Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Har en BMI på 41 med mine 112 kg og er gravid i uke 7.. Ikke rukket min første legekontroll så spør derfor her om det er noen ekstra oppfølging når jeg er såpass overvektig.. Står så mye rart om det på nett at jeg blir usikker.. Er i god form ellers og frisk.. Anonymous poster hash: 235c9...64e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 Du må nok ta et par glukosebelastninger, og når du skal føde så blir du merket som risikofødende. Må vel også føde på et større sykehus, ikke fødestue eller lignende. Ellers så er det ikke noe ekstra. Anbefales at man følger med vekta, men man skal på ingen måte slanke seg. Anonymous poster hash: 2810f...1d7
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #3 Skrevet 24. mai 2016 Har en BMI på 41 med mine 112 kg og er gravid i uke 7.. Ikke rukket min første legekontroll så spør derfor her om det er noen ekstra oppfølging når jeg er såpass overvektig.. Står så mye rart om det på nett at jeg blir usikker.. Er i god form ellers og frisk.. Anonymous poster hash: 235c9...64e Jeg fikk en sukkerbelastningstest rundt uke 25-30 Anonymous poster hash: 76126...e33
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #4 Skrevet 24. mai 2016 Du må sjekkes for svangerskapsdiabetes i løpet av svangerskapet, de anbefaler heller ikke så stor vektoppgang og vil nok være litt på deg der. Du anses som risikofødende og vil bli sett litt ekstra etter på sykehuset under fødselen, det er større sjanse for komplikasjoner under fødselen med overvektig mor. Anonymous poster hash: 52168...f28
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #5 Skrevet 24. mai 2016 Jeg ville meldt meg på et grete roedekurs for gravide! Anonymous poster hash: 32e00...9fb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #6 Skrevet 24. mai 2016 Jeg ble sendt til spesialist i etellerannet på ahus. Var på en samtale og han konkluderte med at jeg visste hva jeg skulle gjøre og at fastlegene var altfor rask til å kaste bort tiden deres😂😂😂 To glukosebelastninger som var fine. Smaker dritt😀😀 Var 105 kg på 172 cm før jeg ble gravid. Gikk ned 5 kg første mndend og opp 3 kanskje? Anonymous poster hash: 136b4...6a2
Kakao1234 Skrevet 24. mai 2016 #7 Skrevet 24. mai 2016 Må nok ta glukosebelastning, men tror ikke det er noen ekstra oppfølging med mindre du utvikler svangerskapsdiabetes e.l.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #8 Skrevet 24. mai 2016 Jeg har en bmi på 38. Må ta 3 glukosebelastningstester og de skal ta en anestesikontroll/vektestimering i uke 35. Første testen var det helt normalt blodsukker, men sykehuset vil at jeg skal holde meg mest mulig unna sukker (ikke at jeg spiste så mye før det heller). Hvis de i uke 35 finner ut at det ikke er forsvarlig å føde på nærsykehuset blir jeg sendt til et større et. Jeg har vært konisert og har morkaka delvis over mormunnen så jeg skal på nok en ultralyd i uke 27/28, men dette er da ikke pga overvekt. Har tidligere født et barn med helt normal fødselsvekt & selve fødselen var meget rask. Regner med at det skal gå bra denne gangen også Lykke til med svangerskapet og fødselen! Anonymous poster hash: 1ab67...f8e
Hønemor30 Skrevet 24. mai 2016 #9 Skrevet 24. mai 2016 Jeg fikk ekstra oppfølging gjennom sv.skapet. Flere kontroller og en ekstra ultralyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå