Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Og så har de så høye priser at jeg bare må le litt... Hvem kjøper? De legges ut klespakker til flere hundre kroner. Brukte klær, a'la h/m, cubus og kapphal. En skrev at det kunne være noen flekker på noen klær også.. 3-4-5-600 kr pr pakke.. Anonymous poster hash: dfb60...637
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 Har kjøpt klespakke til 1500,- jeg, men kommer jo an på hva og hvor mye som er i dem selvsagt. Har sett mye latterlig høy prising også, det er jo bare å hoppe glatt over. Anonymous poster hash: e6232...a2f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #3 Skrevet 24. mai 2016 Miljøminister smarte folk selger og kjøper brukte klær. Anonymous poster hash: 53bb1...e23
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #4 Skrevet 24. mai 2016 Når jeg selger en klespakke med alt et barn trenger i den str både ytterklær, inneklær og ull så er det en selvfølge at folk må betale. Det er helt uaktuelt å selge klær med en verdi på over 10000 kr som er pent brukt for under 1000 kr. Slike pakker er også veldig populære, og jeg har aldri fått mindre enn 2500 etter budrunde. Anonymous poster hash: 03a1f...d1e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #5 Skrevet 24. mai 2016 Når jeg selger en klespakke med alt et barn trenger i den str både ytterklær, inneklær og ull så er det en selvfølge at folk må betale. Det er helt uaktuelt å selge klær med en verdi på over 10000 kr som er pent brukt for under 1000 kr. Slike pakker er også veldig populære, og jeg har aldri fått mindre enn 2500 etter budrunde. Anonymous poster hash: 03a1f...d1e Det er ikke det samme som å ta mange hundre for flekkete klær fra kjedebutikkene. Anonymous poster hash: 679a4...e12
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #6 Skrevet 24. mai 2016 Det er ikke det samme som å ta mange hundre for flekkete klær fra kjedebutikkene. Anonymous poster hash: 679a4...e12 Nå var det ikke det som var hovedtema her heller! Ser virkelig ikke problemet med gjenbruk av klær. Jeg har handle masse brukte klær, og aldri fått noe som har vært hullete eller med flekker. Veldig kjekt, spesielt om an har barn i barnehagen. Der trenger ikke barna siste skrik eller dyre klær. Anonymous poster hash: 88940...19a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #7 Skrevet 24. mai 2016 Nå var det ikke det som var hovedtema her heller! Ser virkelig ikke problemet med gjenbruk av klær. Jeg har handle masse brukte klær, og aldri fått noe som har vært hullete eller med flekker. Veldig kjekt, spesielt om an har barn i barnehagen. Der trenger ikke barna siste skrik eller dyre klær. Anonymous poster hash: 88940...19a Det var overprising som var tema jo. Jeg syns også noen har vanvittige priser. Men det synes jeg Fretex også har! 120 kr for en ganske slitt collegegenser fra bikbok blant annet. Over 100 kr for en helt normal barneshorts. Det er synd, for gjenbruk er jo fantastisk. Anonymous poster hash: 36c62...d8a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #8 Skrevet 24. mai 2016 Åpenbar overprising er bare flaut. Spesielt forbruksklær som bukser, bodyer og gensere. Og enda mer flaut når det er billigklær. De ser sjelden bra ut når barnet har bikket året. Er det yttertøy og litt mer kvalitetsklær er det noe annet. Skjønner ikke folk som selger brukt billigtøy i det hele tatt. Er du så blakk at du må selge fire bodyer og to bukser fra H&M for 200,- synes jeg synd på ungene. Anonymous poster hash: 7c7dd...e84
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #9 Skrevet 24. mai 2016 Fretex her jeg bor har supre priser. Aldri sett slike priser som ei over nevner. Har kjøpt to Fornarina jeans og ei Diesel jeans siste halvåret til 79 kr paret. Topp pris. Til barna koster t-skjorter og gensere gjerne 29 eller 39 kroner. Helt greit. Selv har jeg solgt mange klespakker til barn. Da har det vært så mange klær i posen at pris pr plagg har vært nedi 15 kr pr plagg. Da kan man velge om genseren som hadde et lite hull ønskes å brukes. (Vi kjøper jo jeans med hull i butikken - hva er egentlig forskjellen? Barn i barnehagen leker og blir kjempeskitne hver eneste dag. Å se barnehagebarn trippe inn i dyre pastellfarga klær er bare trist og sier noe om hjernedøde foreldre. ) Anonymous poster hash: 44813...be0
februarprins2013 Skrevet 24. mai 2016 #10 Skrevet 24. mai 2016 tenker det kommer an på hvor mye plagget kostet, og jeg handler på name it, heltunik, og en sjelden gang på hm og lindex selger gjerne klespakker for 500-2000, og får alltid solgt, og har solgt noen reima dresser, stormberg dress, sko,regndresser
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #11 Skrevet 24. mai 2016 Åpenbar overprising er bare flaut. Spesielt forbruksklær som bukser, bodyer og gensere. Og enda mer flaut når det er billigklær. De ser sjelden bra ut når barnet har bikket året. Er det yttertøy og litt mer kvalitetsklær er det noe annet. Skjønner ikke folk som selger brukt billigtøy i det hele tatt. Er du så blakk at du må selge fire bodyer og to bukser fra H&M for 200,- synes jeg synd på ungene. Anonymous poster hash: 7c7dd...e84 Jeg for min del er kjempeglad for at folk selger brukt "billigtøy", for selv billigtøy er dyrt for noen av oss. I alle fall når poden plutselig har vokst kjempemasse og må ha en helt ny garderobe på en gang. Annonsene med "merkeklær" hopper jeg glatt over, for de er for dyre for meg uansett. Anonymous poster hash: e6232...a2f
Gjest Trøfler Skrevet 24. mai 2016 #12 Skrevet 24. mai 2016 Og så har de så høye priser at jeg bare må le litt... Hvem kjøper? De legges ut klespakker til flere hundre kroner. Brukte klær, a'la h/m, cubus og kapphal. En skrev at det kunne være noen flekker på noen klær også.. 3-4-5-600 kr pr pakke.. Anonymous poster hash: dfb60...637 Jeg selger unna babytøyet vårt etter hvert som babyen vokser ut av dem. Det meste av tøyet er fra H&M, Cubus, KappAhl, Name It osv. Ingen flekker, riktignok. Jeg pleier å be om (og få) mellom 300 kr og 500 kr per pakke. Blir som regel ca. 10–15 kr per plagg. Selv i kjedebutikkene koster de fleste babyplagg rundt 80–150 kr per plagg, så det er masse å spare på å kjøpe brukt. I de små størrelse bruker jo babyene tøyet i veldig kort tid, så plaggene er ofte ikke noe slitt i det hele tatt. Og det er praktisk å kjøpe en pakke med alt babyen trenger i en viss størrelse. Spørsmålet ditt var "Hvem kjøper?" og jeg kan bare svare for det jeg har solgt selv, men det har vært mødre i lokalmiljøet her vi bor. Jeg vet ikke noe mer om dem enn det. Jeg har også kjøpt klespakker med brukt babytøy selv, så hvis det var noe spesielt du lurte på om mennesker som kjøper slikt, så bare spør.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #13 Skrevet 24. mai 2016 Ok. Jeg kommer aldri til å kjøpe brukt billigkjedeklær fir flere 100kr. Selv selger jeg det heller ikke, jeg gir bort til fretex. Jeg får meg ikke til å ta penger for utvaska billigtøy, men vi er fordkjellige. ( jeg kjøper heller ikke dyre merkeklær, hvis noen lurer på det) Billigkjedeklær er fine i mine øyne, men det er gi bort klær når de er brukt. Hi Anonymous poster hash: dfb60...637
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #14 Skrevet 24. mai 2016 Nå var det ikke det som var hovedtema her heller! Ser virkelig ikke problemet med gjenbruk av klær. Jeg har handle masse brukte klær, og aldri fått noe som har vært hullete eller med flekker. Veldig kjekt, spesielt om an har barn i barnehagen. Der trenger ikke barna siste skrik eller dyre klær. Anonymous poster hash: 88940...19a Nå kom vel heller ikke hi med en kritikk av gjenbruk. Det hun kritiserer er folk som krever høy pris for fillete klær. Anonymous poster hash: a6c38...e51
Fandens Oldemor Skrevet 24. mai 2016 #15 Skrevet 24. mai 2016 Ok. Jeg kommer aldri til å kjøpe brukt billigkjedeklær fir flere 100kr. Selv selger jeg det heller ikke, jeg gir bort til fretex. Jeg får meg ikke til å ta penger for utvaska billigtøy, men vi er fordkjellige. ( jeg kjøper heller ikke dyre merkeklær, hvis noen lurer på det) Billigkjedeklær er fine i mine øyne, men det er gi bort klær når de er brukt. Hi Anonymous poster hash: dfb60...637 Så lenge det uansett er tilbud og etterspørsel knyttet til disse "billigkjedeklærne", så har det jo ikke så mye å si om du aldri vil finne på å kjøpe eller selge det. Kjøperne og selgerne klarer seg nok uten deg.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #16 Skrevet 25. mai 2016 Ok. Jeg kommer aldri til å kjøpe brukt billigkjedeklær fir flere 100kr. Selv selger jeg det heller ikke, jeg gir bort til fretex. Jeg får meg ikke til å ta penger for utvaska billigtøy, men vi er fordkjellige. ( jeg kjøper heller ikke dyre merkeklær, hvis noen lurer på det) Billigkjedeklær er fine i mine øyne, men det er gi bort klær når de er brukt. Hi Anonymous poster hash: dfb60...637 Du gjør selvfølgelig som du vil, men det er jo bra for oss som trenger at noen selger billige klær at ikke alle tenker som deg. Anonymous poster hash: e6232...a2f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #17 Skrevet 25. mai 2016 Altså...å gi bort til fretex Gjør det ikke billigere for andre å kjøpe... Mye billigere å kjøpe på finn enn fretex Anonymous poster hash: b83db...f08
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #18 Skrevet 25. mai 2016 Jeg kjøper lg selger også brukt, dette har gjort at mine barn ikke har merket at jeg er student. De får like mye og har like bra klær som alle andre. Vi tar dd med på ferie, utflukter, basseng ol. Dette hadde de ikke harr mulighet til om vi skulle kjøpe alt nytt. De har mange sko, ute klær ol likevel kommer vi i budsjettet på bare noen tusen i året. De pengene vi sparer bruker vi til sparing til barna, ferie og finansiering av to mnd uten stipend. Du sa du synes synd på disse barna, jeg mener heller vi lærer de noen viktige verdier om gjenbruk, sparing, overforbruk, matriale gode ol Anonymous poster hash: 1f8c9...32c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #19 Skrevet 25. mai 2016 Det er helt supert å gjenbruke! Hurra for videresalg av brukte klær! Synes den bruk-og-kast-mentaliteten er helt forferdelig..... Anonymous poster hash: 7dd22...38d
Luksusdyret Skrevet 25. mai 2016 #20 Skrevet 25. mai 2016 Det er helt supert å gjenbruke! Hurra for videresalg av brukte klær! Synes den bruk-og-kast-mentaliteten er helt forferdelig..... Anonymous poster hash: 7dd22...38d Du leste ikke hovedinnlegget, ikke sant? HI sier ingenting om at det ikke er bra å gjenbruke. Men få gidder å betale mer for et brukt plagg med hull enn det man må betale for nytt plagg på tilbud i en butikk. Hennes og Mauritz her for eksempel kjører ofte kampanjer med klær til 15, 30, 50 og 75 kroner. Hvorfor skal jeg betale 100 kroner for en brukt genser da? Fretex her jeg bor er jo helt rå på prissetting. Man kan da virkelig ikke kreve 100 og 150 kroner for en godt brukt hettegenser, ikke 200 for vanlige jeans fra Cubus og så videre. Det er jo nesten nypris!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #21 Skrevet 25. mai 2016 Hvis det er like dyrt brukt som i butikk forstår jeg problemet ditt. Men er det billigere så hvorfor ikke. Jeg har kjøpt en haug med klær til 400kr f.eks å det har vært sikkert 50 plagg i posen. Tre bukser hadde vel kostet det samme nytt så. Anonymous poster hash: 7d371...3d9
Gjest Trøfler Skrevet 25. mai 2016 #22 Skrevet 25. mai 2016 De pakkene jeg har solgt med brukt babytøy har hatt en pris som tilsvarer ca. 10 kr per plagg. Det er mye billigere enn du kan kjøpe nytt i kjedebutikkene, selv på salg. I de minste størrelse blir tøyet i tillegg knapt brukt i min erfaring (størrelse 50, 56 og 62), så da kan man få en stor pakke med masse fint og nesten ubrukt babytøy for 10 kr per plagg. Om noen av plaggene da har en flekk eller to, eller et hull, så gjør det ikke noe. Man kan bruke resten, og enten velge å bruke plaggene med hull/flekker, eller bruke dem til filler osv. i huset.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #23 Skrevet 25. mai 2016 Nå var det ikke det som var hovedtema her heller! Ser virkelig ikke problemet med gjenbruk av klær. Jeg har handle masse brukte klær, og aldri fått noe som har vært hullete eller med flekker. Veldig kjekt, spesielt om an har barn i barnehagen. Der trenger ikke barna siste skrik eller dyre klær. Anonymous poster hash: 88940...19a Jo, det var vel det å ta latterlig høye priser for brukte klær som var tema? Er stor tilhenger av å kjøpe brukt selv, men forventer at det skal være penger å spare på å kjøpe brukt. Det betyr IKKE at jeg forventer å få det gratis. Anonymous poster hash: 679a4...e12
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #24 Skrevet 25. mai 2016 Skjønner hva du mener. Det er irriterende når de tar så høy pris for brukt barnetøy. Er det liten prisforskjell mellom brukt og nytt så kjøper jeg heller nytt (samme gjelder barneutstyr, folk er ville på prising der og!). Da kan jeg heller selge det etterpå (og jeg dumper prisen på de tingene jeg selger bare for å bli kvitt de). De gangene jeg har kjøpt brukte barneklær (og arvet forsåvidt), så har klærne vært stive, utvasket og flekkete. Har kanskje vært litt uheldig da, finnes sikkert mye fint brukt og! Men jeg ønsker ikke at barnet mitt skal bruke ubehagelige klær eller flekkete klær, så stort sett har jeg gitt opp å kjøpe klær på bruktmarkedet. Anonymous poster hash: 3973c...374
Luksusdyret Skrevet 25. mai 2016 #25 Skrevet 25. mai 2016 De pakkene jeg har solgt med brukt babytøy har hatt en pris som tilsvarer ca. 10 kr per plagg. Det er mye billigere enn du kan kjøpe nytt i kjedebutikkene, selv på salg. I de minste størrelse blir tøyet i tillegg knapt brukt i min erfaring (størrelse 50, 56 og 62), så da kan man få en stor pakke med masse fint og nesten ubrukt babytøy for 10 kr per plagg. Om noen av plaggene da har en flekk eller to, eller et hull, så gjør det ikke noe. Man kan bruke resten, og enten velge å bruke plaggene med hull/flekker, eller bruke dem til filler osv. i huset. Men du forstår selv at hvis mange av klærne har flekker og må brukes til filler eller kastes, så blir det ikke lenger 10 kr per RENT helt plagg, men mye dyrere? Og da lønner det seg ikke? Jeg er ikke interessert i å betale penger for klær med hull og flekker på, som du synes er for stygge til å ha på dine egne barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå