Gå til innhold

Hvor mange prosent utgjør 11 av 50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det 5,5?

Anonymous poster hash: fa10c...0a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

22

Anonymous poster hash: fe5b5...436

Skrevet

Er du en videregående elev som øver til matteeksamen eller? Sett deg ned å les og øv i stedet for å spørre om alle spm i boka her. For de to spm jeg har sett er veldig enkle og åpenbare...

Anonymous poster hash: 4fb65...5d8

Skrevet

Enig med nr. 3. Du lærer lite av å bare spørre om svarene - du må forstå hva du skal gjøre også.

Og de to eksemplene som har vært nå har vært veldig enkle og grunnleggende.

Anonymous poster hash: 737ee...596
Skrevet

(11/50)*100=22

Anonymous poster hash: c1a4b...abb

Skrevet

Ser litt mer ut som barneskolenivå enn Vgs, sikker på st det ikke er leksene til et barn av en mor uten noe matteforståelse

Anonymous poster hash: 794a3...236

Skrevet

Ser litt mer ut som barneskolenivå enn Vgs, sikker på st det ikke er leksene til et barn av en mor uten noe matteforståelse

Herre min hatt så nedlatende noen får seg til å være? Bra du er anonym, for den oppførselen der tipper jeg du ikke har i det virkelige liv. Får litt vondt av hi jeg når dere svarer sånn.

Er det artig å få andre til å føle seg teite? Har du lært barna dine å være så kjipe?

Anonymous poster hash: 4d801...f60

Skrevet

Herre min hatt så nedlatende noen får seg til å være? Bra du er anonym, for den oppførselen der tipper jeg du ikke har i det virkelige liv. Får litt vondt av hi jeg når dere svarer sånn.

Er det artig å få andre til å føle seg teite? Har du lært barna dine å være så kjipe? Anonymous poster hash: 4d801...f60

du vet, hvis hi faktisk hadde villet lære seg matte hadde det vært en sak, men her er hun ikke ute etter å få forståelse, men kun ute etter å få svaret, slikt blir man ikke mye opplyst av, hverken barn eller voksen. Mulig jeg er nedlatende, men det er Pga hi ikke viser noen tegn til å lære seg så simpel matte, hun er kun ute etter å få et gratis svar.

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Om du har kalkulator kan du regne 11/50=0.22

0.22 er da prosentfaktoren, og for å regne om prosentfaktor til prosent på du gange med 100.

0.22*100 er lik 22.

Eventuelt kan du enkelt ta det i hodet ved å gange begge tallene du har med 2.

11*2=22 og 50*2=100

Da har du 22/100 som jo er det samme som 22%. 

Ser du allerede har fått svaret, men jeg sitter med matte selv for akkurat nå, og irriterer meg på oppgaver som jeg ikke forstår, så jeg svarte likevel når det først var noe jeg kunne  :ler:

Skrevet

Kjære deg. Dette er barneskole-hoderegning. 10 er én femtedel av 50. En femtedel = 20 %. 11 er litt mer enn én femtedel, ergo litt over 20 %.

Anonymous poster hash: 6e653...3a9

Skrevet

Det var da virkelig noen snerpehøner her inne. Dere gjør narr av hennes mattekunnskaper, men helt ærlig: Heller være mindre begavet i matematikk, enn å være en person som snakker så nedlatende til et annet menneske. Hvem tror dere at dere er?

Selv har jeg dyskalkuli, og ville heller ikke klart det uten hjelp. Det ER lov å ikke vite alt her i verden. Ta dere sammen!

Anonymous poster hash: 938e9...099
Skrevet

11 % av 50 er 5,5 ja, HI.

Jeg tror alle de andre her misforsto spørsmålet ditt

Anonymous poster hash: b918c...507

Skrevet

Det var da virkelig noen snerpehøner her inne. Dere gjør narr av hennes mattekunnskaper, men helt ærlig: Heller være mindre begavet i matematikk, enn å være en person som snakker så nedlatende til et annet menneske. Hvem tror dere at dere er?

Selv har jeg dyskalkuli, og ville heller ikke klart det uten hjelp. Det ER lov å ikke vite alt her i verden. Ta dere sammen!

Anonymous poster hash: 938e9...099

Poenget var at det ble postet to gjevne innlegg med to forskjellige matte spm. Jeg svarte på den første, så så jeg denne med en gang jeg trykket tilbake. Dømmer ikke personen for å ikke vite svar, men anbefaler ikke personen å sitte og spørre her på forumet. Grunnen til at jeg mistenkte personen for å være videregåendeelev er fordi at videregående har matteeksamener denne og neste uke. Har en lillebror som skal ha 2P eksamen på fredag. Og ved disse to spm tyder det på at personen har 1P eller 2P, evt. ungdomsskolematte.

Anonymous poster hash: 4fb65...5d8

Skrevet

11 % av 50 er 5,5 ja, HI.

Jeg tror alle de andre her misforsto spørsmålet ditt

Anonymous poster hash: b918c...507

Hvis det var dette som var spørsmålet, var det fryktelig dårlig formulert.

Anonymous poster hash: f3b7a...c44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...