Merdee Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 (endret) For en familiehistorie ! Stakkars William! Og til og med Nico fikk jeg vondt av nå... Hadde Nora tatt denne praten raskt, så hadde både hun og William vært spart for mye smerte nå..... Endret 23. mai 2016 av Virginia!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 For en familiehistorie ! Stakkars William! Og til og med Nico fikk jeg vondt av nå... Hadde Nora tatt denne praten raskt, så hadde både hun og William vært spart for mye smerte nå..... For det første: Dette er en fiktiv serie. Noora ventet med å snakke med Mari fordi manusfarfatterne ville det. For det andre: Serien har tematisert hvordan man reagerer på å ha mistet kontrollen over seg selv, og ikke ane hva man kan ha blitt utsatt for. Angst, skam, skyldfølelse. Ikke klare å dele med noen, mure seg inne. Det er veldig bra og realistisk gjort. Også det at selv om man vet så inderlig vel at man bør komme seg rett på voldtekstsmottaket når man mistener at man har blitt utsatt for et overgrep, så kan det fortone seg umulig når man faktisk befinner seg i den situasjonen. At Noora ikke løp rett til Mari for å spørre om hva som skjedde, er meget realistisk. Når man er redd for svaret unngår man spørsmålet. Anonymous poster hash: 5aca0...92c
Merdee Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2016 For det første: Dette er en fiktiv serie. Noora ventet med å snakke med Mari fordi manusfarfatterne ville det. For det andre: Serien har tematisert hvordan man reagerer på å ha mistet kontrollen over seg selv, og ikke ane hva man kan ha blitt utsatt for. Angst, skam, skyldfølelse. Ikke klare å dele med noen, mure seg inne. Det er veldig bra og realistisk gjort. Også det at selv om man vet så inderlig vel at man bør komme seg rett på voldtekstsmottaket når man mistener at man har blitt utsatt for et overgrep, så kan det fortone seg umulig når man faktisk befinner seg i den situasjonen. At Noora ikke løp rett til Mari for å spørre om hva som skjedde, er meget realistisk. Når man er redd for svaret unngår man spørsmålet. Anonymous poster hash: 5aca0...92c Hahaha! I alle dager.. ?! Det er neppe mange som tror dette er en realityserie. Og sikkert sjokkerende for deg å høre: Men det er for de fleste faktisk mulig å bli engasjert av fiksjon også ! Hvis det ikke var tydelig nok i innlegget, så var ikke akkurat dette innlegget et forsøk på å diskutere dramaturgien og manusforfatternes intensjoner.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Hahaha! I alle dager.. ?! Det er neppe mange som tror dette er en realityserie. Og sikkert sjokkerende for deg å høre: Men det er for de fleste faktisk mulig å bli engasjert av fiksjon også ! Hvis det ikke var tydelig nok i innlegget, så var ikke akkurat dette innlegget et forsøk på å diskutere dramaturgien og manusforfatternes intensjoner. Det er faktisk overraskende mange som tror det er en realityserie. Det har også blitt spurt om her på forumet. Javisst kan man bli engasjert av fiksjon. Som du kanskje forstår, så ser jeg på serien selv. Jeg svarte deg hvorfor jeg mener det er et realistisk og godt grep å ikke la en jente som våkner opp naken i en fremmed seng løpe avgårde for å snakke med folk, men faktisk gjennomgår alle de følelsene og reaksjonene som serien har skildret. Synes det er utrolig rart når voksne mennesker bruker smileys for å latterliggjøre en person de debatterer med. Jeg prøvde å gi deg et ordentlig svar. Anonymous poster hash: 5aca0...92c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Hahaha! I alle dager.. ?! Det er neppe mange som tror dette er en realityserie. Og sikkert sjokkerende for deg å høre: Men det er for de fleste faktisk mulig å bli engasjert av fiksjon også ! Hvis det ikke var tydelig nok i innlegget, så var ikke akkurat dette innlegget et forsøk på å diskutere dramaturgien og manusforfatternes intensjoner. Nå framsto du som mindre lur. Anonymous poster hash: 17abc...a9d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Ehm. Hva er egentlig snittalderen her inne ? Anonymous poster hash: b5db7...80f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Nå framsto du som mindre lur. Anonymous poster hash: 17abc...a9d Hehe, veldig enig. Anonymous poster hash: 544e0...612
Merdee Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2016 Nei, du forsøkte ikke å gi et "ordentlig" svar. Du ødela derimot det som kunne ha blitt en morsom tråd når du tok dette så fryktelig alvorlig og på banalt og nedlatende vis gå ut fra at jeg var blant de få som ikke forstår at dette er et fiktivt konsept. Dersom vi skal diiskutere dramaturgien så er jeg enig i at nåværende valg av handling skaper en spenning, samtidig tenker jeg at det hadde gjort serien langt mer realistisk om hun hadde kontaktet denne jenta lenge før hun møtte Nico.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 Nei, du forsøkte ikke å gi et "ordentlig" svar. Du ødela derimot det som kunne ha blitt en morsom tråd når du tok dette så fryktelig alvorlig og på banalt og nedlatende vis gå ut fra at jeg var blant de få som ikke forstår at dette er et fiktivt konsept. Dersom vi skal diiskutere dramaturgien så er jeg enig i at nåværende valg av handling skaper en spenning, samtidig tenker jeg at det hadde gjort serien langt mer realistisk om hun hadde kontaktet denne jenta lenge før hun møtte Nico. Du fikk faktisk et veldig godt svar. At du ikke likte det er en annen sak. Du fremsto ikke som lurere nå, du ville profitert på en unnskyldning. Anonymous poster hash: 17abc...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå