Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Uff nå har jeg klart det.. Har en bunadskjorte i lin, håndlaget av nær slektning så sent som i fjor. I halsen og ved håndleddene er det broderi med hvit tråd, men vet ikke hvilken type tråd det er.. Uansett: broderiet har gulnet skikkelig og siden resten av skjorta er hvit og fin vises det veldig godt pga kontrasten. Før jeg strøk den i år fikk jeg råd fra hun som har laget den om å ikke stryke rett på broderiet nettopp fordi det da kan gulne, men når jeg tok frem skjorta var det gulnet der allerede. Så enten har jeg glemt å ha noe imellom i fjor (husker virkelig ikke, men -tror- jeg hadde noe i mellom) eller så har noe annet skjedd... Kan hende jeg ikke skylte godt nok etter vask slik at det var såperester også (milo) men vet ikke... Kanskje resten av skjorta ville vært gul også da? Uansett så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... Er redd for å ødelegge den også.. Finnes det noen supre råd der ute? Anonymous poster hash: 4bc76...dea
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 Jeg ville ringt på husfliden el lign og hørt. Fikk flekk på mi skjorte i fjor og så den ikke før i år. Ringte "produsenten" for råd og fikk beskjed om å bruke biotex spray + bio tex håndvaskemiddel. Og vaske i maskin. Flekken er ikke helt borte, men tror jeg får leve med den slik. Anonymous poster hash: 75b03...c14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå