Gå til innhold

En en slik jobbhverdag ok egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber sammen med en som har en ansvarsfull stilling. Hun har sagt at hun er interessert i å jobbe mye, og gjør det også.

Men - hun har aldri lunsjpause og jobber lange dager, hver dag. Noen ganger i helgene også. Jeg jobber litt ekstra jeg også, men har sagt at jeg ikke har mulighet for så mye overtid. Men jeg synes nå at min kollega tilbringer MYE tid med jobben. Er det egentlig lov i forhold til arbeidsloven? Noen som vet?

Sjefen er veldig fornøyd, og er blid som en lerke overfor henne. Og jeg ser det på som ren tyning av henne.

Har noen av dere som jobber mye, slike dager? Altså gjerne 10-12 timer i strekk, uten pause? Anonymous poster hash: da9d5...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er noen som liker jobben sin veldig godt og som ønsker å yte mer enn det  de må. Jeg tenker at det er en drømmeansatt for enhver sjef, men sannsynligvis en om enten avanserer eller blir utbrent :D

Endret av Nyttårs barn
Skrevet

Så lenge hun har en selvstendig og ansvarsfull stilling er det helt lov og ganske vanlig. De fleste sørger jo for å spise, men det er ikke noe sjefen trenger passe på.

Anonymous poster hash: 7c086...88e

Skrevet

Nei, jeg tenker ikke at sjefen skal passe på dette. Men han er tydelig fornøyd med at hun jobber så mye som hun gjør. Og jeg tenker at det ikke vil gå i lengden heller. Det orker vel ingen. Hun liker jobben, og har tid til den. Men jeg ser at hun er sliten også.<br /><br />Jeg lurte vel egentlig bare på om det er ok med slike arbeidsdager, ihht loven. Jobben hennes er egentlig lagt opp slik at hun ikke har noe liv utenom, hvis dere forstår.....

Anonymous poster hash: da9d5...e2f

Skrevet

Nei, jeg tenker ikke at sjefen skal passe på dette. Men han er tydelig fornøyd med at hun jobber så mye som hun gjør. Og jeg tenker at det ikke vil gå i lengden heller. Det orker vel ingen. Hun liker jobben, og har tid til den. Men jeg ser at hun er sliten også.<br /><br />Jeg lurte vel egentlig bare på om det er ok med slike arbeidsdager, ihht loven. Jobben hennes er egentlig lagt opp slik at hun ikke har noe liv utenom, hvis dere forstår.....

Anonymous poster hash: da9d5...e2f

Det er lovlig. Det er mange som jobber sånn og det er ikke noe du bør blande deg i.

Skrevet

Anonym bruker, on 24 May 2016 - 15:34, said:

Det er lovlig. Det er mange som jobber sånn og det er ikke noe du bør blande deg i.

ok Anonymous poster hash: da9d5...e2f
Skrevet

Vi har ei på jobben som jobber overtid nesten hver dag. Men hun skriver aldri overtid heller. Spiser sjeldent lunsj osv. Skjønner ikke at hun orker men hun er singel og uten barn så hun har vel energi til det helt til hun stuper.

Anonymous poster hash: d2f7c...2f2

Skrevet

Hva i alle dager får dere til å tro at arbeidsmiljøloven ikke gjelder for denne personen?? Selvsagt gjør den det. Det er klare grenser for hvor mye det er lov til å jobbe.

Anonymous poster hash: a7621...f97
Skrevet

Vi har ei på jobben som jobber overtid nesten hver dag. Men hun skriver aldri overtid heller. Spiser sjeldent lunsj osv. Skjønner ikke at hun orker men hun er singel og uten barn så hun har vel energi til det helt til hun stuper.

Anonymous poster hash: d2f7c...2f2

Da er hun dum

Anonymous poster hash: d2dd8...045

Skrevet

Får hun betalt for det hun jobber over eller ta det ut i avspasering?

At hun ikke tar lunsj er kun hennes egen feil. Er vel ikke sjefen som tvinger henne til å jobbe.

Anonymous poster hash: d2dd8...045

Skrevet

Hva i alle dager får dere til å tro at arbeidsmiljøloven ikke gjelder for denne personen?? Selvsagt gjør den det. Det er klare grenser for hvor mye det er lov til å jobbe.

Det kommer helt an på stillingen. Så lenge hun har ansvar og styrer sin egen arbeidstid er det ikke noe i veien for å jobbe masse.

Skrevet

Hvis personen har særskilt fristilt stilling så gjelder ikke de alminnelige arbeidstidsbegrensninger som aml oppgir. Men én vanlig ansatt har helt klart begrensninger på antall timer pr dag, pr uke og pr måned.

Anonymous poster hash: cde15...05c

Skrevet

Jobbet med ei tidligere som jobbet rundt 300 timer i mnd.plutselig en dag kom hun ikke mer,og hun satte ikke sine bein inne på arbeidsplassen.fikk alt bare helt oppi halsen.arbeidstilsynet hadde vel satt spørsmålstegn ved timelistene hennes også

Skrevet

Ja, jeg gjør det i perioder pga stor arbeidsmengder, og får overtidsbetaling og avspasering. Når det er sagt så er jeg organisert og har forhørt meg med tillitsvalgte. I lag har arbeidsgiver og tillitsvalgte kommet frem til en god avtale for meg og mine kollegaer. Og det strider ikke mot arbeidsmiljøloven. For meg høres det ut som din kjære kollega har blitt utnyttet på det verste, hvis hun jobber 10-12 timer hver dag året rundt. Arbeidsmiljøloven er veldig strengt der! For hennes del, håper jeg at hun innser snart at det ikke bra for helsa hennes å jobbe så mye. Utbrenthet skal man ikke kimse med. Den dagen det skjer vil det koste arbeidsgiveren meget dyrt. Derfor har jeg aldri skjønt på de arbeidsgiver som lar sine folk jobbe seg i hjel. Jeg er utrolig takknemlig for at arbeidsgiveren min tar ansvar og ikke strider mot arbeidsmiljøloven.

Anonymous poster hash: 6cae2...373

Skrevet

Høres ut som min jobb😁 Hatt lønsjpause 4 ganger på 1 år😩 Får aldri tid.. Spiser litt innimellom.

Anonymous poster hash: b6e0a...a13

Skrevet

Hos oss har dette vært helt vanlig i mange år, men i fjor ble sjefene plutselig veldig opphengt i at vi ikke får lov til å føre for mange timer pr dag/uke/over x antall uker (ulike grenser). De bryr seg imidlertid ikke nevneverdig om at det tidvis medfører gratisarbeid, siden vi ofte har oppdrag med stor arbeidsmengde som må gjennomføres innen visse tidspunkt. Hurra.

Anonymous poster hash: a3c9a...b8b

Skrevet

Hos oss har dette vært helt vanlig i mange år, men i fjor ble sjefene plutselig veldig opphengt i at vi ikke får lov til å føre for mange timer pr dag/uke/over x antall uker (ulike grenser). De bryr seg imidlertid ikke nevneverdig om at det tidvis medfører gratisarbeid, siden vi ofte har oppdrag med stor arbeidsmengde som må gjennomføres innen visse tidspunkt. Hurra.

Skrevet

Da håper jeg virkelig at dere fører det opp likevel, eller at dere legger ned arbeidet og går for dagen når tida er "ute"!!? Ellers lar dere dere jo utnytte med åpne øyne.....

Anonymous poster hash: d441d...421

Skrevet

Der jeg jobber er det også sånn. 10-11 timers vakter ofte uten mulighet til å få spist en gang. Jeg ante ikke at det skulle være så jævlig, så jeg søker meg til nye jobber da jeg har begynt å vise tegn til utbrenthet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...