Gå til innhold

By eller bygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å flytte til bygda hvor jeg kommer fra, men hvor jeg ikke lenger har noe sosialt nettverk. Bortsett fra mine foreldre da. Blir litt lengre å pendle for meg, mannen kan få seg jobb der. Også kan vi kjøpe stort, nytt hus billig. Nå har vi ikke råd til å kjøpe hus i skolekretsen uansett, men leier og må derfor ut fra skolekretsen uansett på et tidspunkt. Har en som går i andre klasse, og som stortrives med mange venner. Der vi vurderer å flytte er skoleklassen liten, og jeg tipper at vennskapsbåndene dem imellom er sterke og "satt".Mao bekymret for om det er riktig valg for barna våre... Noen som har gjort det samme, flyttet ut til bygda m skolebarn og blitt glad for valget? De andre to barna våre er små, og jeg er ikke bekymret for dem.

Anonymous poster hash: eb4d7...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordeler og ulemper ved å bo på bygda igjen. Flytta tilbake for 3 år siden, og ja..det tar litt tid å få nettverk igjen. Men bevares, jeg savner ikke byen lenger. Det er masse å finne på, man må bare gjøre litt ekstra innsats. Her ble vi med på masse frivillig arbeid ( røde kors, barnas turlag ++ ) for å kickstarte nettverket. 

Det er trygt og godt å vokse opp her hvor "alle kjenner alle", og jeg elsker å gå ut i skogen og at ungene kan leke fritt i hagen. Vi nytta en 50 kvm stor leilighet til et hus på 200 kvm  og stor hage uten å betale noe ekstra. Ja til bygda!

Anonymous poster hash: 3976f...025
Skrevet

Det er fordeler og ulemper ved å bo på bygda igjen. Flytta tilbake for 3 år siden, og ja..det tar litt tid å få nettverk igjen. Men bevares, jeg savner ikke byen lenger. Det er masse å finne på, man må bare gjøre litt ekstra innsats. Her ble vi med på masse frivillig arbeid ( røde kors, barnas turlag ++ ) for å kickstarte nettverket.

Det er trygt og godt å vokse opp her hvor "alle kjenner alle", og jeg elsker å gå ut i skogen og at ungene kan leke fritt i hagen. Vi nytta en 50 kvm stor leilighet til et hus på 200 kvm og stor hage uten å betale noe ekstra. Ja til bygda!

Anonymous poster hash: 3976f...025

Takk for svar! Var bygda di slik du husket på fra du var liten? (hvis jeg forstod deg rett).

Hi

Anonymous poster hash: eb4d7...14d

Skrevet

hvordan det blir skolemessig kommer jo veldig an på størrelsen på bygda, det er stor forskjell på 7 stk i en klasse eller 20. 

Skrevet

tror også det er like lett å knytte nye kontakter på bygda som i by... vi dere uansett flytter... Ville også gjort det så fort som mulig, mye verre å komme som ny i klassen i 6-7. klasse enn 3-4...

Anonymous poster hash: 25515...aaa
Skrevet

Vi valgte bygd og angrer fælt, blir nok å flytte så snart det lar seg gjøre..

Anonymous poster hash: 8aeb7...6cb

Skrevet

Vi flyttet tilbake til hjembygda for en stund siden. Før det hadde vi bodd mange år rett utenfor Oslo.

Jeg angrer veldig på flyttingen, mannen angrer også litt.... Vi har et barn på snart tre år, og valgte å flyttet tilbake pga nærhet til familie og frihet med stor hage/uteplass og enebolig, som ikke kostet skjorta.

Det jeg liker minst med bygda er at alt er så gjennomsiktig....det er liksom ikke mulig å forsvinne i mengden. Det var sånn før også husker jeg, men kan ikke huske at jeg synes det plaget meg da.

Vi savner et bredere tilbud til både barn og voksne. Føler meg mer ensom her selv om familien er nærmere. Tenker ag jeg sikkert venner meg til dette livet igjen sånn på sikt. Jeg ser jo at barnet vårt trives og har det fint, det får bare være det viktigeste nå.

Anonymous poster hash: 3daa9...a8b

Skrevet

Vi flyttetrenger tilbake for 4 år siden og jeg elsker det. Har ikke angret et sekund. Trivdes i byen, men det var før barn.

Jeg liker at familien er så nærme. Det betyr mye for oss med sosiale sammenkomster og hjelp.

Det tok utrolig kort til å komme inn i miljøet. Jeg visste av enkelte fra når jeg var lita og vips var vi inne i det sosiale miljøet. Når ungen vår er på besøk hos noen så vet vi hvem det er og kjenner de.

Fritidsaktivitetene til Ungene er bare koselig pga det sosiale.

Havet, fjellet og skogen er rett utenfor døra. Jeg finner alt jeg trenger av ro der ute.

Angrer ikke et sekund!

Anonymous poster hash: 668c6...cd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...