Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Hei, Trenger andres tanker på dette kjenner jeg. Barnehagen skal på busstur, ca en time kjøring hver vei. Mesteparten på motorvei med 80-100 sone. Spurte hvordan de skulle gjøre det med sikring, om vi skulle ta med sete eller noe. Da fikk jeg et diffust svar om at hun ikke visste helt men regnet med de minste skulle sitte på fanget/i vogn. Barnehagen leier buss. Gutten vår er blant de yngste, i underkant av 2 år. Rett over 15 kg. Jeg har fri i morgen så må ikke levere han. Er jeg helt hysterisk om jeg holder han hjemme pga dette?(har ikke mulighet til å få kjørt han selv i morgen). Anonymous poster hash: f4d47...c6b
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Jeg hadde holdt han hjemme dersom du har mulighet til det,uten tvil! Det er ikke verdt risikoen og bekymringen du kommer til å gå med uansett hvor morsom utflukten er. Anonymous poster hash: 3887d...805
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Jeg hadde ikke levert ungen nei! Selv på buss skal barn sikres riktig, når ungene her var på busstur i bhg i fjor, så måtte vi alle stille med seter til ungene våre, de som ikke hadde sete med, hadde en vanlig dag i bhg. Anonymous poster hash: 4d521...f98
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 I min barnehage reiser vi kun på busstur med de eldste 3-6 åringer, då med innleid buss med sikkerhetsbelte, mange barnehager reiser på busstur med vanlige rutebuss som kjører på motorvei og uten sikring... skummelt vis det skulle skje noe.... Anonymous poster hash: be853...5f7
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Hva skal de så langt unna da? Anonymous poster hash: 5aead...4bc
februarprins2013 Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 hadde levert, så koselig for barnet og dra på tur og helt trygt på fang eller vogn
pifi med tre nurk Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 hadde levert, så koselig for barnet og dra på tur og helt trygt på fang eller vogn Seriøst? Du kan da ikke mene at det er helt trygt å sitte på fanget i en buss som kjører i opptil 100 km i timen? Jeg blir helt matt og håper virkelig du slipper å oppleve ditt eget barn i en trafikkulykke med dette utgangspunktet. Det hadde ikke endt godt!
februarprins2013 Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Seriøst? Du kan da ikke mene at det er helt trygt å sitte på fanget i en buss som kjører i opptil 100 km i timen? Jeg blir helt matt og håper virkelig du slipper å oppleve ditt eget barn i en trafikkulykke med dette utgangspunktet. Det hadde ikke endt godt! min har sittet på fanget mitt opp til flere ganger, masse som er farlig her i livet,så kan ikke være overhysterisk på alt
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 min har sittet på fanget mitt opp til flere ganger, masse som er farlig her i livet,så kan ikke være overhysterisk på alt Man trenger ikke være dum heller da Anonymous poster hash: e4cb3...3b1
pifi med tre nurk Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 min har sittet på fanget mitt opp til flere ganger, masse som er farlig her i livet,så kan ikke være overhysterisk på alt Men herregud da menneske, selvfølgelig går det jo stort sett bra. Man krasjer jo ikke hver gang man er ute i bil. Men den ene gangen det ikke går bra så er det faktisk korrekt sikring som kan skille mellom liv og død!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 Jeg skjønner ikke at barnehageansatte tør å stå med det ansvaret. Tenk hvis de kræsjer Anonymous poster hash: e4cb3...3b1
*Miss Marple* Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 min har sittet på fanget mitt opp til flere ganger, masse som er farlig her i livet,så kan ikke være overhysterisk på alt Selvsagt går det bra. Bortsett fra hvis det ikke gjør det. Da hjelper det lite å sitte på et fang altså. Men det er en sjans du er villig til å ta på vegne av ungen din? Det er nå påbudt med sele/sete i busser, bortsett fra såkalte bybusser som ikke skal kjøre på veier med høyere fartsgrense enn 50 km/t. Så om barnehagen ikke sikrer ungene bryter de loven. Ikke bra!
