Gå til innhold

Kan jeg angre dette kjøpet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen store vinduer i stuen, og okntaktet et markisefirma for å sette opp markiser. de kom og sjekket, jeg valgte type og stoff, og de produserte det. Så kom de og hengte det opp, jeg fikk elektriker til å fikse strøm for fjernstyring og alt var vel.

Men første gang jeg skulle bruke den, holdt den på å falle ned. den løsnet fra veggen, dett og slett.

Så jeg okntaktet firmaet igjen og de kom og fjernet den. Så var de tilbake og sprøytet noe inn i hullene der den hadde vært festet.

Til slutt ringer de og sier at murveggen i huset er for porøs, så det går ikke an å feste den på valig måte. De mener de må feste en treplanke med masse, masse bolter rundt omkring, og så feste markisen på den. Må betale ekstra for det.

Problemet er at jeg er redd det heller ikke vil holde. De sier at veggen er så porøs at den måten de pleier å feste markiser på ikke går. Så sier de at de pleier å feste den med sånn ekstra planke der hvor man trenger mer feste. men hvis veggen min er så porøs som de sier, risikerer jeg jo at det heller ikke holder, og så sitter jeg igjen med en gjennomhullet vegg, ingen markise og mange mange tusen fattigere.

Såp egentlig har mest lyst til å si at jeg ikke vil ha den likevel. Heller henge opp gardiner.

Men jeg har jo allerede betalt for markisen og de har produsert den etter min bestilling, med mine spesialmål.

Har jeg likevel rett til å si at jeg vil ha pengene igjen?

Anonymous poster hash: a9acb...c23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde prøvd å heve kjøpet. Hvis de var hos deg og tok mål og ga deg ok for det må de ha sett veggen. De burde ha vært erfarne nok til å se at veggen din ikke var bra nok til å holde markisen. 

Anonymous poster hash: 61c9a...c96
Skrevet

Nei, det får du nok ikke gjennomslag for, de har tilbudt en annen festemetode. Husk at plankefestet også kan dobles med lim slik at dette fordeles utover en langt større flate. Rart om det ikke skulle fungere.

Anonymous poster hash: 7017c...7d0

Skrevet

Nei, det får du nok ikke gjennomslag for, de har tilbudt en annen festemetode. Husk at plankefestet også kan dobles med lim slik at dette fordeles utover en langt større flate. Rart om det ikke skulle fungere.

Anonymous poster hash: 7017c...7d0

Tror du det vil være godt nok? det hadde jo vært det beste.

Skrevet

Ville prøvd med en annen festemetode, men ville ikke betalt mye ekstra. De burde tatt høyde for dette da de var på befaring.

Skrevet

Fikk du pris inkludert montering?

Anonymous poster hash: c2fd5...dee

Skrevet

Fikk du pris inkludert montering?

Anonymous poster hash: c2fd5...dee

Ja, men det var en klausul der med "forutsatt normale monteringsforhold" eller noe sånt. Nå mener de at min vegg ikke kan kalles normal, derfor kommer dette i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...