Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Er det noe spess jeg bør ha med inn på flyet? Flyturen tar ca 3 t. Vet ikke om jeg orker å holde babyen imens hun sover i 1t... Og ellers, i syden (25-35grader), hva bør jeg ha med til 8 mnd gammel baby? Tar med MME og flasker, smokk, et teppe, vogn, badebleie (men holder oss i skyggen), nok klær, leker, termos, grøt (allergisk mot melk). Er det noe jeg har glemt? Anonymous poster hash: 1cb60...07b
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 Har reist mye med baby. Inn på flyet har jeg hatt med: -Nok klesskift og bleier, poser til tilgriset tøy. Antibac servietter og våtservietter -Ren t-skjorte til mor -Smokker (flere tilfelle misting), sutteklut og et lite teppe -Bæresele -Noe å leke med hvis babyen er stor nok til det Jeg ammet, så trengte ikke melk og flaske, men til litt større baby hadde jeg med fruktpose og matpakke. Jeg hadde babyen på fanget, en gang hadde jeg med baby setet og bar heldig og fikk et ledig sete. Har ikke prioritert å kjøpe eget sete til babyen da jeg synes det går greit å ha på fanget. I bagasjen har jeg hatt med (til babyen): -Klær tilpasset Vær og reiseleder -Solhatt og solbriller -Tepper -Leker -En lett vogn med myggnett og solskjerming -Noen bleier (tar ikke med for hele oppholdet, får alltid tak i noe der vi er). -Solkrem -Et enkelt reiseapotek bestående av termometer, Paracet og nesedråper. Mer alvorlige ting må ses av lege uansett, så tar ikke med så mye mer) -Evt bilsete -Pop up reiseseng/sovet elt
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 Stakkars, hva er vitsen med og dra en baby til syden, er deres behov ikke babyens, ta hensyn til den før dere selv Anonymous poster hash: 38114...157
Lille krøll Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 Knytt en snor i smokk/ leker så er det lett å fiske opp fra gulvet. Ellers hadde jeg 5 bleier, våtservietter, 1 skift, fruktmos på pose, et glass barnemat og skje i zippose. Hun trengte ikke leker da jeg var nok å snakke med. Ammet på veien opp og ned. Hun sov som oftest 2 timer på den alderen. Vi har fløyet masse (40 ganger i året fra nyfødt) og dette var standard. Mer mat når hun ble eldre. Jeg brukte sele for å slippe holde henne hele tiden. Om du har en unge som pleier å bæsje hele ryggen eller gulper/ spyr mye må du ta med mer klær men jeg har aldri hatt det problemet.
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Hvorfor er det stakkars baby? Begge mine barn har storkost seg på ferie fra de var bittesmå, ingen problemer.
Gjest Stjerneklart Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Stakkars, hva er vitsen med og dra en baby til syden, er deres behov ikke babyens, ta hensyn til den før dere selv Anonymous poster hash: 38114...157 Nå må du gi deg. Babyer er forskjellige. Så lenge man følger babyens ønsker og behov har den det ikke vondt i syden. Min baby elsker når det skjer nye ting, oghun eeelsker å bade. Vi kan ikke være hjemme en hel dag uten å finne på noe, da sutrer hun fra morgen til kveld. En sydentur hadde nok vært midt i blinken for henne! Eller var det varmen du tenkte på? Får å ikke frata deg nattesøvnen i natt kan jeg jo si at vi holder babyene i skyggen for det meste. Og det finnes babyer som BOR i Syden, tenk det du. Håper du får sove i natt til tross for noen grufulle fakta jeg nettopp kom med. Kos deg innendørs i sommer (for ja, det er meldt godt sommervær i år!)
Lille krøll Skrevet 26. mai 2016 #7 Skrevet 26. mai 2016 Er det noe spess jeg bør ha med inn på flyet? Flyturen tar ca 3 t. Vet ikke om jeg orker å holde babyen imens hun sover i 1t... Og ellers, i syden (25-35grader), hva bør jeg ha med til 8 mnd gammel baby? Tar med MME og flasker, smokk, et teppe, vogn, badebleie (men holder oss i skyggen), nok klær, leker, termos, grøt (allergisk mot melk). Er det noe jeg har glemt? Anonymous poster hash: 1cb60...07b Det finnes en type flystol du fester til ditt bord og rundt ditt liv. Babyen ligger på rygg og ser på deg. Kan leies. Se fb. Barnombord AS.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #8 Skrevet 26. mai 2016 Nå må du gi deg. Babyer er forskjellige. Så lenge man følger babyens ønsker og behov har den det ikke vondt i syden. Min baby elsker når det skjer nye ting, oghun eeelsker å bade. Vi kan ikke være hjemme en hel dag uten å finne på noe, da sutrer hun fra morgen til kveld. En sydentur hadde nok vært midt i blinken for henne! Eller var det varmen du tenkte på? Får å ikke frata deg nattesøvnen i natt kan jeg jo si at vi holder babyene i skyggen for det meste. Og det finnes babyer som BOR i Syden, tenk det du. Håper du får sove i natt til tross for noen grufulle fakta jeg nettopp kom med. Kos deg innendørs i sommer (for ja, det er meldt godt sommervær i år!) tenker ikke på barnet nei Anonymous poster hash: 38114...157
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #9 Skrevet 26. mai 2016 Stakkars, hva er vitsen med og dra en baby til syden, er deres behov ikke babyens, ta hensyn til den før dere selv Anonymous poster hash: 38114...157 Hold kjeft. Anonymous poster hash: 1cb60...07b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #10 Skrevet 26. mai 2016 Takk for mange tips Anonymous poster hash: 1cb60...07b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå