Gå til innhold

Slanke meg med bars, pulver og kjøleskapsgrøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hat faktisk aldri slanket meg før, annet enn å trene og bevisst spise sunt.

Nå skal jeg gå ned et par tre kjappe kilo. Jeg tenker at nutrilettbars kan være noe for meg, pluss et måltid med havregrynsgrøt til middag, eller en salat med tunfisk etc.

Jeg er 175 høy og passe slank. Hbis jeg legger meg på 1200 kalorier om dagen, vil jeg klare det, .....eller sprekke? På dette nivaet vil jeg gå ned en kilo i uka.

Og en annen ting; kommer jeg til å spy etter få dager fordi maten er så ensidig?

Er det noen som har spist nutrilett pulver eller bars pluss et måltid som vil svare meg? Eller gjerne andre som føler de har noe å bidra med.

Tusen takk :)

Anonymous poster hash: 68b11...6ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du planlegger er veldig dumt. Frem til nå har du klart å holde deg slank på en sunn måte. Fortsett med det! Du kommer sikkert til å gå ned det du vil på en slik kur, men faren for at du legger på deg igjen er veldig stor og da gjerne mer enn det du har gått ned.

Anonymous poster hash: 927af...8e8

Skrevet

Er du nå så sikker på det? Hvorfor skulle jeg gå opp i vekt? Dette tror jeg er vranglære.

Saken er at jeg har hatt en langvarig skade og vært inmobil. Jeg ønsker å miste noen få kilo, for så å fortsette som jeg alltid har gjort. Jeg er slank, men vil miste litt av den mye hinnen som omgir kroppen min, og satser på en kjapp fix.

Jeg lurer bare på hva som vil være et fornuftig nivå å legge seg på, for å best forhindre en sprekk på grunn av sult?

Hvis 1200 kalorier er for lite kan jeg spise en ekstra bar og heller legge inn en times frisk spasertur.

Skrevet

....myke hinnen....

Skrevet

Det er bare teit å gå på strenge pulverdietter som ødelegger tarmfunksjonen når man skal ned 2-3 kilo. Slike dietter kan passe for dem som vil gå ned mye fort og har medisinsk grunn til det. Du er ikke innenfor denne kategorien. Galskap.

Skrevet

En bar inneholder like mange kalorier som to husman knekkebrød med kokt skinke, agurkskiver, paprikaskiver og tomatskiver på.

Kroppen din, hodet ditt, smaksløkene og ikke minst tarmen din vil ha best av knekkebrødene.

Anonymous poster hash: 5b11f...e4a

Skrevet

Er du nå så sikker på det? Hvorfor skulle jeg gå opp i vekt? Dette tror jeg er vranglære.

Saken er at jeg har hatt en langvarig skade og vært inmobil. Jeg ønsker å miste noen få kilo, for så å fortsette som jeg alltid har gjort. Jeg er slank, men vil miste litt av den mye hinnen som omgir kroppen min, og satser på en kjapp fix.

Jeg lurer bare på hva som vil være et fornuftig nivå å legge seg på, for å best forhindre en sprekk på grunn av sult?

Hvis 1200 kalorier er for lite kan jeg spise en ekstra bar og heller legge inn en times frisk spasertur.

Barer er bortkastede kalorier og penger. Du kn spise endel vanlig mat som tilsvarer kaloriinnholdet i barene

Anonymous poster hash: d4343...852

Skrevet

En bar inneholder like mange kalorier som to husman knekkebrød med kokt skinke, agurkskiver, paprikaskiver og tomatskiver på.

Kroppen din, hodet ditt, smaksløkene og ikke minst tarmen din vil ha best av knekkebrødene.

Anonymous poster hash: 5b11f...e4a

Signerer. Og så forstod jeg ikke oversikten - du skal slanke deg skriver du, men samtidig sier du at du ER slank, men vil få bort "den myke hinnen" (som alle kvinner har med mindre de er anorektikere på 35 kilo). Man skal ha en liten "myk hinne" rundt kroppen når man er voksen. Det er ikke sunt å ha fettprosent på 0.

Skrevet

Barer gir meg en mye bedre metthetsfølelse.

Og angående den myyyyyke hinnen: Jeg er normalvektig nå, og kommer til å være normalvektig med minus 3 kg også, så her er det ingen grunn til å rope anoreksi.

Dessuten koster en bar ca 17 kr mår man kjøper 2-pack. Det er helt greit.

Men dere som har svart til nå var ikke de jeg håpet skulle svare. Jeg spurte etter erfatinger, og ingen av dere viser til erfaringer. Dere bare synser og roper anoreksi hvis ei vanlig jente vil gå ned noen kilo.

Skrevet

Barer gir meg en mye bedre metthetsfølelse.

Og angående den myyyyyke hinnen: Jeg er normalvektig nå, og kommer til å være normalvektig med minus 3 kg også, så her er det ingen grunn til å rope anoreksi.

Dessuten koster en bar ca 17 kr mår man kjøper 2-pack. Det er helt greit.

Men dere som har svart til nå var ikke de jeg håpet skulle svare. Jeg spurte etter erfatinger, og ingen av dere viser til erfaringer. Dere bare synser og roper anoreksi hvis ei vanlig jente vil gå ned noen kilo.

Neida, helt greit å ville gå ned noen kilo. Ved hjelp av kosthold og trening. Ikke ved hjelp av ekstremdiett og måltidserstattere når man ikke er sykelig overvektig. Har selv ikke erfaring, men to av kollegaer har. Begge sier at de slet med å få magen til å jobbe igjen etter avsluttet pulverkur, fordi tarmfunksjonen ble noe ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...