Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Vi skal forhåpentligvis ut å fly når lille mini er 11uker gammel. Flyturen tar 4timer, og jeg er usikker på om vi skal bestille eget sete slik at han kan ligge i bilstol deler av turen - eller om vi kun skal ha han på en av oss hele tiden. Noen som har erfaringer med dette? Anonymous poster hash: ddd34...728
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Vi reiste til Kroatia med vår lille da hun var 8 uker og hadde ikke eget sete. Det gikk veldig greit, hun sov godt hele veien. Så små er ikke noe problem å ha på fanget synes jeg, unødvendig å betale for sete nåe det er såpass kort flytur.
Gjest Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Hvis du reiser med charter, så har de babycribs helt først i flyet og på veggen i midtseksjon. Må bestilles i såfall
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Vi reiste til Kroatia med vår lille da hun var 8 uker og hadde ikke eget sete. Det gikk veldig greit, hun sov godt hele veien. Så små er ikke noe problem å ha på fanget synes jeg, unødvendig å betale for sete nåe det er såpass kort flytur. Syns ikke 4timer er så kort på et charter fly, i tillegg har man jo da mulighet til å ha med eget bilsete sånn at vi vet at mini sitter trygt i taxi fra flyplassen og til hotellet... Men godt å vite at det gikk greit med en på 8 uker Anonymous poster hash: ddd34...728
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Hvis du reiser med charter, så har de babycribs helt først i flyet og på veggen i midtseksjon. Må bestilles i såfall Har hørt med flyselskapet TUI som flyr for Star Tour og de har ikke bassinets eller baby crips lenger :/ Anonymous poster hash: ddd34...728
Gjest Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Har hørt med flyselskapet TUI som flyr for Star Tour og de har ikke bassinets eller baby crips lenger :/ Anonymous poster hash: ddd34...728 Oii det var da dumt. Har brukt de i 20 år liksom. Før kunne ungene henge i taket også. Men dette var med Thomas Cook. Da hadde jeg bestilt eget sete, og kjøpt denne Bedinbox fra Barnombord. Genial!
Lille krøll Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Jeg likte å ha ungen i sele når hun sov. Da satt hun fast på meg og jeg trengte ikke støtte hode. Eller hun sov på min arm, husk da noe mykt å putte mellom din arm og armlenet så skal det gå helt fint.
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Babycot er bare på fly til USA og Asia. Ja jeg synes flytur på 3-4 timer er kort, men det er jo opp til dere om dere vil betale for sete eller ikke.
Chupa chups Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 Jeg brukte bæresjal begge gangene jeg reiste med fly med 3-4 mnd baby. 3 timers flytur, og hun sov i armene mine og oppi sjalet. Ingen problem. Bilstol er forferdelig tungt og klumpete å drasse på på en flyplass og inn og ut av flyet, når man kan heller ha babyen inntil seg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 Det hadde ikke jeg gjort, og ikke gjorde jeg det heller. Fløy første gang da mini var 13 mnd. Forstår om det er for å besøke familie eller lignende, og er imponert over at du får det til. Jeg hadde ikke overskudd. Hadde kolikkbarn da.. Anonymous poster hash: 18ebc...a82
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 Det hadde ikke jeg gjort, og ikke gjorde jeg det heller. Fløy første gang da mini var 13 mnd. Forstår om det er for å besøke familie eller lignende, og er imponert over at du får det til. Jeg hadde ikke overskudd. Hadde kolikkbarn da.. Anonymous poster hash: 18ebc...a82 Vi reiser selvfølgelig ikke om vi har et kolikkbarn... det blir for slitsomt. Vi håper å få det til da vi har VELDIG gode venner der vi har tenkt til å reise som går som familie - pga dårlig råd for dems del fikk de ikke kommet da min mann og jeg giftet oss, og de vil heller ikke ha mulighet til å komme hit på en god stund for å hilse på den lille. Vi ønsker derfor å reise en tur dersom det lar seg gjøre både for å takke for bryllupsgave, vise frem prinsen og for å få en liten ferie. Anonymous poster hash: ddd34...728
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 Jeg brukte bæresjal begge gangene jeg reiste med fly med 3-4 mnd baby. 3 timers flytur, og hun sov i armene mine og oppi sjalet. Ingen problem. Bilstol er forferdelig tungt og klumpete å drasse på på en flyplass og inn og ut av flyet, når man kan heller ha babyen inntil seg. Jeg har ikke prøvd bæresjal enda, er førstegangs... så har ikke kommet så langt enda. Bilstol er klumpete ja, men det er en god trygghet å ha en bilstol jeg vet mini sitter trygt i når vi skal kjøre bil når vi har kommet frem. Det er så som så med utleie av bilstoler, og man er jo ikke garantert at de er bakovervendt... Anonymous poster hash: ddd34...728
Chupa chups Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har ikke prøvd bæresjal enda, er førstegangs... så har ikke kommet så langt enda. Bilstol er klumpete ja, men det er en god trygghet å ha en bilstol jeg vet mini sitter trygt i når vi skal kjøre bil når vi har kommet frem. Det er så som så med utleie av bilstoler, og man er jo ikke garantert at de er bakovervendt... Anonymous poster hash: ddd34...728 Bæretøy uansett type er mye enklere enn en tung bilstol. Jeg bærte på barsel fra dag 1, nettopp fordi jeg aldri skjønte opplegget med å drasse babyer rundt i bilstol. Bilstolen sjekker jeg alltid inn med bagasjen. Dyrt å leie de.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #14 Skrevet 24. mai 2016 uff stakkars liten,blir dratt på ferie så ung Anonymous poster hash: b5217...d64
Gjest Skrevet 24. mai 2016 #15 Skrevet 24. mai 2016 Nå får du gi deg! Problemet med å fly er? Her har de reist siden de var 6 uker gamle Ingen som har lidd noen nød her.
Gjest Stjerneklart Skrevet 24. mai 2016 #16 Skrevet 24. mai 2016 Må nå le litt av dere som skal gi HI dårlig samvittighet for å reise. Det er bare å amme på vei opp og ned, så går det så fint at. Jeg har allerede flydd mye med jenta på 7 måneder. Og tro det eller ei, hun storkoser seg. Da hun var helt fersk sov hun stort sett hele flyturen, nå når hun er blitt større er hun mer våken og underholder alle på radene rundt oss. Smiler, ler og lager sirkus for de andre passasjerene. I løpet av alle flyturene vi har hatt har hun ikke grått én gang. Så lenge man gjør ting i babyens tempo så går det HELT fint. KOS deg på tur, HI! Og til spørsmålet ditt, jeg syns bilstol hørtes ganske deilig ut på flyet. Har vurdert det selv, men flyvningene jeg har tatt har kun vart i overkant av 2 timer, og vi har også et norsk bilsete som venter på oss i andre enden, så vi har ikke prioritert det.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #17 Skrevet 24. mai 2016 Må nå le litt av dere som skal gi HI dårlig samvittighet for å reise. Det er bare å amme på vei opp og ned, så går det så fint at. Jeg har allerede flydd mye med jenta på 7 måneder. Og tro det eller ei, hun storkoser seg. Da hun var helt fersk sov hun stort sett hele flyturen, nå når hun er blitt større er hun mer våken og underholder alle på radene rundt oss. Smiler, ler og lager sirkus for de andre passasjerene. I løpet av alle flyturene vi har hatt har hun ikke grått én gang. Så lenge man gjør ting i babyens tempo så går det HELT fint. KOS deg på tur, HI! Og til spørsmålet ditt, jeg syns bilstol hørtes ganske deilig ut på flyet. Har vurdert det selv, men flyvningene jeg har tatt har kun vart i overkant av 2 timer, og vi har også et norsk bilsete som venter på oss i andre enden, så vi har ikke prioritert det. hehe takk for det Jeg blåser en lang marsj i de som mener mini vil være for liten... det var ikke det jeg spurte om tilbakemelding på, men bilstol eller å ha baby på meg hele tiden. Hvis vi ender med å dra blir det nok med bilstol - da disse charterflyene ofte har tre seter kan vi da ha en hel rad for oss selv med baby i midten Anonymous poster hash: ddd34...728
Gjest Darwinia:-) Skrevet 25. mai 2016 #18 Skrevet 25. mai 2016 Har du råd til å betale for eget sete ville jeg absolutt gjort det. Du slipper å ha ungen i fanget og du slipper å tenke på transport når du kommer frem. Reiste med min første når hun var 19 dager (min bestemor lå for døden) og ungen sov fra vi dro hjemmefra til vi kom frem. Ikke hør på de som sier stakkars unger, de må ha ekstremt sarte barn som ikke tåler en flytur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå