Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Vi har ei jente på 6 år som jeg tror er sjalu på lillesøsteren sin på 1 år.I begynnelsen var alt supert, hun var stolt som en hane og viste ikke noe tegn til sjalusi.Det siste halve året er hun blitt veldig oppmerksomhetssyk!Hun hopper og spretter,synger og skravler HØYT hele tida.Jeg bruker jo selvfølgelig mye tid på lillesøster pga hun MÅ ha tilsyn hele tiden, men storjenta mi får alenetid hun også med meg.Det er klart i mindre grad enn før, men det er nå slik med 1 åring i hus.....storesøster har også en halvbror så hun er vant til å dele og vente på ting, vise hensyn.Jeg ser at hun er glad i lillesøster, koser med henne og tegner tegninger til henne.leker også med henne, men kan bli for voldsomt av og til.Hun har sagt et par ganger til meg :" dere er bare glad i lillesøster og ikke dumme meg", da stikker det litt.Jeg forklarer at vi er like glad i alle barna, men at lillesøster er så liten at hun må ha mere hjelp.Jeg sier hver dag til storesøster at jeg er glad i henne og for en flink storesøster hun er, men ja, jeg kjefter en del også pga hun er helt propell😩Tips??🙏🏻🙏🏻 Anonymous poster hash: 984a1...347
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Bumper opp Anonymous poster hash: 984a1...347
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Samme problem her. Det startet når lillesøster ble mer mobil og fikk mer meninger. Det er mange situasjoner der lillesøster ikke får kjeft som storesøster får tilsnakk. Vil ikke kle på seg, nekter å spise mat, kaster en kopp i gulvet. Jeg har forklart at lillesøster ikke har lært seg alt grunnleggende ennå men at HUN vet jo at å kaste en kopp i gulvet ikke er ok. Det er disse småtingene som samlet gjør at hun føler det urettferdig. Jeg forklarer og forklarer og hun forstår det, likevel blir hun innimellom sår. Vi er påpasselige med å rose hennes oppførsel og sier ting som, det er flott at du gjør sånn og sånn for da kan lillesøster se på deg og lære hva som er riktig. Vi er selvsagt også nøye på å irettesette lillesøster når hun gjør disse tingene men hun er jo bare ett år så forstår lite av det. Anonymous poster hash: dacbd...023
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Om du er åpen for tips leser du dette og tar det inn. http://www.dagbladet.no/2009/11/02/magasinet/jesper_juul/samliv/relasjoner/8837490/ Anonymous poster hash: c2612...5d7
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Om du er åpen for tips leser du dette og tar det inn. http://www.dagbladet.no/2009/11/02/magasinet/jesper_juul/samliv/relasjoner/8837490/ Anonymous poster hash: c2612...5d7 Jesper Juul, han er det lenge siden jeg har sett noe til Han hadde jo en så fin spalte med masse god info Jeg liker hans måte å se barna på, skulle ha hatt han i dagbladet enda Anonymous poster hash: 7f4c9...d47
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 6 åringer er ganske krevende, det er følelser og bevegelser i alle retninger og de er store og tøffe og sårbare små på en gang. Skravla går non stop og rompa er 2 cm over stolen hele tida. De gjennomgår visst en fase som minner om tenåringstiden. Kan det kanskje være vel så mye dette som sjalusi som herjer i jenta di?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå