Gå til innhold

Typisk 3-4 åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som snart blir 4 år og synes han er litt annerledes enn andre barn. Han prater i setninger men ikke helt rent og klarer ikke å bøye verb osv. Hatt møte med barnehagen og vi skal få undersøkt hørsel og syn. Han bruker fortsatt bleie og og vi øver på dotrening. Setter han på do når jeg ser han presser og da er han stolt når han får det til,men sier ikke fra selv.Han vanskeligheter med å oppfatte beskjeder hvis han får mange etter hverandre,kan ikke fortelle hva han har gjort i barnehagen. Er motorisk flink på trampoline,balansesykkel osv. Hvordan er deres 4 åringer? Eventuelt noen som har "slitt" med dette og det har løst seg? Er ganske engstelig for at noe kan være galt. Håper noen av dere har noen gode råd til meg:)

Anonymous poster hash: 40901...03a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv en 4 åring som ikke snakker rent. Men skal få hjelp. Har og et barn til som hadde samme problemet. Ingen ting galt, tenkte bare logoped.

Med bleia så hadde jeg nok bare tatt den av og brukt truser. øvd hjemme først ihvertfall. nok ikke si i fra når han har bleier på. Det er min erfaring ihvertfall.

Anonymous poster hash: 502f3...7b6

Skrevet

Har selv en 4 åring som ikke snakker rent. Men skal få hjelp. Har og et barn til som hadde samme problemet. Ingen ting galt, tenkte bare logoped.

Med bleia så hadde jeg nok bare tatt den av og brukt truser. øvd hjemme først ihvertfall. nok ikke si i fra når han har bleier på. Det er min erfaring ihvertfall.

Vil ikke si i fra skulle det stå.😊

Skrevet

"Han vanskeligheter med å oppfatte beskjeder hvis han får mange etter hverandre"

Akkurat det er svært vanlig. En ting av gangen.

Om du feks. sier "kan du sette fra deg sekken, ta av skoene og komme til matbordet, men først vask hendene" så kan du banne på at de fleste barn i barnehagen kun oppfatter 1 beskjed. Kanskje to eller ingen. Det blir en lang rekke med oppgaver og da blir det uoverkommelig for barnet. Gi 1, maks 2, beskjeder av gangen og forsikre deg om at barnet forstår og utfører. Så neste beskjed. Feks. "Ta av deg sekken og skoene". Barnet utfører. "Nå må du vaske hendene". Barnet utfører. "Kom og sett deg ved middagsbordet". Barnet utfører.

Vips! Barnet har gjort alt sammen (vel, i de fleste tilfeller. gjennomsnittlig utfører barn ca.75% av beskjeder sm gis) fordi du la til rette for at barnet skulle klare det.

Anonymous poster hash: d283d...257
Skrevet

Syns ikke det høres ut som om det er noe unormalt ved han.

Anonymous poster hash: 639fd...bfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...