Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Vi skal til syden til høsten og da må barna ha pass. De er nå 10 mnd og nesten 3. Kan vi ta bilder på politistasjonen, eller må vi ha med bilder? Isåfall må de tas hos fotograf? Anonymous poster hash: 3c1a6...6b6
Gjest Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Ta en titt på reglene til det passkontor som dere tilhører. Forskjellige regler.... Som regel må man ta dette selv når barnet er under 3 år, mens andre steder gjelder det under 5 år. De har strenge kriterer på hvordan slike bilder skal være og det tryggeste etter min mening er fotograf.
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Måtte ta hos fotograf da hun var baby, men lå som hun er strax 2 år fikk hun ta hos politiet.
Gjest Trøfler Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 I vår politidistrikt må barn under 120 cm ta med bilde selv, fordi biometriboksen er laget for personer som er 120 cm eller høyere. Da jeg ringte og spurte ble jeg fortalt at det er best å ta bilder hos fotograf, men det koster 250 kr, mot at passet koster 270 kr. Så vi tok bilder selv og det gikk helt fint. Bare sørg for å følge reglene du kan lese om på politi.no.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 I vår politidistrikt må barn under 120 cm ta med bilde selv, fordi biometriboksen er laget for personer som er 120 cm eller høyere. Da jeg ringte og spurte ble jeg fortalt at det er best å ta bilder hos fotograf, men det koster 250 kr, mot at passet koster 270 kr. Så vi tok bilder selv og det gikk helt fint. Bare sørg for å følge reglene du kan lese om på politi.no. Tok dere bare bilder og printet ut selv da? Anonymous poster hash: 3c1a6...6b6
Gjest Trøfler Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Tok dere bare bilder og printet ut selv da? Anonymous poster hash: 3c1a6...6b6 Jepp! Vi la babyen vår på et helt hvitt salongbord, i godt dagslys, og tok flere bilder. Valgte ut dem vi mente oppfylte kravene best (han så rett i kameraet, smilte ikke, begge ører synlig osv.). Skrev ut på fotopapir på ekspressmaskinen på Elkjøp. Skriv ut fire eller seks bilder per 10 x 15 cm, da blir bildene omtrent passfotostørrelse. Kostet omtrent ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå