Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Jenta mi vokste mye i vinter så hun fikk en god del nye klær for noen måneder siden. Desverre er det ingen overdrivelse når jeg sier at ALLE klærne nå er ødelagte av stygge flekker og hull.. Hun er ei jente som liker rosa og vil helst ha lyse klær og hater svart.. Men nå sitter vi jo igjen med en haug av lyse klær som ser grusomt skitne ut.. Har tenkt å kjøpe mørk tekstilfarge for å prøve å farge noen av klærne, og så bare kjøpe mørke klær fremover. Men er det slemt når hun virkelig hater mørke farger? Hun har fått flere advarsler... Anonymous poster hash: a1c96...ffc
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Farge klær vil neppe fungere så godt. Du må jo kjøpe noen mørkere klær også kan hun velge ut noen hun liker. Og flekkefjerner! Anonymous poster hash: 82029...5ce
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Hvordan får hun hull og flekker, da? Hva går advarslene ut på? Mitt ene barn hadde nesten aldri et hull eller en flekk, det andre hadde knapt et plagg som ikke endte opp som fille. Den første var stille og rolig, den andre veldig aktiv. Klart det sliter på klærne når man løper, klatrer og leker hele dagen. Så lenge slitasjen kommer av normal bruk, og ikke ødeleggelse med vilje, så synes jeg ikke man kan "straffe" barnet. Noe helt annet er at det fort kan blir veldig dyrt når det slites så voldsomt på klærne. Du kan jo forklare henne at klær er dyrt, og at dere ikke bare kan kaste klær fordi de har fått flekker. At det ikke er ment som en straff at klærne må farges mørkere, men at dere ikke har penger til å kjøpe nytt så lenge de gamle passer. Finnes det andre muligheter? Selv brukte jeg mye strykemerker i forskjellige fasonger over hull og flekker. Anonymous poster hash: ea24c...c89
Guttaboys Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har ikke samme problemet som deg, for jeg har gutter. Men min syvåring får hull på knærne på alle buksene sine. Får ikke gjort så mye med det, barn leker og de leker hardt. I ditt tilfelle ville jeg ha latt klærne hennes være som de er, også ville jeg kjøpt inn både lyse og mørke klær fremover. Det behøver ikke være svarte klær, men olabukse som tåler mer, kanskje? Jeg tenker at du som mor kan bestemme noe av hva hun skal ha på seg, men prøv å møte henne på halvveien:)
Blondzilla Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Svart passer ikke til barn uansett synes jeg. Skjønner problemet for har litt av det samme med mine barn. Hva med mørk lilla og mørk blå?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Her har vi tatt en middelvei. Jenta mi vil helst gå i tights og kjole/tunika, men de myke tightsene som hun elsker tåler jo ingenting (type HM). De er riktignok billige, men når det går hull første eller andre gang de brukes blir det dyrt likevel... Hun må gå i litt tykkere bukser, type dongeri, når hun er ute og leker, men får ha rosa og pastell t-skjorter og topper. Det fungerer greit. Dongeribukser kan jeg lappe på knærne, syr på sånne fine figurlapper, hello kitty o.l. Jeg blåser også litt i flekkene, er det løvetannflekker på t-skjorte kan hun fint leke i den likevel. Sparer heller noen litt fine til "bybruk" som hun ikke har på skolen eller lekeplassen. Hun er 7 år, går i 1.klasse, jeg hadde aldri tvunget henne til å gå i svarte klær altså. Men hun har noe rødt, mørkeblått, lilla o.l. da Anonymous poster hash: 9fe1a...f37
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Jeg vil heller ha et barn som er aktivt og har det morsomt, enn at ungen er opptatt av å ikke søle seg til. Jeg hadde kjøpt nye klær som ikke var så dyre, og vært glad for at ungen var aktiv. Anonymous poster hash: 5f1a2...e65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå