Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Når er det vanlig å begynne med? og hvem inviterer man? Ser de i barnehagen hos oss har det veldig variert og tror faktisk sønnen min kun har vært i 1 bursdag siden han begynte for 3 år siden. Vet at det er bursdager og folk inviterer men er det sånn at det er vanlig å invitere hele avdelingen eller kun årskullet? Grunnen til jeg spør er egentlig todelt, først og fremst så har min sønn snart bursdag og han gleder seg så til invitere alle i barnehagen. Men så tenker jeg jo at mange av de andre feirer bursdag og han bli aldri invitert og er utrolig redd for at de ikke vil ha noe å gjøre med han. Dette er noe jeg har gått og tenkt på de siste dagene og er litt vondt for håper ikke det er slikt som skjer men vet ikke helt hva som er vanlig. Første og eneste barnet mitt dette så alt er jo nytt hele tiden føler jeg....og vil ikke legge for mye i det. Anonymous poster hash: d980d...f8a
TinaK 1990 Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 Her begynte de da de var 4 år. Inviterte årskullene på avd.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #3 Skrevet 24. mai 2016 Varierer nok fra sted til sted og barnehage til barnehage hva dom er vanlig. Da jenta mi gikk i barnehage inviterte hun kun jentene i samme årskull i samme avdeling i bursdag. Det var kun tre stykker, men vi inviterte også andre barn fra nabolaget, venners barn etc i barnebursdag. Guttene på avdelingen inviterte ikke jentene i bursdag, vet ikke om de inviterte hverandre heller. Det var i det hele tatt få bursdager. Da sønnen min senere gikk i samme barnehage, var årskullet en veldig sammensveiset gjeng. Alle inviterte alle de åtte i samme årskull på avdelingen, både gutter og jenter. Det ble dermed langt flere bursdager ettersom de var i hverandres 4, 5 og 6-årsdager. Noen sv oss hadde også treårsselskap. Tror neppe du trenger å være bekymret. Alle barn synes det er kjempestas med bursdag. Hvis dere inviterer enten samme årskull eller samme kjønn (evt innen samme årskull) på avdelingen avhengig av hva som passer best, kommer barna som blir bedt til å bli kjempeglade for å komme i bursdag. Anonymous poster hash: 092bd...698
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #4 Skrevet 24. mai 2016 Sammensetningen av barnegruppa kan være en grunn til at din sønn ikke har blitt invitert oftere. Min gutt var en av 4 gutter på avdelingen. 1 av dem var ett år eldre og pleide å invitere årskullet, 1 av dem hadde ikke barneselskap og jentene inviterte hverandre. Så da ble det 1 bursdagsinvitasjon i året på min sønn. Vi har invitert hele avdelingen hittil. Nå har sønnen min snart bursdag igjen, og i år er han skolestarter, så da inviterer vi årskullet fra begge avdelingene siden de har vært mye sammen i løpet av året og snart skal begynne på skolen sammen. (Pluss at det ikke er så stas med 3-åringer lenger. ) Anonymous poster hash: 16466...ccf
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #5 Skrevet 24. mai 2016 Varierer nok fra sted til sted og barnehage til barnehage hva dom er vanlig. Da jenta mi gikk i barnehage inviterte hun kun jentene i samme årskull i samme avdeling i bursdag. Det var kun tre stykker, men vi inviterte også andre barn fra nabolaget, venners barn etc i barnebursdag. Guttene på avdelingen inviterte ikke jentene i bursdag, vet ikke om de inviterte hverandre heller. Det var i det hele tatt få bursdager. Da sønnen min senere gikk i samme barnehage, var årskullet en veldig sammensveiset gjeng. Alle inviterte alle de åtte i samme årskull på avdelingen, både gutter og jenter. Det ble dermed langt flere bursdager ettersom de var i hverandres 4, 5 og 6-årsdager. Noen sv oss hadde også treårsselskap. Tror neppe du trenger å være bekymret. Alle barn synes det er kjempestas med bursdag. Hvis dere inviterer enten samme årskull eller samme kjønn (evt innen samme årskull) på avdelingen avhengig av hva som passer best, kommer barna som blir bedt til å bli kjempeglade for å komme i bursdag. Anonymous poster hash: 092bd...698 Jeg klarer ikke helt å ta hva de gjør i barnehagen hos oss. For da min sønn var yngst i storebarnavdeling inviterte de som var ett år eldre bare de to eldste årskulla i bursdag. I år gjorde de ikke det. Min sønn går veldig mye sammen med de som er ett år yngre enn seg men blir heller ikke invitert noen sted så har veldig problemer med å ta hva som jeg skal gjøre her. De er kun 7 stk som er like gamle på avdelingen og de skal jo alle begynne på skolen sammen om ett år så tenker jo det er greit å invitere de så kanskje de kan få ett greit forhold sånn utenom. Jeg føler jeg går i blinde her egentlig...vil ikke gjøre noe feil på en måte og så vet jeg at min sønn er veldig følesesperson og redd for at han skal bli lei seg hvis ingen vil komme i bursdagen hans eller selvfølgelig blir han lei seg da...huff alt man skal bekymre seg for. Anonymous poster hash: d980d...f8a
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Jeg synes ikke dere skal gjøre dette vanskeligere enn det er. Del ut invitasjoner i barnehagen. De som blir bedt - og foreldrene deres - blir antakelig veldig glade for en innbydelse. Og selv om de kanskje selv ikke har bedt din sønn i bursdag selv, betyr det jo slett ikke at de ikke vil komme i hans bursdag. Husk å ta høyde for at det ikke er sikkert alke kan komme. Særlig nå i mai og juni er det mange familier som har veldig fulle timeplaner, særlig de som har skolebarn. Du kan antakelig be litt flere enn du egentlig håper at skal komme. Skriv i innbydelsen at folk skal gi beskjed om de kommer eller ikke! Lykke til med bursdag! Anonymous poster hash: 092bd...698
februarprins2013 Skrevet 25. mai 2016 #7 Skrevet 25. mai 2016 jeg ber de guttungen vil , og ber de privat, ikke gir kort i bhg for da reagere barna, det mente både foreldre, og ansatte og leder var greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå