Gå til innhold

Kynnere når man sitter stille?


erosrose

Anbefalte innlegg

Flere som har kynnere som er litt vonde når man sitter stille??? Jeg har ikke peilig har aldri vært gravid før. Noen som kan hjelpe? :) får også det hele tia når jeg går!😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres veldig kjent ut...😉

Har det slik jeg også. For meg hjelper det å legge meg ned en liten stund.

Trøster meg med at det er helt normalt.

 

Anonymous poster hash: 4e861...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok veldig unormal jeg, for jeg tror knapt jeg vet hvordan en kynner kjennes ut. Er 31+5 i dag, og kan ikke huske å ha hatt dem.

 

Hadde heller ikke noen i første svagerskap som jeg vet om (ks 39+5).

 

Er jeg den eneste som har det slik?

 

Anonymous poster hash: 39a25...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 30+2, og har hatt det i noen uker allerede.

Jeg er ikke bekymret siden jeg som helsepersonell vet at det er helt normalt😊

 

Anonymous poster hash: 4e861...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kynnere flere ganger om dagen, og har hatt dem lenge. Mine er ikke vonde da.

 

De øker i antall fra ca 30 uker. Frem til 31 uker hadde jeg ca 4-5 om dagen, nå er jeg 33 uker og har opptil 10 om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde hyppige og vonde kynnere i forrige svangerskap. Det kan være lurt å ta en sjekk på føden, for hos meg ledet de til forkortet livmorhals og 2cm åpning. Jeg fikk beskjed om at det var helt normalt med kynnere, men de skulle ikke være vonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo bare at kynnere er litt vonde... Jeg tolket det som ubehagelig, og det er det ikke tvil om at det er.

Men selvfølgelig dersom det er store smerter, så er det litt annerledes stilt.

 

Anonymous poster hash: 4e861...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her fra andre trimester- uke 21+4. Har hatt kynnere i mange uker- spesielt når jeg har vært aktiv, men også når jeg har sittet stille. Det hjelper da å legge seg ned. Tidvis ubehagelige (nesten småvonde) kynnere ved f.eks tungt løft og lengre turer. Hadde 6 cm lang livmorhals på forrige måling og skal ha ny måling i uke 27 for å sjekke ar alt er i orden. Kynnere skal visstnok være vanlig - spesielt for flergangsfødende. Har dem 4-5 ganger per vanlige dag uten særlig aktivitet. 10-15 ganger ved større aktivitet. Kjenner definitivt forskjell på eier og kynnere så er ikke bekymret, men som en annen nevnte så kan det modne eller forkorte livmorhalsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere har jeg mye av, ja. Spesielt når jeg er i aktivitet. Da jeg var i jobb, fikk jeg sjelden satt meg ned slik at de gikk over. Og det bør de gjøre. Gjør kynnere mye vondt og varer lenge, også når du hviler, bør du be om en sjekk for sikkerhetsskyld.

I verste fall kan de påvirke livmorhalsen, som nevnt og gå over i rier.

 

Kynnere begynner tidlig, men det er ikke alle som merker noe til det. Det meste er normalt :) Jeg fikk kynnere allerede fra uke 13 med nr 2. Det var veldig ubehagelig og litt skremmende å oppleve så tidlig. Men jordmor sa det var helt normalt, og etter hvert roet de seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...