Gå til innhold

hhar jeg spist for masse idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

f: 2 brød skiver me pålegg. 1 glass juice.

l:salat med skinke.

m:1 skål suppe.

har og spist blåbær og litt nøtter.

har trent i ca 3 timer idag. 1 time med vektløfting. de andre kondisjon og styrke.

tenkte jeg skulle ha egg og bacon til kvelds for jeg er ulve sulten men har vel spist nokk?? eller?

Anonymous poster hash: b330b...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

f: 2 brød skiver me pålegg. 1 glass juice.

l:salat med skinke.

m:1 skål suppe.

har og spist blåbær og litt nøtter.

har trent i ca 3 timer idag. 1 time med vektløfting. de andre kondisjon og styrke.

tenkte jeg skulle ha egg og bacon til kvelds for jeg er ulve sulten men har vel spist nokk?? eller?

Hvorfor gidder du å kaste vekk så mye tid på trening? Når du ødelegger alt med å spise for LITE!

Anonymous poster hash: 64953...779

Skrevet

Med tanke på at du har trent tre timer i dag så har du spist altfor lite.

Spiser du mer på dagen slipper du å få ulvehunger på kvelden.

Hvorfor spiser du så lite og trener så mye?

Anonymous poster hash: 42f38...adb
Skrevet

Du ødelegger jo kroppen din om du skal spise så lite og trene så mye!

Du må velge.

Skal du trene så mye må kroppen ha skikkelig (og nok) næring så du bygger muskler og får en sunn forbrenning

Skal du en periode leve på en ekstrem lavkaloridiett holder det å gå turer, da må du vente med hardtrening til du spiser skikkelig igjen.

Anonymous poster hash: 17b7e...f44

Skrevet

okay. så jeg har spist forlite da. hva kan jeg spise da. 3 egg pg en pakke bacon til kvelds? noen tips? jeg skal jo slanke meg samtidig som jeg bygger muskler.

hi

Skrevet

Hvorfor bacon? Det er ikke akkurat sunn mat...

Ville laget en omelett med kokt skinke, løk, paprika og tomat i.

Skrevet

man skal jo ha litt fett kosten.

Skrevet

Har du anoreksi, eller hvorfor spiser du så lite og trener så mye?

Anonymous poster hash: c8a48...fc0

Skrevet

nei har ikke anoreksi. men vil bli passelig. jeg er en stor dame på 178 cm og 92 kilo. masse muskler men også en del fett. jeg kunna spist alt jeg kom over om de var de.. men behersker meg

Skrevet

man skal jo ha litt fett kosten.

Men helst litt sunnere fett enn bacon da 😉

Du har spist nøtter og du steker omeletten i 50/50 olje og smør, der har du fettet ditt.

Skrevet

Jaja men anoreksi kan man ha svor man er overvektig da. Er først når man blir undervektig at folk rundt reagerer, selvom det er like viktig å reagere på alle stadier. Om du trener så mye så må du ha i deg mer mat, ellers bryter du ned alle musklene i kroppen for å få energi. Hjertet er et eksempel på en muskel. Vær forsiktig. Veldig BRa du trener, men sørg for at kroppen ikke må bryte ned muskler, inkl hjertet. Lykke til på veien mot en lavere vekt, bare gjør det på en sunn måte. Sånn du gjør det nå er det ikke sunt.

Skrevet

Du høres grusomt usunn ut!

Anonymous poster hash: f6931...ec5

Skrevet

hvor mye skal jeg spise da?? takker for svar.

hi

Skrevet

Skjønner fortsatt ikke hvordan du kan trene så mye, spise så lite, og samtidig spørre om du har spist for mye, uten at du har fks anoreksi. Pass opp for hjertesvikt.

Skrevet

jeg har ikke anoreksi. er vel en grunn for at jeg er feit vel. jeg er full av energi og. er ikke trøtt og sløv.

må bare lære litt mer om kosthold.

hi

Skrevet

Da anbefaler jeg deg å investere en time hos ernæringsfysiolog.

Anonymous poster hash: f6931...ec5

Skrevet

Få deg time hos ernæringsfysiolog/pt/lege. Du innehar ikke nok kunnskap om trening og kosthold til å holde på slik du gjør, så skaff deg oversikt og hjelp før du ødelegger kroppen ytterligere.

Anonymous poster hash: 5b513...45c

Skrevet

okay😀 då ringer jeg imorgen og får time. takk for hjelp

Skrevet

okay. så jeg har spist forlite da. hva kan jeg spise da. 3 egg pg en pakke bacon til kvelds? noen tips? jeg skal jo slanke meg samtidig som jeg bygger muskler.

hi

Hvis du er ute etter å bygge muskler må du spise mer proteiner og fett. Ut fra det du skriver spiser du alt for lite og du kommer verken til å merke forskjell i vektnedgang eller muskelmasse. Skal du bygge muskler må du spise mye mer. Samme gjelder vektnedgangen, hvis du ikke spiser nok i løpet av en dag kommer kroppen din til å stagnere vektnedgangen fordi du ikke klarer å fylle opp næringsbehovene kroppen din trenger i løpet av en dag.

For folk som ønsker å gå ned i vekt uten trening må kutte ned på kaloriinntaket iløpet av dagen. For deg som trener så mye og tillegg ønsker å bygge muskler må spise mye mer. Jo mer aktivitet du er i, jo mer mat trenger du å få i deg.

Anbefaler deg å spise noe som dette i løpet av dagen:

Frokost: 1 porsjon havregryn med melk + litt nøtter og bær

Lunsj: 2 brødskiver (fullgrovt) med salat, kjøttpålegg og paprika/agurk/tomat osv.

Middag: 1 kyllingfilet/ 1-2 laksefilet, fullkorns ris og en stor porsjon grønnsaker.

Kvelds: 1 mager kesam med nøtter og bær.

Som mellommåltider etter trening anbefaler jeg deg å spise en frukt eller en liten neve nøtter, evt. en brødskive.

Husk å drikk gjevnt med vann gjennom hele dagen, det er viktig at kroppen ikke blir dehydrert.

Tips ved steking av filetene er å bruke olivenolje slik at du får i deg det sunne fettet som oljen inneholder.

Ta tran og multivitamin hver dag :)

Anonymous poster hash: 182da...dda

Skrevet

takk for et bra og utfyllande svar😊 setter pris på de😉

Skrevet

En god kvelds for deg nå hadde vært noe med mye proteiner i, som feks en kyllingfilet med masse grønnsaker.

Eller du kan lage deg en skål med nøtter/frø og cottage Chees?

Les på nett, du må ikke nødvendigvis betale dyrt for en ernæringsfysiolog, om du googler litt finner du mange gode ukesplaner.

Anonymous poster hash: 05f99...fc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...