Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Er så utrolig sliten. Den lille leiligheten jeg har er rotete og fæl. Gulvet er skittent. Kleshaugen med skittenklær kommer jeg aldri gjennom! Klær ligger slengt på gulvet. Føler dagene mine er preget av stress og irritasjon! Rekker ikke å gjøre noe. Har heller ikke overskudd til å gjøre noe. 😟 Irriterer meg over absolutt alt og alle. Jeg har to barn, deriblant en baby som krever å bli bært hele tiden. Ligger sjelden alene uten å sutre. Baby henger også i puppen veldig ofte, så det ammes døgnet rundt. Dermed mindre tid til husarbeid, matlaging, største barnet mitt osv. Vi har også bare ett soverom. Så å få babyen til å sove er et prosjekt i seg selv. Er dødssliten 😞 Har null avlastning og vurderer sterkt å sende barna til pappan sin, slik at de kan bo der. 😞😞 Anonymous poster hash: cc1c8...ee7
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Hvorfor har du ikke avlastning av faren da? Anonymous poster hash: 04b9d...ae5
hysterika Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Er du hjemme i permisjon uten å være sammen med pappa'n til barna? Det høres kjempeslitsomt ut! Da er du jo alene med barna hele døgnet, det er ikke sunt. Du må mobilisere nettverket ditt, familie og venner. Si at du holder på å møte veggen, at du trenger hjelp. En venninne eller søster eller mamma må ta barna noen timer slik at du kan sove litt. Pappan må trille babyen en tur slik at du får gjort andre ting. Pappan må definitivt finne på noe med det eldste barnet slik at du kan få kommet deg litt.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Jeg syns i alle fall han får hjelpe mer til med barna. De er ikkebare din jobb. Hvorfor stiller han ikke opp? Anonymous poster hash: a5374...289
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Huff, det høres ikke lett ut, du har min fulle sympati! Har du prøvd bæresjal? Det er fullt mulig å amme i sjalet også. Se på youtube, f.eks. "wrapyouinlove". Hun har mange gode instruksjonsvideoer. Lykke til Anonymous poster hash: b3da6...391
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Har du sjekket om det er homestart der du bor? Du må skaffe deg litt avlastning, bare en liten time fri er gull verdt, en time til deg selv uten at noen krever noe av deg. Ta sol, gå en tur i skogen, sov, møt en venninne på cafe, hva som helst som er lystbetont. Anonymous poster hash: ec346...084
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Vær så snill og send de hos faren sin! For om en far som (eventuelt) gir null form for avlastning for HI, kommer helt sikkert til å ta imot en baby med stort behov for nærhet med åpne armer.. kremt.. HI: Har far til ungene tid med de? Om ikke, kan ikke han komme over og i det minste være med de en times tid på efta/kveld, så du kan få sov, dusje, slappe av eller annet? Her tenker jeg det først og fremst er viktig med avlastning for deg, om man ikke har noe tid i det heletatt i løpet av uka, til å få litt ro for seg selv, så er det ekstra slitsomt.. Kanskje du har familie/venner som kanskje kan hjelpe deg litt, om far til ungene ikke kan/vil stille opp.. Her hadde jeg mor, søster og ei venninne som tok en dag hver seg, hadde avlastning 1 time, 2 dager i uka, 1 time til egentid, og 1 time så jeg kunne ha hovedfokus på husarbeid, om jeg var for sliten så hjalp de meg med husarbeid mens jeg kunne slappe av med babyen, ungen var 6 mnd innen jeg forsto at jeg trengte hjelpen, for man vil jo så gjerne klare det selv. Men husk: du feiler ikke, fordi om du sier du trenger hjelp. Anonymous poster hash: cf667...6f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå