Gå til innhold

Blod i avføring. Nå ble jeg bekymret.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare først si at jeg skal bestille time hos lege.

Jeg har en stund nå etter jeg endret kosthold fra usunt til sunt, ca 2 mnd, opplevd friskt blod etter avføring. Ikke veldig store mengder, og som regel har blødningen stoppet allerede etter 1 tørk. I dag fant jeg ut at jeg skulle Google det og da ble jeg selvsagt bekymret. Jeg har tenkt at det sikkert kommer fra en rift i åpningen, men så står det at blødninger må undersøkes og kan komme av kreft. Hjelp! Noen som har opplevd dette som vil dele hva dere gjorde videre og utfallet?

Anonymous poster hash: b0377...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg har opplevd det. Har skjedd 2 ganger med ca 5 mnd mellomrom (pluss en gang noen måneder før der igjen også faktisk, men da var det kjempe-.kjempe-mye blod - bare blod i stedet for avføring - i flere dager, pga en matforgifning i utlandet),

Første gang tok de avføringsprøve, som var ok, og andre gang ble jeg sendt til koloskopi, som også viste at alt var ok.

Så det er ikke alltid noe farlig. jeg hadde ikke en gang hemorroider, noe som ofte kan gi blod i avføringen.

Men bestill time hos lege, det bør uansett sjekkes.

Anonymous poster hash: 97037...01f
Skrevet

Ofte er det sånn at frisk blod er ufarlig. Mens gammelt, brunt/svart blod er det skumle.

Anonymous poster hash: a4c5d...a26

Skrevet

Har du noe vondt da? Kan det være fissur?

Anonymous poster hash: 53aba...bad
Skrevet

Det kan kanskje være en innvendig hemoride som blør

Anonymous poster hash: 32362...8ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...