: 0af06...664
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #8 Skrevet 26. mai 2016 Jeg er alene i kveld. Har koset meg i boblebadet i snart 2 timer, for meg er dette veldig god selvpleie. Tok med meg litt kald rosévin å slapper av med dibunderholdning i boblebadet :-D kvelden gikk fort, nå skal jeg straks opp av badet å bake pizza til min mann kommer fra jobb. En vellykket alenekveld for min del. Selv liker jeg best å ha mannen min hjemme så vi kan kose oss sammen💖 Anonymous poster hash: ffc0a...7bb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #9 Skrevet 26. mai 2016 Går turer, leser bøker og spiller gitar... Anonymous poster hash: 73607...76d
Gemini77 Skrevet 26. mai 2016 #10 Skrevet 26. mai 2016 -Smører meg alltid med body lotion etter hver dusj. -Tar hårkur i ny og ne men egentlig for sjeldent. -Tar ansiktsmaske 1 gang i uka (har på mens jeg ser på TV på kvelden). -Trener 3 ganger i uka på elixia -Kjøper meg klær regelmessig -Frisør hver 3 mnd ca. -napper og farger øyebrynene i salong hver mnd -Hudpleie i salong ca 1 gang i mnd.
Gemini77 Skrevet 26. mai 2016 #11 Skrevet 26. mai 2016 -Smører meg alltid med body lotion etter hver dusj. -Tar hårkur i ny og ne men egentlig for sjeldent. -Tar ansiktsmaske 1 gang i uka (har på mens jeg ser på TV på kvelden). -Trener 3 ganger i uka på elixia -Kjøper meg klær regelmessig -Frisør hver 3 mnd ca. -napper og farger øyebrynene i salong hver mnd -Hudpleie i salong ca 1 gang i mnd. Glemte det viktigste!!! Et par glass VIN i helgene 🍷
beef sister Skrevet 26. mai 2016 #12 Skrevet 26. mai 2016 Det er mye, hver dag. Jeg setter meg selv og min egen velvære høyt, og tenker at det til syvende og sist kommer alle rundt meg til gode. Jeg har heldigvis en hverdag som tillater det, men jeg hadde gjort mitt for å få plass til egentid uansett. Det behøver ikke nødvendigvis å være noe bestemt jeg gjør. Det eneste som er nødvendig for meg er at jeg får tid til trening, og så kommer alt annet i andre rekke. Venner, reising, shopping, god mat, lese en god bok, se på serier, synge, spille quiz, gå til frisøren, fikse neglene, sove og drikke vin, er eksempler på ting jeg prøver å få rom til hver måned.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #13 Skrevet 26. mai 2016 Jeg gjør masse, sikkert mye jeg ikke kommer på engang.. -kurer håret hver gang jeg vasker det -trener flere ganger i uken -steller negler på på fingrene og tærne regelmessig slik at de alltid er fine -tar solarium innimellom -napper og steller bryn -bleker tenner -barberer beina og smører meg inn i deilig fuktighetskrem -spiser ren og sunn mat, med få unntak -Går lange turer med hunden- terapi! -leser bøker og ser filmer både alene og med mann eller barn -kjøper nye klær stadig vekk -tar meg tid til alenetid -hviler ved behov, også på dagtid -sørger for å få nok nattesøvn -tar massasje-fotbad innimellom Ja, sikkert masse mer også Anonymous poster hash: 565cf...885
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #15 Skrevet 26. mai 2016 Strikker. Prosessen for min skyld, produktet for mine nære og kjære Vinn-vinn Anonymous poster hash: 15428...91f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #16 Skrevet 26. mai 2016 Jeg løper. Nesten hver dag. Det er min luksus! Anonymous poster hash: b6d98...759
Mamma_til_2 Skrevet 27. mai 2016 #17 Skrevet 27. mai 2016 Jeg gjør egentlig mye for meg selv i hverdagen men når jeg virkelig skal slappe av så setter jeg musikken i ørene og leser en bok.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #18 Skrevet 27. mai 2016 Jeg elsker å ligge i badekaret med en god bok. Ellers tar jeg meg tid til hårfjerning i sommerhalvåret, jeg har tykt, mørkt hår som jeg liker kjempegodt, men dessverre har jeg også tykt, mørkt hår på kroppen. Ellers har jeg aldri vært så veldig opptatt av utseende, jeg dusjer hver morgen, grer håret, klipper negler, men bruker f.eks. aldri sminke. Jeg går en sjelden gang på spa med venninner, men det er mer en sosial greie for meg, vi kunne like godt gått på restaurant eller reist på hyttetur. Jeg er 100% alene med to barn så tiden begrenser mye. Jeg minner stadig vekk meg selv på at jeg har et GODT liv med ungene mine, verdens beste barn, jobb jeg trives med, hyggelige naboer, supre venner osv. Anonymous poster hash: b6bff...c9f
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. mai 2016 #19 Skrevet 27. mai 2016 Jeg dusjer og pusser tenner. Sminker meg og fjerner hår der jeg må. Ellers ingenting. Jeg må begynne å prioritere meg selv, men vet ikke hvordan. Tiden strekker ikke til. Jeg jobber 150%, har to små barn alene og hus og husholdning å ta vare på.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #20 Skrevet 27. mai 2016 Min form for spa er å gå inn i drivhuset og pusle. Grave litt i jorden, høste ting, vanne eller bare sitte der med radion på. Drivhuset er eneste std jeg får vær litt ifred og ungene maser minimalt når jeg er der. De har skjønt at det kommer ting de kan gå på slang for å ta der sener. Kattene følger meg ofte hakk i hel og kaninen tar jeg med meg innimellom (nå som der er varmt går det ikke, men utnom denne tiden så blir han med. ) Ungene låner også drivhuset mitt til tider. Minsta forsvinner der med venner når det er tomt for ting på høstn og litt vi terstid. Har en ovn der så kan sette den på slik at det blir litt lunk der. Men ungene kommer innimellom når jeg er der også, men da pusler de like mye som meg, og det er bare kos. Mannen er litt misunnelig, for han ser jeg klarer å koble helt ut når jeg er der. Grønne fingre har jeg igrunn ikke, om ting lever eller dør er helt uinteressant for jeg er der for å koble av. Får vi noe vi kan spise de er det bonus (har klart å få til uvanlige ting som meloner og rare grønnsaker, men vanlige ting går ikke... Anonymous poster hash: c816f...1df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå