Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Har så lyst til å bo nærmere familien vår, men hvor ofte er det forsvarlig å flytte på barna? De er i småskolealder og har allerede flyttet en gang. Det er fryktelig slitsomt å ikke ha noen i nærheten til å hjelpe meg i hverdagen (er alene 100%) og drømmer om å bo nære ungenes besteforeldre. Men er samtidig veldig redd for at de skal få problemer med å slå seg til ro hvis vi flyttet enda en gang. Anonymous poster hash: 1f707...903
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 Stakkars unger. Det der burde du tenkt nøye over før du startet... Anonymous poster hash: f41b5...441
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #3 Skrevet 24. mai 2016 Tenker at det går helt fint. bare ta barna med der du kan i forberedelser! Anonymous poster hash: 56190...0c2
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 Stakkars unger. Det der burde du tenkt nøye over før du startet... Anonymous poster hash: f41b5...441 Seriøst? Du syns det er merkelig at jeg ønsker et nettverk rundt meg og ungene? Du skjønner det at det er ikke alltid bare og flytte dit en vil bo, noen ganger må en inngå et kompromiss for å nærme seg målet sitt. For meg er det å ha besteforeldre i nærheten et gode for barn. Men du synes kanskje det er bedre for barn og vokse opp uten familien rundt seg enn å flytte to ganger mens de er i småskolealder? Anonymous poster hash: 1f707...903
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Tenker at det går helt fint. bare ta barna med der du kan i forberedelser! Anonymous poster hash: 56190...0c2 Ja, jeg involverte de veldig mye i prosessen første gangen og vil selvfølgelig gjøre det hvis det blir flytting en gang til. Ungene har veldig lyst til å bo nærme besteforeldre, men tviler på at de virkelig skjønner at det betyr å begynne helt på nytt en gang til. Når slike valg skal tas skulle jeg virkelig ønske at vi var to slik at jeg slapp å ta valget helt alene. Det er et stort ansvar å bære. Anonymous poster hash: 1f707...903
nasse nøffen Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Min eldste datter byttet skole 2 ganger før 5 klasse.. Det har gått strålende. Det har mye å si hvordan barna ellers har det. Er de trygge og glade barn, som lett omstiller seg og har lett for å knytte kontakter så går det helt sikkert veldig bra. Familie er viktig. Og det er viktig at du har det bra også.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #7 Skrevet 25. mai 2016 Min eldste datter byttet skole 2 ganger før 5 klasse.. Det har gått strålende. Det har mye å si hvordan barna ellers har det. Er de trygge og glade barn, som lett omstiller seg og har lett for å knytte kontakter så går det helt sikkert veldig bra. Familie er viktig. Og det er viktig at du har det bra også.. Lykke til Takk 😊 Jeg håper virkelig på det beste. Hvis det blir slik (ikke helt avklart enda) så kommer jeg til å ta en del fri i tiden etter skolestart for å kunne følge opp best mulig. Håper det hjelper på møte med enda en ny start. Anonymous poster hash: 1f707...903
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #8 Skrevet 25. mai 2016 Mine foreldre. Derfor bestemte jeg meg for at flytting skulle skje før skolealder. Det har jeg holdt å det kommer jeg til å fortsette å gjøre også. Jeg vet hvor vanskelig jeg syns det var å bli revet vekk fra vennene og klassen flere ganger, så der skal jeg unngå å gjøre med mine barn. Anonymous poster hash: 86078...8be
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #9 Skrevet 25. mai 2016 Keg ble flyttet på 14 ganger i oppveksten. Helt sinnsykt, men som barn tror man at sin egen situasjon er normal. Så midt oppi det, reagerte jeg ikke. Jeg har fått senvirkninger fra det, men mest pga ei ond stemor som jeg måtte dele hus med i flere perioder. Selve flyttinga har gjort meg rotløs, men samtidig tøffere og mer åpen for nye impulser enn de fleste andre jeg kjenner. Anonymous poster hash: d1c16...152
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #10 Skrevet 25. mai 2016 Mine foreldre. Derfor bestemte jeg meg for at flytting skulle skje før skolealder. Det har jeg holdt å det kommer jeg til å fortsette å gjøre også. Jeg vet hvor vanskelig jeg syns det var å bli revet vekk fra vennene og klassen flere ganger, så der skal jeg unngå å gjøre med mine barn. Anonymous poster hash: 86078...8be Samme her. Siste gangen flyttet vi nær besteforeldrene mine, og det veide på ingen måte opp for alt jeg mistet. Så for å svare på spørsmålet HI stilte en annen her: "Men du synes kanskje det er bedre for barn og vokse opp uten familien rundt seg enn å flytte to ganger mens de er i småskolealder?" Ja, jeg synes det. Anonymous poster hash: 58ef0...48c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #11 Skrevet 25. mai 2016 Syntes ingenting om å flytte skolebarn mer enn maks en gang, og da så tidlig som mulig. Anonymous poster hash: 4e568...1e0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #12 Skrevet 25. mai 2016 Tenker at det går helt fint. bare ta barna med der du kan i forberedelser! Anonymous poster hash: 56190...0c2 Helt enig . Å flytte 2- 3 ganger i løpet av ni års skolegang mener jeg burde gå fint. Anonymous poster hash: 4a942...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå