Gå til innhold

Barn på samvær, egne eiendeler. Er ikke dette helt feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mi manns datter på ni år har fått iPad av oss. I begynnelsen ville hun ha den med til mamma og det fikk hun. Så etter tre/fire ganger ville hun ikke det mer. Den kan være her sa hun.

Så laget moren et helvete, far fikk bare levere den iPaden da det er X sin og ikke vår.

Far nektet selvsagt å kjøre bare for å levere den. Når han henter sier mor, og send med X sin iPad denne gangen.

Når hun skal hjem til mor pakker vi den ned og hun blir helt hysterisk. Vil ikke ha den med. Etterhvert kommer det frem at hun ikke vil ha den med fordi storebror og mamma bruker den hele tiden og hun får nesten ikke brukt den, i tillegg er storebror uforsiktig og har mistet den i gulvet.

Hun er veldig redd for tingene sine og svært forsiktig.

Far sier han skal snakke med mor og i tillegg aktiviserer han passord så datter kan styre tilgangen.

Mor bare ler bort at de bruker iPaden mye.

Når hun så kommer igjen er hun lei seg fordi det har blitt et lite hakk i dekselet fordi broren har vært uforsiktig. Hun nekter nå å ta den med hjem til mor og mor er skikkelig ufin mot far. Truer med både det ene og det andre.

Men er det ikke virkelig opp til stebarnet å avgjøre om hun vil ta med iPaden sin?

Anonymous poster hash: 11b67...c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere trenger selvfølgelig ikke sende med den.

Bare si at ja det er x sin og hun vil ikke ta den med til dere siden dere ikke respekterer at den er hennes.

Ferdig snakket

Skrevet

Dette bestemmer dere og barnet sammen. Mor har ikke noe hun skulle sagt her, hjelp nå den jenta og sett ned foten ovenfor mor.

Anonymous poster hash: da836...4e0
Skrevet

Når dere har kjøpt ipad til stebarn/barn har ikke mor noe med saken å gjøre etter min mening. Dere har sakt til barnet at det er opp til henne om hun vil ha den med eller ikke. Hun ønsker ikke det og da er det hennes valg og bøt respekteres. Gi grei brskjed til mor om at paden blir her og hun skal få bruke den her.

Har et stebarn jeg også men hun er bare 6 år og her er det mor som er ekstrem på at absolutt alt hun får med seg hit må tilbake, samme sokker til og med. Så jeg er spent på hvordan det utarter seg når jenten blir større og skal begynne med pader, mobil og slikt :P

Skrevet

Mor er sprø, sleip og dum, og kan selvsagt ikke kreve at dere skal holde henne og sønnen med ipad - hun har ingenting å si over det som dere gir jenta hos dere. Det som bekymrer meg enda mer av det du skriver er at jenta skal dit i det hele tatt, for mor høres virkelig ut som en bøffel og det ville forundre meg om det kun er ipad jenta må slåss for å få ha i fred.

Skrevet

Her er det ikke tvil: Så lenge barnet ikke ønsker å ha iPaden med, så skal hun få slippe det. Det burde hun strengt tatt også ha fått bestemme dersom det var mor som hadde gitt henen iPaden og hun ville ha den hos dere, men når det i tillegg er en gave fra dere er dette en ikke-sak. Si at den blir hos dere, og slik er det. Hvis hun begynner å argumentere, så bare si at det ikke er noe å snakke om.

Har lest mye rart her inne, men dette kommer faktisk i toppsjiktet! Her ville jeg ha fulgt nøye med på om jenta faktisk har det bra hos moren sin, for hun høres ikke riktig vel bevart ut.

Anonymous poster hash: 70fbe...3d9
Skrevet

Mor er sprø, sleip og dum, og kan selvsagt ikke kreve at dere skal holde henne og sønnen med ipad - hun har ingenting å si over det som dere gir jenta hos dere. Det som bekymrer meg enda mer av det du skriver er at jenta skal dit i det hele tatt, for mor høres virkelig ut som en bøffel og det ville forundre meg om det kun er ipad jenta må slåss for å få ha i fred.

Du sier noe.

Hele samarbeidet er mildt sagt problematisk. MEN, jenta er harmonisk og forteller aldri om ting som gjør at far føler det er grunn til bekymring. Mors største problem er at hun har lite penger og sjalu på far som har anledning å reise på ferie og kjøpe ting som iPad.

Hun har bedt om endring i bidrag flere ganger og utregningen til nav viser at far betaler det han skal. Hun er rett og slett veldig grisk når det gjelder penger.

Prøver seg hele tiden på å karre til seg noen ekstra kroner.

Anonymous poster hash: edc76...557

Skrevet

tenk å tvinge jenta da, "jo, du MÅ ha med deg Ipaden!" :P herregud, om jenta ikke vil ha den med så legg den på rommet hennes i mellomtida.. drit i mora, hu er tydeligvis på bærtur:P

Anonymous poster hash: 82fff...2da
Skrevet

Det er bare tull, dere kan kjøpe ting til jenta som er til bruk hos dere og ikke til å ta med andre steder. Det bestemmer dere. Når jenta attpåtil VIL ha den hos dere og ikke ønsker å ha den med til mor så får mor bare klappe igjen og skaffe seg sin egen ipad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...