Mamma&skatt Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 Jeg kjørte barnet selv på en lignende tur da han var samme alder. Nå som han er større lar jeg han kjøre i buss, men heldigvis har de ikke kjørt på motorvei utenom den ene gangen.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #14 Skrevet 24. mai 2016 Takk for mange svar. Godt å se jeg ikke er helt på bærtur. Fikk snakket med styreren i dag før jeg leverte og fikk avklart at de har barneseter til alle de minste. Så da sendte jeg avgårde med god samvittighet og vet han får en fin dag på bondegård Anonymous poster hash: f4d47...c6b
anonomous Skrevet 24. mai 2016 #15 Skrevet 24. mai 2016 hadde levert, så koselig for barnet og dra på tur og helt trygt på fang eller vogn Er du seriøs?? Eller tuller du? Om du er seriøs.. Jeg vet ikke annet å si enn wow.. Er det mulig?? 😨
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #16 Skrevet 24. mai 2016 Tar dere aldri buss med barna deres? Anonymous poster hash: 0462f...8ed
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #17 Skrevet 24. mai 2016 hadde levert, så koselig for barnet og dra på tur og helt trygt på fang eller vogn Det må da være den dummeste påstanden jeg har lest på lenge. Helt trygt på fanget eller i vogn dersom det skjer noe i 80-100 km/t? Det er jo det rene vås! HI: Jeg hadde ikke latt barnet bli med på turen. Anonymous poster hash: 0dfca...278
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #18 Skrevet 24. mai 2016 Blair Waldorf er da ikke akkurat kjent her inne for å være den skarpeste kniven i skuffen ....hadde tatt hennes meninger med en klype salt og ellers tenkt at det er barna hennes det er synd på Anonymous poster hash: 5637e...0bd
anonomous Skrevet 24. mai 2016 #19 Skrevet 24. mai 2016 Tar dere aldri buss med barna deres? Anonymous poster hash: 0462f...8ed Når barnehagen leier en buss for å dra på tur er de også pliktige å skaffe riktig bilsikring for alle barna. Det er ikke som om det er en rutebuss som har et tidsskjema å følge der de ikke har tid å sette inn alle seter. Her har de tid til det og jeg tipper alle foreldre lett sender med bilsetet til barna sine for å sikre dem best mulig.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #20 Skrevet 24. mai 2016 Blair Waldorf er da ikke akkurat kjent her inne for å være den skarpeste kniven i skuffen ....hadde tatt hennes meninger med en klype salt og ellers tenkt at det er barna hennes det er synd på Anonymous poster hash: 5637e...0bd Utrolig stygg ting å skrive om en annen person og i tillegg dra inn barnet henne.Det er lov å være uenig,men dette er lavmål! Anonymous poster hash: 9aa5b...860
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #21 Skrevet 24. mai 2016 hadde levert, så koselig for barnet og dra på tur og helt trygt på fang eller vogn Jeg blir faktisk bare mer og mer skeptisk til din omsorgsevne jo mer du skriver her inne. Anonymous poster hash: 1e701...82a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #22 Skrevet 24. mai 2016 Tar dere aldri buss med barna deres? Anonymous poster hash: 0462f...8ed Jeg tar ikke buss så ofte, men rutebusser som kjører på motorvei har vel som regel barneseter? Det hadde den forrige jeg tok i alle fall. Anonymous poster hash: 42b4a...1f2
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #23 Skrevet 24. mai 2016 Jeg tar ikke buss så ofte, men rutebusser som kjører på motorvei har vel som regel barneseter? Det hadde den forrige jeg tok i alle fall. Anonymous poster hash: 42b4a...1f2 Det har jeg aldri sett i bussene her. Men uansett så mener jeg det er stor forskjell på å reise privat og med barnehage i forhold til ansvar. Tenk å være ansatt på tur med 1- 2 åringer usikret i buss, og så kræsjer man. Og da å vite at de ikke har brukt sete, ja det hadde i hvert fall knekt meg. Og man kan heller ikke si at det er trygt å sitte i vog eller på et fang. En småbarnsavdeling har ikke nok fang til alle, og en buss har ikke plass til vogn inni til alle Anonymous poster hash: e4cb3...3b1
Luksusdyret Skrevet 24. mai 2016 #24 Skrevet 24. mai 2016 min har sittet på fanget mitt opp til flere ganger, masse som er farlig her i livet,så kan ikke være overhysterisk på alt Oh Jesus... Virkelig? Ingen overraskelse bare så det er sagt, men å råde andre til å gamble med barnas sikkerhet er råttent!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #25 Skrevet 24. mai 2016 Tar dere aldri buss med barna deres? Anonymous poster hash: 0462f...8ed Ikke så lenge man ikke må det nei, de har vært med bestemoren sin på bybussen et par turer, den kjører da maks 50 km/t, har hatt de med på turbuss noen turer, da har vi hatt med egne seter til de. Nå har heldigvis regler for busser blitt strengere, og alle busser foruten bybuss er pålagt å ha sele i bussen, og tilgang på sete til barn om det er snakk om rutebuss. Anonymous poster hash: 4d521...f98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå