Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 For å være helt ærlig så har jeg ikke skjønt vitsen med å dra f.eks til Tyrkia med en baby på fire uker (pluss minus). Det blir mye å dra på, det er en lang reise, mange inntrykk for babyen, veldig varmt osv, osv.. Det kan jo umulig være for babyens skyld. Så.. hvorfor gjør dere det? Har noen så stort behov for å dra på ferie? Anonymous poster hash: ed379...5f3
Kathrine. Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Sol og varme? Glad i å reise? Vi fortsatte livene våre sjølv om vi fekk barn. Ungene har det bra der foreldede er. Vi ville nok Ikkje valgt å reise et farlig sted eller et veldig varmt sted. Men finnes Syden-land med stabile temperaturer også.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 For resten av familiens skyld. Et barn har ofte en mor og en far og en søsken eller to. Har reist mye med mine barn en periode, det har ført til at de lett tilpasser seg, kan sove overalt på hva som helst som kan lages til en seng, og leggetid kan forskyves uten at verdenen faller i grus. Anonymous poster hash: d2340...50a
Hannepålandet Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Vi var 14 dager på Rhodos med 6 uker gammel baby. Jeg og baby var mest inne og kose oss med puppen og en god bok. Vi gikk en tur om mårran, før det ble varmt. Så var vi med på middag etter solen var gått ned. Ingen trur det blir en vanlig sydentur med en nyklekket baby med. Utrolig lettvint å reise med en pitteliten baby. En ettåring er myyye mer arbeid med.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Fordi det finnes andre steder å dra enn Tyrkia,det finnes babyer i andre aldre enn 4 uker,det finnes familier som har større barn som gjerne vil reise bort på ferie,det finnes mammaer som virkelig koser seg/slapper av på ferie med barn/babyer,og hele familien nyter å være sammen, det finnes babyer alle andre steder i verden,det er lettere å reise med en liten baby enn en 2 åring....osvosv osv osv osv Finnes vel like mange grunnet til å reise på ferie,som å ikke gjøre det. Det jeg ikke skjønner er hvorfor noen andre skal legges seg oppi at vi reiser på ferie med vår baby? Så hvorfor reiser man ikke på ferie med baby? Anonymous poster hash: 9e0f2...557
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Fordi babyen ikke kan være hjemme alene. Anonymous poster hash: 90dbe...a86
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Det er utrolig deilig å reise med baby, null stress, og om man ammer har man maten klar. Bleier og andre ting får man som regel tak i der man kommer Trenger bare ta med tre/fire skift Anonymous poster hash: 6f80d...6e9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Fordi det finnes andre steder å dra enn Tyrkia,det finnes babyer i andre aldre enn 4 uker,det finnes familier som har større barn som gjerne vil reise bort på ferie,det finnes mammaer som virkelig koser seg/slapper av på ferie med barn/babyer,og hele familien nyter å være sammen, det finnes babyer alle andre steder i verden,det er lettere å reise med en liten baby enn en 2 åring....osvosv osv osv osv Finnes vel like mange grunnet til å reise på ferie,som å ikke gjøre det. Det jeg ikke skjønner er hvorfor noen andre skal legges seg oppi at vi reiser på ferie med vår baby? Så hvorfor reiser man ikke på ferie med baby? Anonymous poster hash: 9e0f2...557 Ja, det var derfor jeg skrev F.EKS Tyrkia og fire måneder (PLUSS MINUS). Bare tenker at babyen ikke får noe som helst ut av ferien. Og at resten av familien kanskje kan klare seg uten lang ferietur en sommer. Samme for meg hva andre gjør, jeg bare lurer på hvorfor. Anonymous poster hash: ed379...5f3
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 Står litt om det her.. http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Fritid-og-reise/Baby-pa-reise-Setter-du-dine-behov-forst/ Anonymous poster hash: ed379...5f3
*Miss Marple* Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 Ja, det var derfor jeg skrev F.EKS Tyrkia og fire måneder (PLUSS MINUS). Bare tenker at babyen ikke får noe som helst ut av ferien. Og at resten av familien kanskje kan klare seg uten lang ferietur en sommer. Samme for meg hva andre gjør, jeg bare lurer på hvorfor. Anonymous poster hash: ed379...5f3 Nå er det som regel flere medlemmer i en familie og man trenger ikke gjøre ALT for babyens skyld. Et spedbarn er jo mye enklere å reise med enn en aktiv 1-2 åring, og så lenge man tar hensyn tror jeg ikke babyen tar noe skade av en ferietur. Og så har det seg sånn at det bor babyer i 'syden' også, så det vil vel helst gå bra.
Yellow Brick Road Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 Selvfølgelig har ikke babyen noe igjen for det, men det har ikke ettåringen eller toåringen for den saks skyld. 2 åringen har det helt sikkert minst like kjekt i hagen hjemme eller i stua og på lekeplassene i nærområdet som i syden eller andre steder. Men reiser de med fornuftige voksne, så har de det ikke noe verre heller. Og dessuten så består de fleste familier av flere enn babyen, og de andre fortjener kanskje en ferie. Og det er nå engang sånn at babyen skal flytte inn og finne sin plass i familien, og ferie er en del av livet for mange familier.
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 Vi reiste til kroatia da vår yngste var 8 uker. Det var ekstremt varmt hjemme den sommeren, så forskjellen var ikke særlig stor. Ikke så mye å dra på egentlig, vi pakker lett. Hvorfor vi dro? Vi elsker det, stortrives og treffer en del familie der vi ferierer. Har et eldre barn som gleder seg stort hvert år til denne turen. Hvordan lille hadde det? Helt supert, blid som en sol og sov og spiste godt. Tror knapt hun skrek i det hele tatt på ferien. Hun fikk egen parasoll og lå svalt på stranda (faktisk mer behagelig enn hjemme i lummert vær). Ikke alle babyer blir grinete og får varmeutslett. Flyturen sov hun seg gjennom og vi hadde deilige dager alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 Jeg skal på ferie med en 8 mnd gammel baby fordi vi er invitert på ferie. Ellers hadde jeg blitt hjemme. Anonymous poster hash: 6edee...2ed
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #14 Skrevet 23. mai 2016 Nei, hjelpes, det er kun syden-babyer som tåler å være i syden. Norske babyer og deres mødre må for all del holde seg hjemme! Dagens pea-brain, det er deg, hi. Anonymous poster hash: 8951a...857
februarprins2013 Skrevet 23. mai 2016 #15 Skrevet 23. mai 2016 er helt enig med deg hi, en baby har ingen behov for og dra noen sted ,her er det foreldrene som følger sine behov
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #16 Skrevet 23. mai 2016 Nei, hjelpes, det er kun syden-babyer som tåler å være i syden. Norske babyer og deres mødre må for all del holde seg hjemme! Dagens pea-brain, det er deg, hi. Anonymous poster hash: 8951a...857 Det er jo ikke snakk om at de ikke "tåler" å være der. Jeg tenker på reisen, inntrykkene og litt på varmen. Det blir jo det samme om en fra Tyrkia (eller hvilket som helst annet sted) skulle dratt på ferie med en liten baby. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor folk absolutt må på ferie hvert år heller da. Anonymous poster hash: ed379...5f3
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #17 Skrevet 23. mai 2016 Vi skal til Tenerife med en 7 mnd gammel baby. Bare fordi vi har lyst dit, og at temperaturen er perfekt for en liten en. Hærlig trilleområdet der også.. Har eldre barn som skal bli med også. Anonymous poster hash: b31d8...c4e
Iiiiik Skrevet 23. mai 2016 #18 Skrevet 23. mai 2016 Det er jo ikke snakk om at de ikke "tåler" å være der. Jeg tenker på reisen, inntrykkene og litt på varmen. Det blir jo det samme om en fra Tyrkia (eller hvilket som helst annet sted) skulle dratt på ferie med en liten baby. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor folk absolutt må på ferie hvert år heller da. Anonymous poster hash: ed379...5f3 Men hvorfor tenker du at du trenger å forstå det andre velger? Jeg kunne ikke tenkt meg å gå på jakt, jeg liker ikke bønner, jeg går ikke i kirken, jeg kunne ikke tenkt meg sex med en jente, men jeg skjønner at det er annerledes for andre. For min egen del er det en selvfølge med ferie hvert år, fortrinnsvis til noe varmere enn Norge. Barna har vært med som babyer og feriene har da vært tilpasset dem. Vi reiser selvfølgelig ikke for babyens skyld, men det er veldig mye vi gjør i livene våre som ikke er for babyens skyld. Livet mitt stopper ikke opp med baby i familien, og jeg er ikke noen egoist av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #19 Skrevet 23. mai 2016 Jeg reiser på ferie fordi jeg vil på ferie, og jeg tror babyen min helst vil være med. Jeg er også en sånn mamma som tar med babyen i vogna og drar ut og spiser på kvelden. Stakkars babyen min siden jeg ikke er hjemme hele sommeren siden jeg har baby. Jeg må være en veldig dårlig mamma. Anonymous poster hash: ca833...8e4
Chupa chups Skrevet 23. mai 2016 #20 Skrevet 23. mai 2016 Må du skjønne alt, da, HI? Kan du ikke bare respektere at andre mennesker elsker å reise, og ser null problemer med å ha med seg baby på disse reisene? Dessuten har man bedre tid når man er i permisjon. Jeg reiser masse i permisjonene mine. Største gleden i livet. Baby er med og er glad så lenge de er sammen med mamma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå