Gå til innhold

Feil av meg og reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har som regel her at når barna har spist opp, så kan de gå fra bordet. De trenger ikke vente til alle er ferdig, men det er ikke lov og forstyrre de som spiser. I dag kastet mannen maten innpå, reiste seg opp og gikk fra bordet. Jeg syns detta var tåpelig, jeg synes regelen burde gå på barna og at de voksne skal sitte til barna er ferdig. Burde jeg si noe i kveld eller la vær?

Anonymous poster hash: 2e726...b2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dette ikke vært en problemstilling før nå? 

I utgangspunktet synes jeg de voksne bør sitte til barna er ferdige, for å skape en slags ramme rundt måltidet. Hvis han hadde det travelt blir det jo en annen sak. Ikke noe jeg ville laget en sak om dersom det bare har skjedd i dag.

Anonymous poster hash: bf486...3a9
Skrevet

Hva gjorde han når han gikk da?

Hadde ikke giddet å oppdra mannen min.

Det er åpenbart første gang han gikk fra bordet slik, la det ligge.

Anonymous poster hash: e040c...bb7

Skrevet

Hvorfor gikk mannen din fra bordet, da? Sitter barna der fremdeles så tenker jeg det beste er at begge foreldrene er der om det ikke er noe spesielt den ene må gjøre.

Kommuniser med mannen. Bli enige i regler som fungerer for alle. Fikk nesten inntrykk av at mannen din egentlig prøvde å demonstrere noe for deg, men det fungerer jo heller ikke om dere ikke kommuniserer med hverandre.

Anonymous poster hash: 6fabe...c8c
Skrevet

Har dette ikke vært en problemstilling før nå?

I utgangspunktet synes jeg de voksne bør sitte til barna er ferdige, for å skape en slags ramme rundt måltidet. Hvis han hadde det travelt blir det jo en annen sak. Ikke noe jeg ville laget en sak om dersom det bare har skjedd i dag.

Første gang det har skjedd, han skulle ingenting. Kune sette seg på pc får og kikke på Facebook. Jeg rakk akkurat og ta på mat til meg og 2 barn før han gikk. Syns bare dette var ugreit, men skal la det ligge denne gangen.

Skrevet

Mye mulig han ville demonstrere,vet at 3 åringen er sær i maten. Men han har vært alvorlig syk så jeg trodde ikke han ville reagere på at han ikke måtte spise det han kaster opp av. Jeg får høre om det var noe spesielt som utløste det.

Skrevet

Første gang det har skjedd, han skulle ingenting. Kune sette seg på pc får og kikke på Facebook. Jeg rakk akkurat og ta på mat til meg og 2 barn før han gikk. Syns bare dette var ugreit, men skal la det ligge denne gangen.

Jeg er enig i at det ikke er ok voksenoppførsel ved måltider. Særlig ved middagen er det fint å få til en rolig ramme. Det blir ikke det samme at barna går før de voksne er ferdige som omvendt. Ville nok spurt ham om han tenker at det var en ok måte å gjøre det på.

Skrevet

Jeg synes godt du kan spørre ham hvorfor han gikk så brått fra bordet i dag. Ikke vær kritiserende når du spør ham, bare saklig.

Var han ekstra sliten kunne han sagt det. Var det noe han kom på han måtte gjøre så kunne han gjord det også.

Å bare hive i seg maten for så å gå og sette seg på facebook og overlate barna til deg uten et ord, det høres veldig rart ut.

Greit å ha en dårlig dag, men ikke greit å ikke kommunisere i et forhold.

Så hør først hva han har å si, og så blir dere enige om hvordan dere skal ha det.

Anonymous poster hash: 6fabe...c8c

Skrevet

Jeg spurte på en ordentlig måte nå, fikk til svar at vi fikk heller spise middag hver for oss nå. Han takler ikke at det er prating rundt bordet, noe jeg syns er kjempe koselig. Så da kan han bare spise alene for min del, så kan jeg og barna spise og fortelle hvordan dagen har vært :)

Skrevet

Jeg spurte på en ordentlig måte nå, fikk til svar at vi fikk heller spise middag hver for oss nå. Han takler ikke at det er prating rundt bordet, noe jeg syns er kjempe koselig. Så da kan han bare spise alene for min del, så kan jeg og barna spise og fortelle hvordan dagen har vært :)

What? Verste jeg har hørt 😮

Skrevet

Har dere akkurat flyttet sammen?

Anonymous poster hash: 5ffd0...a48

Skrevet

For en særing!!!

Anonymous poster hash: 4c8c2...b06

Skrevet

Det var veldig spesielt.

Skrevet

Og dere har flere barn?

Har dere ikke spist middag sammen før?

Har ene barnet vært alvorlig syk eller bare syk? Det høres ut som om dere bør ta en prat om regler både for barn og voksne.

Anonymous poster hash: 18d5f...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...